2012-07-18, 09:00
Medlem
livemannens avatar
Är det bara jag som haft problem med att gå in på bopoolen.nu den senaste tiden?
Citera
2012-07-18, 10:31
Medlem
Hej, detta har nämnts i tråden tidigare men jag lyckas inte hitta det. Har hört att Bengt Hellborg har väldigt dåligt rykte när det gäller bostäder. Hur dåligt då? Är på väg att få en av hans rum på Drottensgatan 1, är det någon som allvarligt avråder mig från det?

Har frågat om både uppsägningstid och ur länge hyran förväntas bli det samma och har fått bra svar på det.
Citera
2012-07-18, 11:34
Medlem
Capeenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klarisklaris
Hej, detta har nämnts i tråden tidigare men jag lyckas inte hitta det. Har hört att Bengt Hellborg har väldigt dåligt rykte när det gäller bostäder. Hur dåligt då? Är på väg att få en av hans rum på Drottensgatan 1, är det någon som allvarligt avråder mig från det?

Har frågat om både uppsägningstid och ur länge hyran förväntas bli det samma och har fått bra svar på det.
Jag kollade upp honom, fick en lite konstig känsla. Snabb googling gav detta så jag avråder från honom.

-> http://www.sydsvenskan.se/lund/hyres...alsk-forening/
-> http://www.sydsvenskan.se/lund/hellb...-for-ekobrott/
-> http://www.sydsvenskan.se/lund/stude...t-hyresvarden/
-> http://www.sydsvenskan.se/malmo/rekt...jogiftsrisker/
Citera
2012-07-18, 12:16
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klarisklaris

Fått dagen-innan-mail om handpenning ännu? Håll dig borta från den skojjaren, sök så finner du offer.
Citera
2012-07-18, 14:00
Medlem
Onyzs avatar
Hejsan, det är så många sidor så jag vet inte om det frågats tidigare då jag letat runt lite.

Drar en liten kort story: Jag kommer komma in på min reservplats ( ligger 3:a ) men har inte haft möjlighet att registrera mig eftersom man ska vara antagen på afb. Däremot tänkte jag försöka skaffa boende i de närliggande orterna och använda mig av kollektivtraffiken/cykla.

Hur ser det ut en bit in på terminen när det gäller studentboende? Jag antar att människor hoppar av och lämnar sina boenden så att dom blir lediga och då borde det väl vara lite lättare att få boende i en studentkorridor efter 1-2 månader?

Jag offrar lugnt en månad eller två någon annan stans för att sedan "flytta upp mig" genom terminens gång.
Senast redigerad av Onyz 2012-07-18 kl. 14:03.
Citera
2012-07-18, 14:08
Medlem
Unfs avatar
Jag och flickvännen tänkte klippa en etta i Kämnärsrätten, och ligger bra till i kön (har könummer 2012-07-12 01:06:00 ). Någon som bor där eller har någon erfarenhet av hur ettorna ser ut invändigt? Fräsch pentry och badrum? Hur är läget för en brandingenjör och en sjukgymnast?
Citera
2012-07-18, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unf
Jag och flickvännen tänkte klippa en etta i Kämnärsrätten, och ligger bra till i kön (har könummer 2012-07-12 01:06:00 ). Någon som bor där eller har någon erfarenhet av hur ettorna ser ut invändigt? Fräsch pentry och badrum? Hur är läget för en brandingenjör och en sjukgymnast?

Små, men helt ok. Är den på typ 26 kvm?

Bra läge för brand, vet inte var sjukgymnaster håller till men det lär inte vara stora avstånd till skolan i vilket fall..
Citera
2012-07-18, 14:16
Medlem
Med kötid 02:06 bör man invänta lägenhet eller ska man ta korridorrum på Sparta eller Delphi? Ska för övrigt studera kandidatprogram i matematik.

Tack på förhand
Med vänlig hälsning, PBCW
Citera
2012-07-18, 14:17
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Hur är läget för en brandingenjör och en sjukgymnast?
Sämre än för en civing teknisk fysik och en läkare inbillar jag mig...
Citera
2012-07-18, 14:40
Medlem
Unfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hextern
Små, men helt ok. Är den på typ 26 kvm?

Bra läge för brand, vet inte var sjukgymnaster håller till men det lär inte vara stora avstånd till skolan i vilket fall..

Precis, 26 kvm. Det låter ju bra iallafall Tack för snabbt svar.
Citera
2012-07-18, 14:47
Medlem
Citat:
Precis, 26 kvm. Det låter ju bra iallafall Tack för snabbt svar.

Jo, hade för mig de brukar va det. Inte bott i en själv men varit i en en del. Många (kanske alla) står i block om fyra lägenter. Ett par hundra meter till Willys har du också, kan va bra ibland. Fem minuter till skolan på cykel om du går brand.
Citera
2012-07-18, 15:39
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyz
Hejsan, det är så många sidor så jag vet inte om det frågats tidigare då jag letat runt lite.

Drar en liten kort story: Jag kommer komma in på min reservplats ( ligger 3:a ) men har inte haft möjlighet att registrera mig eftersom man ska vara antagen på afb. Däremot tänkte jag försöka skaffa boende i de närliggande orterna och använda mig av kollektivtraffiken/cykla.

Hur ser det ut en bit in på terminen när det gäller studentboende? Jag antar att människor hoppar av och lämnar sina boenden så att dom blir lediga och då borde det väl vara lite lättare att få boende i en studentkorridor efter 1-2 månader?

Jag offrar lugnt en månad eller två någon annan stans för att sedan "flytta upp mig" genom terminens gång.

Alltså, inte ens med en köplats mellan 12 och 15 juni kan man räkna med ett rum via afb första terminen. Så du kommer med största sannolikhet (ingenting är omöjligt!) inte få ett korridorsrum via afb efter 1-2 månader. Säg snarare lagom till våren eller kanske sommaren.

Däremot så dyker det upp saker på blocket hela tiden, så håll koll där och ligg på.

Slutligen, kan du skaffa boende på nation om du väljer att aktivera dig. Vissa nationer har även lottning av några rum som är öronmärkta till novischer. Maila runt och kolla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in