Citat:
Ursprungligen postat av Onyz
Hejsan, det är så många sidor så jag vet inte om det frågats tidigare då jag letat runt lite.
Drar en liten kort story: Jag kommer komma in på min reservplats ( ligger 3:a ) men har inte haft möjlighet att registrera mig eftersom man ska vara antagen på afb. Däremot tänkte jag försöka skaffa boende i de närliggande orterna och använda mig av kollektivtraffiken/cykla.
Hur ser det ut en bit in på terminen när det gäller studentboende? Jag antar att människor hoppar av och lämnar sina boenden så att dom blir lediga och då borde det väl vara lite lättare att få boende i en studentkorridor efter 1-2 månader?
Jag offrar lugnt en månad eller två någon annan stans för att sedan "flytta upp mig" genom terminens gång.
Alltså, inte ens med en köplats mellan 12 och 15 juni kan man räkna med ett rum via afb första terminen. Så du kommer med största sannolikhet (ingenting är omöjligt!) inte få ett korridorsrum via afb efter 1-2 månader. Säg snarare lagom till våren eller kanske sommaren.
Däremot så dyker det upp saker på blocket hela tiden, så håll koll där och ligg på.
Slutligen, kan du skaffa boende på nation om du väljer att aktivera dig. Vissa nationer har även lottning av några rum som är öronmärkta till novischer. Maila runt och kolla!