Citat:
Ursprungligen postat av winnama
Någon som har tips på vart man bör bo som juriststuderande med normaltfestintresse som ändå vill kunna plugga och ha det lugnt och fint omkring sig?

Jag vill gärna bo centralt men vet inte riktigt vart juristerna håller till? Jag tycker Sparta låter bra men det är svårt att skaffa sig en uppfattning...
Juristerna bor överallt. Jag har kursare på Parentesen, Vildanden, Ulrikedal, Sparta, Magasinet, Delphi, på nationer och andra privata boenden samt en del som har egna lägenheter. Jag bor själv på Ulrikedal och det tar mig 10 minuter att cykla till juridicum, så det är hur bra som helst.
Det enda man mer eller mindra kan ha som tumregel är att det är flest fester på Parentesen, annars beror
allt på hur korridoren som man hamnar i är. Det finns skitkorridorer överallt, och det finns fantastiskta korridorer överallt. Man måste bara ha flyt med de man bor med. De jag känner på Ulrikedal har haft tur och de bästa efterfesterna jag varit på har varit antingen där eller på nationer.
Som du beskriver dig skulle jag nog ändå rekommendera Ulrikedal. Det är ett bra område som ganska nära mycket. Med cykel har jag i princip aldrig mer än 10 minuter någonstans, ofta inte ens så långt.
Skamlös reklam för U-dal nu, men ja, jag trivs här.