2011-12-01, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlasak
Har läst fram och tillbaka på afb, men om jag planerar att börja plugga i lund nästa höst, går det inte att ställa sig i kö redan nu? Verkar som att man måste vara antagen för att ställa sig i kö, eller ska man bort se det och anmäla sig i alla fall?

Du måste vänta. Du blir av med din köplats ändå annars, och dessutom blir du av med din novischförtur (om du nu kommer från en annan del av landet).
Citera
2011-12-06, 16:06
Medlem
det finns studentkorridorsrum på delphi för 3990 kr i månaden, vad är grejjen och varför kostar de så mycket. Om man väljer ett sånt rum, för jag utgår från att man på något sätt får valuta för pengarna, så måste man vara "behörig" att söka bostadsbidrag. Räknar man det bara på ens rums storlek eller måste man räkna till sin kvot av det "allmänna utrymmet"?
Citera
2011-12-06, 16:41
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2pi
det finns studentkorridorsrum på delphi för 3990 kr i månaden, vad är grejjen och varför kostar de så mycket. Om man väljer ett sånt rum, för jag utgår från att man på något sätt får valuta för pengarna, så måste man vara "behörig" att söka bostadsbidrag. Räknar man det bara på ens rums storlek eller måste man räkna till sin kvot av det "allmänna utrymmet"?
Vad gäller bostadsbidrag vet jag inte alls vad som gäller, men du får nog framför allt titta på hur många som delar korridorrummen. 5 personer brukar det vara i de dyra Delphikorridorerna.
Citera
2011-12-06, 16:41
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2pi
det finns studentkorridorsrum på delphi för 3990 kr i månaden, vad är grejjen och varför kostar de så mycket.
De är nyare och så är det väl bara 6 i varje korridor.
Citera
2011-12-07, 12:26
Medlem
Kommer ha kötid på nästan ett år i maj (då mitt nuvarande boende kommer att sägas upp) kommer mina köpoäng att räcka till en etta månntro?
Citera
2011-12-07, 14:10
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanHel
Kommer ha kötid på nästan ett år i maj (då mitt nuvarande boende kommer att sägas upp) kommer mina köpoäng att räcka till en etta månntro?
Du kan ha chans på ettorna på kämnärs.
Citera
2011-12-07, 23:20
Medlem
storytellers avatar
Hamnar typ åtta, nio, tio på korridorsrummen nu... när kan jag vänta mig något? Vilken månad?
Citera
2011-12-08, 14:38
Medlem
MauroSpockos avatar
Okej, så nu är det dags att göra bostadsansökan. EDIT: som novisch, glömde jag påpeka dårå.

1) Förstår jag det rätt som att jag ska fylla i "VT 12" under "Antagen termin & år (åå)"? Eller ska det vara tomt, eftersom jag inte har fått något antagningsbesked från själva universitetet än..? Och visst ska det vara frid och fröjd att göra ansökan trots att jag inte fått det, bara jag kan visa upp det sen? Har väl frågats tusen gånger, men man blir ju nojig.

2) Vet någon vilket datum som lottplatserna kommer börja på, är det idag, den åttonde? Bara så man vet sen när man får sitt ködatum och det är kl. 00:12 om det är plats 12 i kön eller plats 1452...
Citera
2011-12-08, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko
Okej, så nu är det dags att göra bostadsansökan. EDIT: som novisch, glömde jag påpeka dårå.

1) Förstår jag det rätt som att jag ska fylla i "VT 12" under "Antagen termin & år (åå)"? Eller ska det vara tomt, eftersom jag inte har fått något antagningsbesked från själva universitetet än..? Och visst ska det vara frid och fröjd att göra ansökan trots att jag inte fått det, bara jag kan visa upp det sen? Har väl frågats tusen gånger, men man blir ju nojig.

2) Vet någon vilket datum som lottplatserna kommer börja på, är det idag, den åttonde? Bara så man vet sen när man får sitt ködatum och det är kl. 00:12 om det är plats 12 i kön eller plats 1452...
1) Skriv VT12, och ja, du kan göra din ansökan nu. När du sedan får bostad är det bara att ta PrtSc från studera.nu (eller var det nu hamnar, de har väl precis bytt) på ditt antagningsbesked och maila in det.

2) Köplatserna börjar på det första datumet man som novisch ska anmäla sig till lotteriet. Förutsatt att det är i dag är alltså den bästa köplatsen 2011-12-08 00:01.
Citera
2011-12-08, 14:49
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razak
1) Skriv VT12, och ja, du kan göra din ansökan nu. När du sedan får bostad är det bara att ta PrtSc från studera.nu (eller var det nu hamnar, de har väl precis bytt) på ditt antagningsbesked och maila in det.

2) Köplatserna börjar på det första datumet man som novisch ska anmäla sig till lotteriet. Förutsatt att det är i dag är alltså den bästa köplatsen 2011-12-08 00:01.
Stort tack! Då kör vi!
Citera
2011-12-08, 21:54
Medlem
kilmss avatar
Någon som har koll om det släpps några fler icke novis korre rum i december?
Kanske omöjligt att veta men hur såg det ut förra året?
Citera
2011-12-08, 21:54
Medlem
Karl Svampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Hamnar typ åtta, nio, tio på korridorsrummen nu... när kan jag vänta mig något? Vilken månad?
Ligger 2-4 på de korridorer jag vill åt, ibland 1a, men då räknar jag att jag får något innom en månad, värsta fall 2. Så du får väl vänta några månader till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in