Citat:
Ursprungligen postat av C.Kurtz
Okej, gav du dessa förslag för att priserna är rimliga eller för att det är ett bra läge att bo som student? Hade t.ex. varit kul att bo i närheten av något större studentboende. Om man bortser från priset - vart är då bäst att bo?
Det mest studenttäta området skulle jag säga är Delphi/Kämnärsrätten (de ligger intill varandra). Dessa områden räknas till Norra Fäladen. Läget är helt okej. Det är några hundra meter norr om LTH. Där finns även ganska mycket lägenheter. Sen att det är lite "ghetto" över det, men allt handlar ju om hur mycket du vill betala. Är du väldigt tät finns ju centrum

På Linero och Östra Torn finns inga studentbostäder. Brunnshög är ett relativt nybyggt område med en hel del fräscha (och dyra) lägenheter, nära Ericsson-området.
Citat:
Ursprungligen postat av C.Kurtz
Vad det gäller min andra fråga tycker jag den är ganska relevant, självklart finns det inga vetenskapliga undersökningar på antalet snygga tjejer men jag är ute efter era åsikter. Jag kan t.ex. utifrån egna erfarenheter säga att utbudet av snygga tjejer på Chalmers är högst begränsat men eftersom att Chalmers ligger i en storstad är det inget större problem. Om jag däremot ska flytta till Lund som är en liten studentstad och spendera 5 år där vill jag gärna veta om det finns ett hyfsat utbud på attraktiva flickor i staden.
Svaret på en sån fråga skulle ju vara helt subjektivt. Men, jo, det finns många kvinnliga studenter i Lund, även om merparten av dem kanske inte huserar på LTH.