Citat:
Ursprungligen postat av
Hajan
Södravägen ligger en bit söder om Södra Esplanaden.
Alltså är jag helt klart villig att bo på både Södra Esplanaden, Parentesen och Ulrikedal.
Sedär, att bygga sin lokalkännedom på platser/landmärken och inte gatunamn i kombination med att posta sent är sällan någon hitt. Självklart har du rätt
Om det här är din första termin i Lund skulle jag i vilket fall våga påstå att det finns en viss risk att du inte får ett förstahandskontrakt hos AFB den här terminen, men det skadar aldrig att kolla kösidan offta och som du ju redan vet finns ju alltid nationsboenden. De jag känner som fått boende på sina nationer är inte precis de mest nationsaktiva så att det krävs långvarigt engagemang med förmannsposter och whatnot kan du i alla fall ta med en nypa salt. Att köpa där du vill bo blir som sagt relativt dyrt i jämförelse med många andra städer, Lund är trots allt inte universums medelpunkt även om det kan kännas så ibland, men känner du att du har pengarna och är villig att spendera de bör det helt klart gå att lösa.
Men mitt råd är fortfarande att i huvudsak ligga på andrahandsmarknaden, det ska till rejäl otur för att du inte ska få någonstans att bo. Och i värsta fall verkar det inte så hemskt att bo på andra sidan järnvägen

även om jag har all förståelse för att du inte är speciellt sugen på det