2011-07-19, 00:01
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnama
Någon som har tips på vart man bör bo som juriststuderande med normaltfestintresse som ändå vill kunna plugga och ha det lugnt och fint omkring sig? Jag vill gärna bo centralt men vet inte riktigt vart juristerna håller till? Jag tycker Sparta låter bra men det är svårt att skaffa sig en uppfattning...
Juristerna bor överallt. Jag har kursare på Parentesen, Vildanden, Ulrikedal, Sparta, Magasinet, Delphi, på nationer och andra privata boenden samt en del som har egna lägenheter. Jag bor själv på Ulrikedal och det tar mig 10 minuter att cykla till juridicum, så det är hur bra som helst.

Det enda man mer eller mindra kan ha som tumregel är att det är flest fester på Parentesen, annars beror allt på hur korridoren som man hamnar i är. Det finns skitkorridorer överallt, och det finns fantastiskta korridorer överallt. Man måste bara ha flyt med de man bor med. De jag känner på Ulrikedal har haft tur och de bästa efterfesterna jag varit på har varit antingen där eller på nationer.

Som du beskriver dig skulle jag nog ändå rekommendera Ulrikedal. Det är ett bra område som ganska nära mycket. Med cykel har jag i princip aldrig mer än 10 minuter någonstans, ofta inte ens så långt.

Skamlös reklam för U-dal nu, men ja, jag trivs här.
Citera
2011-07-19, 00:12
Medlem
Men orka... 42 nya korridorrum/rum idag. Kan ju se i stjärnorna efter min egen lägenhet med köplats 20:50 14:e juli. Varför i helvete byggs det inte fler studentrum. De står väl inte direkt outhyrda?
Citera
2011-07-19, 00:16
Medlem
Hjälp! Jag ligger först i kö på två av mina bokningar från igår, men jag har inte fått något bekräftelse på att jag har fått någon av dem.. När får man det? Får man det? Har jag missat något?
Citera
2011-07-19, 00:31
Medlem
Kaffeskums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Var står det?
Talade med kundsupporten idag och även de nämnde den siffran, så förmodligen är det något åt det hållet.

Får se hur det går för mig med 623 sökande före mig.
Citera
2011-07-19, 01:46
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djorgazmo
Men orka... 42 nya korridorrum/rum idag. Kan ju se i stjärnorna efter min egen lägenhet med köplats 20:50 14:e juli. Varför i helvete byggs det inte fler studentrum. De står väl inte direkt outhyrda?
Ett ständigt problem, som man först nu på allvar börjat ta tag i. Det byggs en hel del i Lund, och många byggplaner ligger i startgroparna. Visst är det illa, men så blir det när man låter kommunalpolitiker avgöra om det råder brist eller ej, och vilka behov som finns.

Du får ta och leta igenom alternativen till AFB.
Citera
2011-07-19, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Juristerna bor överallt. Jag har kursare på Parentesen, Vildanden, Ulrikedal, Sparta, Magasinet, Delphi, på nationer och andra privata boenden samt en del som har egna lägenheter. Jag bor själv på Ulrikedal och det tar mig 10 minuter att cykla till juridicum, så det är hur bra som helst.

Det enda man mer eller mindra kan ha som tumregel är att det är flest fester på Parentesen, annars beror allt på hur korridoren som man hamnar i är. Det finns skitkorridorer överallt, och det finns fantastiskta korridorer överallt. Man måste bara ha flyt med de man bor med. De jag känner på Ulrikedal har haft tur och de bästa efterfesterna jag varit på har varit antingen där eller på nationer.

Som du beskriver dig skulle jag nog ändå rekommendera Ulrikedal. Det är ett bra område som ganska nära mycket. Med cykel har jag i princip aldrig mer än 10 minuter någonstans, ofta inte ens så långt.

Skamlös reklam för U-dal nu, men ja, jag trivs här.

Tack för goda råd!

Haha ja men reklam mottages tacksamt då jag inte har den blekaste om vart jag vill bo.
Ska kika närmare på Ulrikedal då, tio minuter till juridicum är absolut OK! Jag verkar ha en bra
köplats så jag ska forska lite vidare innan jag försöker hugga något...
Citera
2011-07-19, 02:08
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Tack för goda råd!

Haha ja men reklam mottages tacksamt då jag inte har den blekaste om vart jag vill bo.
Ska kika närmare på Ulrikedal då, tio minuter till juridicum är absolut OK! Jag verkar ha en bra
köplats så jag ska forska lite vidare innan jag försöker hugga något...
Det enda studentområdet (hos AFB och som du kan få med novischförtur) som ger dig kortare sträcka till juridicum är Parentesen, som ligger 2 minuter från Ulrikedal, så om det är din enda hake så är den iaf. inte stor.
Citera
2011-07-19, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Det enda studentområdet (hos AFB och som du kan få med novischförtur) som ger dig kortare sträcka till juridicum är Parentesen, som ligger 2 minuter från Ulrikedal, så om det är din enda hake så är den iaf. inte stor.

Jag har varit inne på Sparta ganska länge... är det inget att ha tycker du?
Citera
2011-07-19, 02:46
Medlem
För övrigt satt jag precis och lusläste AFB:s sida och såg följande:

"Vi hyr ut möblerade och omöblerade bostäder. Hyr du en möblerad bostad, är möblerna en del av ditt hyresavtal och kan inte väljas bort. Du ansvarar för möblerna under hela din hyrestid på samma sätt som för bostaden i övrigt. Saknas någon möbel när du flyttar, svarar du för hela nyanskaffningskostnaden. Några prisexempel: Stol 3 450 kr, resårmadrass 2 650 kr, sängstomme 4 200 kr"

Alltså VA! Dessa sketna björkmöbler kan knappast vara värda så mycket?? Nu vill jag ABSOLUT INTW hyra möblerat....!
Citera
2011-07-19, 08:40
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
https://www.flashback.org/sp31730461
Citera
2011-07-19, 08:45
Medlem
Citat:

Jag har bott på Sparta i 2,5 år och jag är riktigt nöjd. Bodde tidigare på en sunking korridor på en nation, så Sparta är rena drömmen i jämförelse. Visserligen är byggnaden skitful, men korridorerna är jättebra, grannarna trevliga, området bra och nära till allt. Sen beror det säkert också på vilka grannar man får, men överlag är Sparta ett trevligt ställe.
Citera
2011-07-19, 12:25
Medlem
HousesNStuffs avatar
Helvete, 02:54 2011-07-15.

Dags att panikengagera sig antar jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem