2014-09-01, 15:34
Medlem
Kom precis in i lund som reserv, hur fan går jag tillväga nu? Var säker på inte komma in så inte ställt mig i någon kö eller något sådant. Några tips? Hur ser vandrarhemmen ut?
Citera
2014-09-01, 15:56
Medlem
trallexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phyxtc
Kommer plugga på Vårdvetenskapens hus. Var bor man med fördel då? Det blir något av områdena AFB erbjuder.
i ordning närmst till skolan:
1. magasinet
2. delphi
3. kämnärs
4. vildanden

parantesen och ulrikedal lite off enligt mig. Men det är själva skolan också faktiskt.
Citera
2014-09-02, 22:12
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trallex
i ordning närmst till skolan:
1. magasinet
2. delphi
3. kämnärs
4. vildanden

parantesen och ulrikedal lite off enligt mig. Men det är själva skolan också faktiskt.
Jag vill inte ifrågasätta dig allt för mycket, men hur resonerar du när du kommer fram till att Parentesen och Ulrikedal är "off" men inte Vildanden? Utgick du ifrån vad som faktiskt är nära eller vilka områden du själv gillar?
Citera
2014-09-03, 00:43
Medlem
wtfhappends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bauws
Kom precis in i lund som reserv, hur fan går jag tillväga nu? Var säker på inte komma in så inte ställt mig i någon kö eller något sådant. Några tips? Hur ser vandrarhemmen ut?

Kolla BoPoolen.nu
Bästa sidan för hitta bostad i lund på egen hand och inte genom afb.
Citera
2014-09-03, 16:25
Medlem
trallexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
Jag vill inte ifrågasätta dig allt för mycket, men hur resonerar du när du kommer fram till att Parentesen och Ulrikedal är "off" men inte Vildanden? Utgick du ifrån vad som faktiskt är nära eller vilka områden du själv gillar?
Jag menar i relation till skolan HSC. Och huset är ju i sitt lilla eget område. Läkarna studerar ju på BMC. Det ligger, inte långt i och för sig men tittar du på en karta så är det lite "off".
Citera
2014-09-08, 01:09
Medlem
Hur betalar man avgiften till sin nation? Började plugga i våras och antar att man måste betala varje termin? Får man en räkning eller måste man själv gå in på någon sida (studentlund.se)?
Citera
2014-09-08, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onsmoar
Hur betalar man avgiften till sin nation? Började plugga i våras och antar att man måste betala varje termin? Får man en räkning eller måste man själv gå in på någon sida (studentlund.se)?
Betalade du förra terminen borde du redan ha fått en räkning i brevlådan. Om inte, ring dem du betalade till.
Citera
2014-09-08, 19:23
Medlem
Ribbentrops avatar
Hur pass stor frihet har man i en AFB-lägenhet? Är det ok att t.ex. ha egen tvättmaskin, och är det ens möjligt?
Citera
2014-09-08, 19:54
Medlem
AaRamseys avatar
Kommer med största sannolik att börja studera i Lund till nästa HT och har därför börjat titta lite på boendesituationen. Hur stor är chansen att man får boende lagom till nollning/skolstart om man ställer sig i bostadskö så fort man fått antagningsbesked (vilket, som jag har förstått det, är ett krav?)?
Citera
2014-09-08, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Betalade du förra terminen borde du redan ha fått en räkning i brevlådan. Om inte, ring dem du betalade till.
Loggade in på studentlunds hemisda och såg att det stod fel adress Ändrade i alla fall adressen och betalade direkt på hemsidan. Hoppas de skickar kortet till rätt adress nu.
Citera
2014-09-08, 23:56
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AaRamsey
Kommer med största sannolik att börja studera i Lund till nästa HT och har därför börjat titta lite på boendesituationen. Hur stor är chansen att man får boende lagom till nollning/skolstart om man ställer sig i bostadskö så fort man fått antagningsbesked (vilket, som jag har förstått det, är ett krav?)?
Du får novischtur om du bor utanför Skåne, bland 100 utlottade får bostäder. Annars får man höra med sin fadder om man kan vara temporärt inneboende hos någon. Kötiden för dem som pluggar på LTH brukar variera mellan 4 och 6 månader.

Du kan också höra med nationerna om bosituationen är krisläge för dig.
Citera
2014-09-09, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Du får novischtur om du bor utanför Skåne, bland 100 utlottade får bostäder. Annars får man höra med sin fadder om man kan vara temporärt inneboende hos någon. Kötiden för dem som pluggar på LTH brukar variera mellan 4 och 6 månader.

Du kan också höra med nationerna om bosituationen är krisläge för dig.

Det är bland 1500-2500 som får bostäder via novischlotteriet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ribbentrop
Hur pass stor frihet har man i en AFB-lägenhet? Är det ok att t.ex. ha egen tvättmaskin, och är det ens möjligt?

Jag tror inte det finns installationsmöjligheter för tvättmaskin i något av AFB's bostäder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in