2012-07-16, 18:51
Medlem
nolloress avatar
Jag fick könummer 07.09, dvs plats 429 i kön antar jag om jag inte fattat allt helt fel. Har sett att ni som fått tid omkring 09-10 ändå tror och hoppas på ett rum, vilket betyder att jag har en helt ok chans då eller? Är så jäkla stressad över boendet. Någon som har en uppfattning om hur många korridorsrum som läggs ut? På afb står det ju bara att ca 20-25% får bostad genom dem
Citera
2012-07-16, 19:02
Medlem
HousesNStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginger-arab
ta hellre sparta. då har du, förutom nära till skolan, hyffsat nära till stan och nationerna (speciellt tornanationerna). dephi och kämnärsrätten ligger i utkanten av lund och det är inte världens roligaste att cykla från stan ända dit.
Visserligen kommer man närmare stan och nationerna, men istället längre ifrån de billiga mataffärerna. Dessutom uppskattar jag korridorsköken i Delphi och Kämnärs bättre (Delphi med delat kök för 2 korridorer = större, trevligare umgängesyta i korridoren, Kämnärs där upplägget inte är korridorer utan en ett kök med rummen i direkt anslutning till detta). Men man prioriterar såklart olika, är närhet till stan och nationerna viktigt så ja, då passar Sparta bättre
Citat:
Ursprungligen postat av nollores
Jag fick könummer 07.09, dvs plats 429 i kön antar jag om jag inte fattat allt helt fel. Har sett att ni som fått tid omkring 09-10 ändå tror och hoppas på ett rum, vilket betyder att jag har en helt ok chans då eller? Är så jäkla stressad över boendet. Någon som har en uppfattning om hur många korridorsrum som läggs ut? På afb står det ju bara att ca 20-25% får bostad genom dem
Med tanke på att jag fick köplatsen 02:54 den andra dagen förra året, och vet folk som fick sämre än så, så är oddsen fortfarande OK för att du kvalar in bland de bästa 20-25%. Som sagt, skadar aldrig dock att undersöka de andra alternativen
Senast redigerad av HousesNStuff 2012-07-16 kl. 19:12.
Citera
2012-07-16, 19:22
Medlem
kiwi22s avatar
Alltså, att fråga här hur stor sannolikhet att få ett rum eller inte är känns onödigt. Ni ser ju vad som finns uppe på afb, att sia ger inget. Håll istället koll dagligen på blocket, afb och hör runt med kontakter där nere. Kolla även kranskommunerna. Lägg även upp annons på blocket, gärna med någon annan som du känner som ska börja/redan pluggar. Kan i vissa fall vara enklare att komma över en större lägenhet än en mindre.

Det brukar ordna sig..!
Citera
2012-07-16, 19:42
Medlem
catch17s avatar
Ni som har lite erfarenhet - hur ser det ut med fördelningen av rum över datumen nu fram till skolstart? Kastas alla ut på AFB nu första veckan eller håller det i sig ett tag?

Fick väldigt tidigt könummer så jag är lite intresserad av när man ska slå till
Citera
2012-07-16, 23:45
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catch17
Ni som har lite erfarenhet - hur ser det ut med fördelningen av rum över datumen nu fram till skolstart? Kastas alla ut på AFB nu första veckan eller håller det i sig ett tag?

Bestämt dig för vilket område du vill bo på? Det mest 'speciella' du kan få är ju en 1a i princip. Om jag vart du skulle jag tagit första bästa lägenhet på området jag vill bo. Kolla upp de olika lägenhetsritningarna så inser du snabbt att det spelar mindre roll vilken du tar eftersom det mesta är väldigt likt. (svårt att få variation när det bara är 1 rum ju )

Eller du kanske är en sån där kräsen person som ska ha rätt våning och läge i rätt väderstreck också?
Citera
2012-07-16, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catch17

Det är jämnt utspritt över någon månad, sedan tunnas det ut. Ev. något fler i början men ingen kavalkad sett till senare under perioden. Har du ett väldigt bra nummer kan du ta det lugnt och invänta något riktigt trevligt. Annars slå till på något som känns rätt - det kan nästan bara bli rätt!
Citera
2012-07-17, 01:16
Medlem
feverdreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jezi
Du får testa att kontakta AFB, dom lär ju se att du ansökt tidigare om inte annat så har du ju kvar meddelandet du fick när du gjorde den första bostadsansökan. Kan nog bli lurigt om lottningen redan är gjord men inte ännu publicerad dock

nä, jag fick nu ett könummer ändå. 23.50 eller nåt i den stilen, hahaha. så rätt kört oavsett. oflyt
Citera
2012-07-17, 01:38
Bannlyst
Är detta bra?: Mitt ködatum
2012-07-12 12:55:00
Citera
2012-07-17, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.O.P.S
Är detta bra?: Mitt ködatum
2012-07-12 12:55:00
Nä. Vi som fått senare än ca. 12/7 11:00 är rätt så knullade.
Citera
2012-07-17, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rolanddS
Nä. Vi som fått senare än ca. 12/7 11:00 är rätt så knullade.

Jo, jag misstänkte det, lär vara extrema lögner i tråden som påstår att man kan få en bostad på en tid t.om andra dagen.
Citera
2012-07-17, 13:53
Medlem
Aenims avatar
Jäklar vilken tur man har då som fick en kötid på några minuter över 03:00 12/7. Känns rätt lugnt för mig nu måste jag säga. Kan välja och vraka i lugn och ro.

Några rekommendationer? Jag föredrar att ha egen dusch, möblerat(mindre viktigt) och nära till ekonomihögskolan. Delphi tycker jag ser bra ut. Är det någon som bor eller har bott där och kan dela med sig av sina erfarenheter? Hur ser könsfördelningen ut i delphis korridorer?
Citera
2012-07-17, 14:07
Medlem
HousesNStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aenim
Jäklar vilken tur man har då som fick en kötid på några minuter över 03:00 12/7. Känns rätt lugnt för mig nu måste jag säga. Kan välja och vraka i lugn och ro.

Några rekommendationer? Jag föredrar att ha egen dusch, möblerat(mindre viktigt) och nära till ekonomihögskolan. Delphi tycker jag ser bra ut. Är det någon som bor eller har bott där och kan dela med sig av sina erfarenheter? Hur ser könsfördelningen ut i delphis korridorer?

Sparta skulle jag verkligen rekommendera. Ligger bokstavligt talat granne med Ekonomicentrum (mellan 100 och 200 meter till skolan beroende på var på Sparta du bor), trevliga på insidan även om utsidan ser ut som ett öststatsfängelse. Egen dusch finns i de flesta korridorerna (Parentesen och Ulrikedal om jag minns rätt är de enda med delad dusch) och inga första-hands-korridorer hyrs ut möblerade såvitt jag vet. Könsfördelningen skiljer sig inte nämnvärt mellan de olika områdena, generellt ett visst överskott på killar som bor i korridor men det kan variera enormt beroende på vilken korridor du bor i (alltså inget som det är värt att tänka på).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in