2012-07-17, 15:05
Medlem
Aenims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HousesNStuff
Sparta skulle jag verkligen rekommendera. Ligger bokstavligt talat granne med Ekonomicentrum (mellan 100 och 200 meter till skolan beroende på var på Sparta du bor), trevliga på insidan även om utsidan ser ut som ett öststatsfängelse. Egen dusch finns i de flesta korridorerna (Parentesen och Ulrikedal om jag minns rätt är de enda med delad dusch) och inga första-hands-korridorer hyrs ut möblerade såvitt jag vet. Könsfördelningen skiljer sig inte nämnvärt mellan de olika områdena, generellt ett visst överskott på killar som bor i korridor men det kan variera enormt beroende på vilken korridor du bor i (alltså inget som det är värt att tänka på).
Hemska plågor! Tänk om man skulle ha oturen att få 200 meter till skolan i stället för 100... Skämt åsido! Jag tackar för tipset!
Får man så nära till skolan så är det helt klart värt att bo i ett öststatsliknande komplex.
Citera
2012-07-17, 15:34
Medlem
jzprs avatar
Har nu bestämt mig för att börja studera nästa år istället. Om jag har förstått det rätt mister jag då min novischstatus till nästa år även fast jag inte sökt några lägenheter/korridorsrum? Jag ställde mig i bostadskö på AFB.se i år.
Citera
2012-07-17, 16:01
Medlem
Capeenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr
Har nu bestämt mig för att börja studera nästa år istället. Om jag har förstått det rätt mister jag då min novischstatus till nästa år även fast jag inte sökt några lägenheter/korridorsrum? Jag ställde mig i bostadskö på AFB.se i år.
Ja det gör du, däremot får du ju kötid fram tills nästa år.
Citera
2012-07-17, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capeena
Ja det gör du, däremot får du ju kötid fram tills nästa år.

Man får inte stå i kön om man inte tar poäng, tror AFB kollar det rätt hårt.
Citera
2012-07-17, 17:52
Medlem
Fernsehturms avatar
2012-07-12 07:37:00 har man chans att fa nanting i ulrikedal/sparta? undrar acksa vad passar bast mig som ar lite aldre (25 ar gammal)... ar pa semester nu och har inget svensk keybord..
Citera
2012-07-17, 18:06
Medlem
HighAndEntertaineds avatar
Vilka faktorer påverkar hyran egentligen? Verkar som att många identiska lägenheter har olika hyra.
Citera
2012-07-17, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HighAndEntertained
Vilka faktorer påverkar hyran egentligen? Verkar som att många identiska lägenheter har olika hyra.

Antagligen halten fekalier.
Citera
2012-07-17, 21:26
Medlem
07.00 12/7, ok köplats? (nummer 420?) Hur många lägenheter brukar novischerna få?

& vilka områden bör man söka till för att hamna nära medicinska fakulteten?
Senast redigerad av ACTA 2012-07-17 kl. 21:29.
Citera
2012-07-17, 22:02
Medlem
HousesNStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ACTA
07.00 12/7, ok köplats? (nummer 420?) Hur många lägenheter brukar novischerna få?

& vilka områden bör man söka till för att hamna nära medicinska fakulteten?
Troligen får du boende, främst Sparta, Delphi eller Kämnärsrätten bör du söka dig mot om du får möjlighet för närhet till BMC.
Citera
2012-07-17, 22:45
Medlem
Urverkets avatar
Hur länge kommer det vara så att vissa av de boenden som läggs upp på AFB är reserverade för novischer? Sker det hela tiden, att en viss bråkdel av rum som kommer upp är novischrum? Känner mig rätt körd med köplats 20:00 typ, och kommer att förbli körd resterande läsår om det visar sig att alla novischbostäder släpps i samband med terminsstart...
Citera
2012-07-18, 00:37
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernsehturm
2012-07-12 07:37:00 har man chans att fa nanting i ulrikedal/sparta? undrar acksa vad passar bast mig som ar lite aldre (25 ar gammal)... ar pa semester nu och har inget svensk keybord..
Jag tror du kan få något i valfritt av dessa två ställen, ja... vad som passar bäst beror på var du pluggar och hur viktigt det är för dig med egen dusch. Många av korridorerna på Ulrikedal har ganska många personer boendes i de, och man delar dusch. Å andra sidan söker sig många dit som vill ha det lite lugnare, och hyrorna är bland de lägsta hos AFB. Sparta är fulare hus och område, men du har ofta egen dusch. Ska du plugga ekonomi eller naturvetenskap så är det supernära från Sparta. Det är rätt jobbigt att ta sig upp till EC/Civilingenjör-institutionerna om du bor nere i Ulrikedal, lite dryg backe där. Men det är ju fortfarande nära.
Citera
2012-07-18, 06:33
Medlem
ginger-arabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urverket
Hur länge kommer det vara så att vissa av de boenden som läggs upp på AFB är reserverade för novischer? Sker det hela tiden, att en viss bråkdel av rum som kommer upp är novischrum? Känner mig rätt körd med köplats 20:00 typ, och kommer att förbli körd resterande läsår om det visar sig att alla novischbostäder släpps i samband med terminsstart...

du kommer inte kunna få någon novischbostad men från och med början av vårterminen bör du kunna få korridorsrum på de mindre eftertraktade ställena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in