Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Lite frågor om att bo på korridor, vissa är kanske dumma men jag chansar ändå:
* Ungefär vad ligger hyran på? Har sett på afb att det finns korridorsrum för mellan 2500-3200/månad i en nio månadersperiod. Jag bryr mig inte jättemkt om standarden så verkar det rimligt att satsa på något för mellan 26-2900?
Det tycker jag. Däremot tycker jag du ska fråga dig själv om du vill dela badrum med folk, för det är ofta man får göra det i den där prisklassen. Personligen tycker jag privat badrum är något heligt
Citat:
* Av allt konstigt så har jag funderat på det här med kastruller och stekpannor, tar man med sig egen eller finns det på korridoren?
Det finns redan allmänna men de är av förståliga skäl ganska slitna så har du höga krav på bra matlagning bör du ta med egna. Jag använder de allmänna, så det är inget fel på dem i min korridor iaf.
Citat:
* Hur vanligt är det med möblerade korridorsrum?
Ganska vanligt enligt vad jag har sett. Det är att rekommendera faktiskt.
Citat:
* Vad är bäst om man vill ha sociala korridorsgrannar, är en stor eller liten korridor att rekomendera då?
Bra fråga. Bor själv i en korre med 12 pers. Där finns en kärntrupp på sådär 4-5 som är väldigt sociala och ute, och andra som då gästspelar i kärntruppen. De allra flesta är att betrakta som sociala.
Tycker själv att 12 är ganska lagom, men har ju förstås inte upplevt så mycket annat.
Min flickvän bor förvisso med 3 st och de verkar ha det väldigt gemytligt också. Men har man otur med folket och man är sådär få, ja då blir det riktigt illa.