2011-08-21, 11:06
Medlem
Ayecarambas avatar
Det är några novischrum stom det står bara 9 pers i kö på jämfört med 55-70 på de andra. Vad är nackdelarna med de här rummen? Jag ser dem som ganska snarlika men har jag fel?
Citera
2011-08-21, 12:15
Medlem
Karl Svampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayecaramba
Det är några novischrum stom det står bara 9 pers i kö på jämfört med 55-70 på de andra. Vad är nackdelarna med de här rummen? Jag ser dem som ganska snarlika men har jag fel?
Antar att de har lagts ut under natten, och få personer har hunnit ansöka om dem. Bokningsdatumen på de som har låga sökande just nu avslutas imorgon, medan de som har mycket sökande avslutas idag tex.
Citera
2011-08-21, 22:21
Medlem
Är det nån som har erfarenhet av och kan informera mig om det festas mkt i korridorerna på sparta och om rummen är bra isolerade eller om det är väldigt lyhört?? (Främst den lyhörda delen spelar roll, det får gärna festas men om det samtidigt är väldigt lyhört kommer jag bli galen) Och hur är det jämfört med korridorsrummen på kämnars?
Hur är det förresten med avståndet från kämnars? Är det långt att cykla tex om man ska hem efter en fest eller på vintern, om man bor längst bort i ytterkanten? Sparta vet jag ju ligger nära och bra.
Är 1:a i kön på båda så då fick jag såklart beslutsångest... har läst all information jag kan komma över om både områdena men det känns som om jag ändå vet för lite
Citera
2011-08-21, 22:34
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citronella
Är det nån som har erfarenhet av och kan informera mig om det festas mkt i korridorerna på sparta och om rummen är bra isolerade eller om det är väldigt lyhört?? (Främst den lyhörda delen spelar roll, det får gärna festas men om det samtidigt är väldigt lyhört kommer jag bli galen) Och hur är det jämfört med korridorsrummen på kämnars?
Hur är det förresten med avståndet från kämnars? Är det långt att cykla tex om man ska hem efter en fest eller på vintern, om man bor längst bort i ytterkanten? Sparta vet jag ju ligger nära och bra.
Är 1:a i kön på båda så då fick jag såklart beslutsångest... har läst all information jag kan komma över om både områdena men det känns som om jag ändå vet för lite

Beror helt och hållet på vilken korridor du hamnar i om det festas mycket eller ej. Har inte bott på sparta men aldrig hört någon klaga på att det skulle vara ovanligt lyhört så skulle gissa på att det är relativt "normalt".

Kämnärs ligger en 10 - 15 minuters cyckeltur från sparta, beror lite på var på kämnars man befinner sig. På vintern bör det inte ta mer än 20 minuter att gå från sparta så det är inga stora avstånd. Dock ligger kämnärs det uppför en backe vilket gör det jobbigt att cykla hem.
+soft med nedförsbacke om man är sen till skolan
+soft att inte behöva kämpa upp för en backe och bli svettig om man ska ut/till skolan¨
-Jävligt tråkigt att cykla hem efter en utekväll i uppförsbacke och motvind.
Citera
2011-08-21, 23:20
Medlem
Tackar jag och mina kompisar har haft riktigt bra användning av den här tråden!

Jag har kötid 14/7 20.30, och ja jag vet att det suger men hur är chanserna att få boende i korridor till våren? Tex parran? Har boende fixat till januari i korridor men oron gnager redan nu...

Hur är det att bo på Malmö nation? Var i Lund bor man då och hur är standarden där, ok eller sunkigt?
Citera
2011-08-21, 23:31
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RebeccaTribecca
Hur är det att bo på Malmö nation? Var i Lund bor man då och hur är standarden där, ok eller sunkigt?

Inget att rekomendera, riktigt riktigt sunkigt tyvärr. Ligger dock centralt, väldigt nära citynationerna och hyfsat nära till alla institutioner.
Citera
2011-08-22, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Beror helt och hållet på vilken korridor du hamnar i om det festas mycket eller ej. Har inte bott på sparta men aldrig hört någon klaga på att det skulle vara ovanligt lyhört så skulle gissa på att det är relativt "normalt".

Kämnärs ligger en 10 - 15 minuters cyckeltur från sparta, beror lite på var på kämnars man befinner sig. På vintern bör det inte ta mer än 20 minuter att gå från sparta så det är inga stora avstånd. Dock ligger kämnärs det uppför en backe vilket gör det jobbigt att cykla hem.
+soft med nedförsbacke om man är sen till skolan
+soft att inte behöva kämpa upp för en backe och bli svettig om man ska ut/till skolan¨
-Jävligt tråkigt att cykla hem efter en utekväll i uppförsbacke och motvind.

Tack för svar Halkade ner i kön på sparta så det blev kämnars iaf, eller det tror jag! Låg ett där när den slutade men har inte fått nåt mejl än. Fast klockan är ifs kvart över tolv... Och nu ska jag avsluta min lägenhetsvaka och sova :P
Vill göra tummen upp för den här tråden, har hjälp mig massor!
Citera
2011-08-22, 01:53
Medlem
Jag har bokat 4 nätter på hotell som nödlösning inför höstterminen, är det någon som vet om kåren brukar ordna med nödlösningar för studenter utan bostad? tex hyra en idrottshall som man kan sova i?

Betalar bra för att få slagga på någons soffa!
Citera
2011-08-22, 12:28
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av furulund
Jag har bokat 4 nätter på hotell som nödlösning inför höstterminen, är det någon som vet om kåren brukar ordna med nödlösningar för studenter utan bostad? tex hyra en idrottshall som man kan sova i?

Betalar bra för att få slagga på någons soffa!

Nope, kårerna brukar inte ordna något är min erfarenhet. Klart de kan hjälpa till i värsta fall. Men sätt upp lappar överallt (på nationer, kårer osv) om att du söker boende. Det ska finnas.

I värsta fall får du väl låna min soffa ;p
Citera
2011-08-22, 12:44
Medlem
Jag har fått ett rum på afb med inflytt 1 september, men jag undrar om det är möjligt att få flytta in tidigare på något sätt? Ska man prata med förra hyresgästen eller afb då? För på mitt kontrakt stod det att jag skulle kontakta förra hyresgästen för frågor angående rummet, men de har bara angett namn och inget mer, hur ska jag då kunna kontakt honom???
Citera
2011-08-22, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citronella
Jag har fått ett rum på afb med inflytt 1 september, men jag undrar om det är möjligt att få flytta in tidigare på något sätt? Ska man prata med förra hyresgästen eller afb då? För på mitt kontrakt stod det att jag skulle kontakta förra hyresgästen för frågor angående rummet, men de har bara angett namn och inget mer, hur ska jag då kunna kontakt honom???
1. Leta upp namnet på exempelvis hitta.se/ratsit.
2. Ring?
3. Sök efter namnet på Facebook.
4. Skicka meddelande till personen.
5. Profit?
Citera
2011-08-22, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
1. Leta upp namnet på exempelvis hitta.se/ratsit.
2. Ring?
3. Sök efter namnet på Facebook.
4. Skicka meddelande till personen.
5. Profit?

Smart! Så långt tänker ju inte min hjärna. Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in