Citat:
Ursprungligen postat av ginger-arab
ta hellre sparta. då har du, förutom nära till skolan, hyffsat nära till stan och nationerna (speciellt tornanationerna). dephi och kämnärsrätten ligger i utkanten av lund och det är inte världens roligaste att cykla från stan ända dit.
Visserligen kommer man närmare stan och nationerna, men istället längre ifrån de billiga mataffärerna. Dessutom uppskattar jag korridorsköken i Delphi och Kämnärs bättre (Delphi med delat kök för 2 korridorer = större, trevligare umgängesyta i korridoren, Kämnärs där upplägget inte är korridorer utan en ett kök med rummen i direkt anslutning till detta). Men man prioriterar såklart olika, är närhet till stan och nationerna viktigt så ja, då passar Sparta bättre
Citat:
Ursprungligen postat av nollores
Jag fick könummer 07.09, dvs plats 429 i kön antar jag om jag inte fattat allt helt fel. Har sett att ni som fått tid omkring 09-10 ändå tror och hoppas på ett rum, vilket betyder att jag har en helt ok chans då eller? Är så jäkla stressad över boendet. Någon som har en uppfattning om hur många korridorsrum som läggs ut? På afb står det ju bara att ca 20-25% får bostad genom dem
Med tanke på att jag fick köplatsen 02:54 den andra dagen förra året, och vet folk som fick sämre än så, så är oddsen fortfarande OK för att du kvalar in bland de bästa 20-25%. Som sagt, skadar aldrig dock att undersöka de andra alternativen