2013-02-23, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav.Trolle
Får man borra hål i väggarna @ AFB? Gäller korridorsrum.

Jag borrade en hel del hål i mitt korridorsrum. Innan jag flyttade ut ringde jag bovärden och frågade hur jag skulle laga. Han sa då att om de själva skulle laga det så skulle de fylla hålen med silikon i samma färg som väggen så jag gjorde helt sonika det själv och fick inga kommentarer om det på besiktningen.
Citera
2013-02-26, 17:49
Medlem
Gustav.Trolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollganovic
Jag borrade en hel del hål i mitt korridorsrum. Innan jag flyttade ut ringde jag bovärden och frågade hur jag skulle laga. Han sa då att om de själva skulle laga det så skulle de fylla hålen med silikon i samma färg som väggen så jag gjorde helt sonika det själv och fick inga kommentarer om det på besiktningen.

Tack ska du ha!

Jag har dock en till fråga: Det står att man vid sidan om resultat- och registreringsintyg också skall skicka in en "kopia av studentkort med nation för innevarande termin". Räcker det att fotografera studentkortet med mobilen?
Citera
2013-02-26, 23:47
Medlem
När ska man skicka in sin ansökan för att vara med i novisch-lotteriet?

Spelar det någon roll vilken tid man skickar in ansökan den dagen?

Spelar det någon roll om man gjort en användare på afb utan att skicka in en bostadsansökan?
Citera
2013-02-28, 04:56
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattraeven
När ska man skicka in sin ansökan för att vara med i novisch-lotteriet?
Det kommer att komma ut datum på AFB.se. Du kan läsa detta under Novisch - ny i Lund. Där kan du läsa vad som gällde för novischer för VT13.

Citat:
Spelar det någon roll vilken tid man skickar in ansökan den dagen?
Nej, vilket framgår av AFB:s hemsida. Tanken med lotteriet är just att tiderna lottas ut.

Citat:
Spelar det någon roll om man gjort en användare på afb utan att skicka in en bostadsansökan?

Nej.
Citera
2013-03-01, 15:21
Medlem
Dvargperspektivs avatar
Funderar på att söka ett masterprogram i Lund nu till hösten, då programmet är det bästa i Sverige inom ämnet, men det tar emot just pga. av boendesituationen. Är less på att flytta runt på andrahandskontrakt och har ett förstahandskontrakt på ett studentrum på Gärdet i Stockholm med låg hyra som jag fick efter att ha köat i cirka 2 år. Någon som vet om det finns någon marknad där en kan byta kontrakt med andra studenter? Alltså, att jag hyr ut min bostad till en student som flyttar till Stockholm, som hyr ut sin bostad till mig under samma period.
Citera
2013-03-03, 22:12
Medlem
AvokadosKonstants avatar
Någon som vet om det läggs ut nya bostäder under sommaren på AFB? Om inte, ungefär när brukar de sista läggas ut innan sommaren?
Citera
2013-03-04, 07:06
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvokadosKonstant
Någon som vet om det läggs ut nya bostäder under sommaren på AFB? Om inte, ungefär när brukar de sista läggas ut innan sommaren?

De flesta korridorsrum brukar sparas till novishlotteriet, så en väldigt stor del av rummen som blir lediga under sommaren "paxas" för novisherna.
Citera
2013-03-04, 18:41
Medlem
AvokadosKonstants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
De flesta korridorsrum brukar sparas till novishlotteriet, så en väldigt stor del av rummen som blir lediga under sommaren "paxas" för novisherna.

Lägenheter?
Citera
2013-03-04, 19:10
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvokadosKonstant
Lägenheter?

Har faktiskt inte kollat hur det ser ut under sommarmånaderna med det är ju ytterst få lägenheter som är med i lotteriet så rimligtvis borde en hel del läggas ut åt oss andra. De flesta (alla?) lägenheter hos afb har ju sommarhyra, så de som tar examen på våren har ju incitament att lämna lägenheten så fort som möjligt, till skillnad från korridorsrummen då man kan sitta och hålla på dom över sommaren även om man fixat nytt boende. Därför borde majoriteten av lägenheterna sägas upp i Juni/Juni och då borde dessa komma ut Juni/Augusti. Exakt hur detta har sett ut de senaste åren kan jag tyvärr inte svara på.
Citera
2013-03-05, 19:40
Medlem
jellyb34ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaManner
Ligger nära backskolan tydligen, lägenheten alltså så då verkar Norra Fäladen stämma. Spelar ingen roll om det är svenskar eller invandrare utan jag vill bara slippa bli rånad/nerslagen när man är påväg hem.

Har bott på Norra Fäladen hela mitt liv, här är så säkert som det kan bli. Magistratsvägen säger många tattare som inte bor här att man ska akta sig för; jag kan gå igenom vart som helst på Norra Fäladen om klockan så är halv tre utan att vara rädd för att bli rånad/nerslagen. Trevligt folk, fina lägenheter och hus, flytta hit!
Citera
2013-03-11, 14:08
Medlem
vad är det för festlokal som ligger i källaren i södra delen av västra huset på parantesen, och varför används den inte?
Citera
2013-03-11, 21:48
Medlem
eradicos avatar
Är det någon som vet om AFB hyr ut festlokaler, vad dessa kostar samt om man måste bo i AFB eller om det räcker med att man är registrerad i deras system?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in