2011-08-11, 15:13
Medlem
FrasseFloyds avatar
Trådar sammanfogade.

/moderator
Citera
2011-08-11, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Hur värmer man upp den där tillräckligt på vintrarna? Man får nog hålla tummarna att det inte blir vargavinter igen om man ska bo året runt i den, bäst är nog att skaffa en lägenhet till dess precis som du säger. Annars är det en rätt rolig lösning. Fast hur är det med uppställning? Det blir väl året-runt-camping som gäller antar jag, för de där får man väl inte ställa upp var som helst?

I många bussar finns dieselagg. som ska klara av att värma (tror jag... Undantag kanske kan vara om det blir -30 grader och snöstorm... Men säkerligen varmt nog om man har på sig lite tjocka kläder).
Annars är det bara att hitta ett eluttag och plugga in bussen där

Uppställning? Camping? Snälla nån, det låter dyrt. Leta upp en bra parkering, med eluttag, sen är det bara att leta upp ett ledig uttag och leva där så länge som ingen kommer och klagar. Man kan säkert klara sig några veckor, och dessutom blir det ju gratis! Själv skulle jag enkelt kunna ta en utskällning då och då i min buss för att få gratis boende.

Men lättast låter det ju att leta upp lägenhet innan vargavintern är här. Men kan vara en temporär lösning på problemet, och ger en några månader iaf att hitta lägenhet vilket borde räcka.
När man väl bor i staden är det oftast lättare att komma i kontakt med folk som kan ordna lägenhet/genom polare i skolan.
Citera
2011-08-11, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1891
Till er som inte löst något boende när skolan börjar: Malmö nation, säkerligen flera nationer, har en utlottning precis vid terminsstart. Man dyker upp, tar en lott och hoppas på det bästa! Min kompis fick boende så förra hösten och slapp således pendla från Malmö!

Vilket datum? 22 aug?
Citera
2011-08-11, 20:47
Medlem
Ayecarambas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cab00se92
Vilket datum? 22 aug?
Malmös novischutlottning är den 1 september

http://malmonation.com/bostader/novischutlottning/
Citera
2011-08-11, 22:17
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayecaramba
Malmös novischutlottning är den 1 september

http://malmonation.com/bostader/novischutlottning/
Kan man vara med i deras novischutlottning, om man står på ett andrahandskontrakt på Malmö nation redan?
Citera
2011-08-11, 22:30
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillflykten
Kan man vara med i deras novischutlottning, om man står på ett andrahandskontrakt på Malmö nation redan?
Är du helt ny student i Lund?
Citera
2011-08-11, 22:37
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Är du helt ny student i Lund?
Jag ska börja första året på LTH.
Har varit ute med en annons och rodde hem ett andrahandskontrakt på Malmö nation.
Kanske räcker för att man inte ska kunna delta i lottningen?
Senast redigerad av Tillflykten 2011-08-11 kl. 22:43.
Citera
2011-08-11, 22:44
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillflykten
Jag ska börja första året på LTH.
Har varit ute med en annons och rodde hem ett andrahandskontrakt på Malmö nation.
Kanske räcker för att man inte ska kunna delta i lottningen?
Jag vet inte, men det verkar inte finnas några hinder enligt hemsidan. Du kan oavsett vad knappast förlora något på att delta. Är du osäker så dra iväg ett mail till husförmannen.
Citera
2011-08-11, 22:57
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Jag vet inte, men det verkar inte finnas några hinder enligt hemsidan. Du kan oavsett vad knappast förlora något på att delta. Är du osäker så dra iväg ett mail till husförmannen.
Ska göra det.

Inte fel att säkra boende för längre än en termin.
Citera
2011-08-12, 15:49
Medlem
Om ni vore blivande juridikstudenter, hade ni valt Ulrikedal eller Vildanden? Motivera gärna.
Citera
2011-08-13, 16:51
Medlem
Trådmördaren själv kliver in igen. Är det någon som har koll på vad som ingår i ett möblerat korridorsrum? Säng antar jag, är det med madrass eller är det bara själva stommen?
Citera
2011-08-13, 17:19
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razak
Om ni vore blivande juridikstudenter, hade ni valt Ulrikedal eller Vildanden? Motivera gärna.
Båda ligger ungefär lika långt ifrån juridicum så om du bara tänker äta, sova och plugga så är det hugget som stucket. Vildanden ligger däremot långt ifrån allt annat, och med tanke på att nationer och bibliotek ligger närmare Ulrikedal så hade jag valt det.
Citat:
Ursprungligen postat av Razak
Trådmördaren själv kliver in igen. Är det någon som har koll på vad som ingår i ett möblerat korridorsrum? Säng antar jag, är det med madrass eller är det bara själva stommen?
Säng (med madrass), skrivbord, stol, och någon lampa tror jag ingår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in