Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko
Okej, så nu är det dags att göra bostadsansökan. EDIT: som novisch, glömde jag påpeka dårå.
1) Förstår jag det rätt som att jag ska fylla i "VT 12" under "Antagen termin & år (åå)"? Eller ska det vara tomt, eftersom jag inte har fått något antagningsbesked från själva universitetet än..? Och visst ska det vara frid och fröjd att göra ansökan trots att jag inte fått det, bara jag kan visa upp det sen? Har väl frågats tusen gånger, men man blir ju nojig.
2) Vet någon vilket datum som lottplatserna kommer börja på, är det idag, den åttonde? Bara så man vet sen när man får sitt ködatum och det är kl. 00:12 om det är plats 12 i kön eller plats 1452...
1) Skriv VT12, och ja, du kan göra din ansökan nu. När du sedan får bostad är det bara att ta PrtSc från studera.nu (eller var det nu hamnar, de har väl precis bytt) på ditt antagningsbesked och maila in det.
2) Köplatserna börjar på det första datumet man som novisch ska anmäla sig till lotteriet. Förutsatt att det är i dag är alltså den bästa köplatsen 2011-12-08 00:01.