2012-07-28, 02:03
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl Svampen
Det där stämmer inte, bodde på 57 innan, och det var på Delphi
Japp. Detta stämmer. 57 är de låga husen vid Delphi, främst mot Magistratsvägen.
Citera
2012-07-29, 03:45
Medlem
fritjofkonkass avatar
Var hittar man "Mina kontrakt"? Har fått ett kontraktförslag som måste godkännas, men jag hittar inte det jag ska på afb.se. Under mina meddelande hittar jag bara ett meddelande som talat om att jag fått en bostad i lotteriet.
Citera
2012-07-29, 10:41
Medlem
ossybossys avatar
Någon som vet vilken våning och läge är det bästa på delphi?(Ligger etta på alla just nu). Någon som vet om nationerna har nollning för LUNA hade nämligen inte så mycket. Vilken nation är roligast?( Jag funderar just nu på Halland,Helsingkrona och Östgöta). Vilket boende är även närmast ekologihuset? Borde man köpa sina böcker nu innan efterfrågan blir stor?
Citera
2012-07-29, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossybossy
Någon som vet vilken våning och läge är det bästa på delphi?(Ligger etta på alla just nu). Någon som vet om nationerna har nollning för LUNA hade nämligen inte så mycket. Vilken nation är roligast?( Jag funderar just nu på Halland,Helsingkrona och Östgöta). Vilket boende är även närmast ekologihuset? Borde man köpa sina böcker nu innan efterfrågan blir stor?

Allt utom första våningen på delphi är att föredra, rätt rejäl insyn i de lägenheterna.
Vet också att östgöta ska ha en bra nollning, enda jag har hört om faktiskt.
Citera
2012-07-29, 19:05
Medlem
fritjofkonkass avatar
Hur länge kan man vänta med att skicka in antagningsbeviset efter att man undertecknat hyresavtalet? Jag kom in som reserv, men vi får som bekant inte reda på om vi kommit in definitivt förens den 6 augusti.
Citera
2012-07-29, 21:30
Medlem
Har lite samma fråga som Ossybossy, fast om Sparta istället för Delphi.

Vilken våning och läge är att föredra på Sparta?
Citera
2012-07-29, 22:27
Medlem
fritjofkonkass avatar
Denna signering som ska göras när man blivit erbjuden ett kontrakt, sker den helt digitalt genom att fylla i sifferkoden och bekräfta, eller har jag missuppfattat?

EDIT: Har just signat ett kontrakt utan att vara antagen till skolan, är nämligen reserv. Kan man hoppas på att de inte upptäcker "felet" förens om en vecka då även reserverna får antagningsbesked? Är inte heller reggad på studentlund eller betalat någon som helst avgift till AF eller liknande.
Senast redigerad av fritjofkonkas 2012-07-29 kl. 22:54.
Citera
2012-07-29, 22:57
Medlem
MrGekko1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maintenant
Vilken adress har ettorna på Delphi?
ALLA ettor på adressen magistratsvägen 55 är renoverade för ett par år sedan och har ordenligt spis och ugn och 50/50 kyl/frys. Finns även plats för mikrovågsugn och diskstället är inbyggt i ett av skåpen!
Mycket fräscha och bra, helt enkelt!

Däremot ettorna på Magistratsvägen 57 saknar för det mesta frys. Har personligen aldrig varit inne i av dessa ettor, men känner folk som bor/bott där och de har endast ett frysfack och kokplattor!

(men det går utmärkt att ställa in en liten frys i rummet!)

Ok dem ettor som ligger ute nu är på Magistratsvägen 57D och 57M, antar att det inte är någon större skillnad mellan dessa?
Sen undrar jag om någon vågar uttala sig om hurvida det kommer dyka upp fler ettor på delphi? Dessutom med inflyttningsdatum 1/9 och inte 1/10. Skulle bra gärna vilja ha en på Magistratsvägen 55 men känns dumt att vänta i och med att jag inte vet om det kommer fler. Ångest. (Förlåt för att jag fyller tråden med gnäll när det sitter många där ute och inte har något boende överhuvudtaget, jag inser vilken tur jag haft men det betyder inte att jag inte kan ha ångest över dem val jag har)
Citera
2012-07-29, 23:47
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossybossy
Helsingkronas nollning får dig att äta barnmat. Om de frågar er vem som är barnsligast i er grupp låt någon annan ta det. Barnmat är bland det vidrigaste som finns.

Tillägg: På Helsingkronas nollning kör ni först lekar, sedan fortsätter det med skattjakt där gemene man i gruppen ska utföra en förnedring som står på listan. Alla är inte tvingade, men poängen står på spel. Mer avslöjar jag inte. På kvällen är det förfest och nattklubbsliv med mycket alkohol inblandat. Gå med på kvällen för då kommer du närmare medlemmarna på Helsingkrona. Jämfört med kårernas nollning är det inte så mycket alkohol i lekarna, det sparas till kvällen.
Men ändå, jävligt sjuk nollning är Helsingkrona känt för.
Senast redigerad av Pastmaster 2012-07-29 kl. 23:55.
Citera
2012-07-30, 18:15
Medlem
Fernsehturms avatar
det är såhär att afb släpper september boende nu en månad innan augusti. betyder det att från 1 augusti blir det bara oktober boende som släppas?
Citera
2012-07-30, 18:41
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Kan inte bestämma mig om jag ska välja Delphi eller Sparta:////

(ska läsa ekonomi)
Citera
2012-07-30, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGekko1
Ok dem ettor som ligger ute nu är på Magistratsvägen 57D och 57M, antar att det inte är någon större skillnad mellan dessa?
Sen undrar jag om någon vågar uttala sig om hurvida det kommer dyka upp fler ettor på delphi? Dessutom med inflyttningsdatum 1/9 och inte 1/10. Skulle bra gärna vilja ha en på Magistratsvägen 55 men känns dumt att vänta i och med att jag inte vet om det kommer fler. Ångest. (Förlåt för att jag fyller tråden med gnäll när det sitter många där ute och inte har något boende överhuvudtaget, jag inser vilken tur jag haft men det betyder inte att jag inte kan ha ångest över dem val jag har)

Alla ettor på 57 ser i princip likadana ut. Så 57D eller 57M spelar mindre roll, det är om du är kräsen angående vilken våning det är!

och huruvida det kommer läggas ut fler ettor har jag ingen aning. Men jag tycker att om du blir nervös av att sitta och vänta så ta en lägenhet redan nu! Spela roll om det blir på 57 istället! Känner folk som bor där, och de trivs!
Det är studentlägenheter, det är inte meningen att de ska vara tipptopp direkt. Det charmiga att flytta hemifrån är ju att man skaffar sig en ful liten bostad som man kommer älska ändå!
I Lund kommer du ändå ha annat skoj för dig än att sitta hemma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in