Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Hur värmer man upp den där tillräckligt på vintrarna? Man får nog hålla tummarna att det inte blir vargavinter igen om man ska bo året runt i den, bäst är nog att skaffa en lägenhet till dess precis som du säger. Annars är det en rätt rolig lösning. Fast hur är det med uppställning? Det blir väl året-runt-camping som gäller antar jag, för de där får man väl inte ställa upp var som helst?
I många bussar finns dieselagg. som ska klara av att värma (tror jag... Undantag kanske kan vara om det blir -30 grader och snöstorm... Men säkerligen varmt nog om man har på sig lite tjocka kläder).
Annars är det bara att hitta ett eluttag och plugga in bussen där
Uppställning? Camping? Snälla nån, det låter dyrt. Leta upp en bra parkering, med eluttag, sen är det bara att leta upp ett ledig uttag och leva där så länge som ingen kommer och klagar. Man kan säkert klara sig några veckor, och dessutom blir det ju gratis! Själv skulle jag enkelt kunna ta en utskällning då och då i min buss för att få gratis boende.
Men lättast låter det ju att leta upp lägenhet innan vargavintern är här. Men kan vara en temporär lösning på problemet, och ger en några månader iaf att hitta lägenhet vilket borde räcka.
När man väl bor i staden är det oftast lättare att komma i kontakt med folk som kan ordna lägenhet/genom polare i skolan.