Citat:
Ursprungligen postat av citronella
Är det nån som har erfarenhet av och kan informera mig om det festas mkt i korridorerna på sparta och om rummen är bra isolerade eller om det är väldigt lyhört?? (Främst den lyhörda delen spelar roll, det får gärna festas men om det samtidigt är väldigt lyhört kommer jag bli galen) Och hur är det jämfört med korridorsrummen på kämnars?
Hur är det förresten med avståndet från kämnars? Är det långt att cykla tex om man ska hem efter en fest eller på vintern, om man bor längst bort i ytterkanten? Sparta vet jag ju ligger nära och bra.
Är 1:a i kön på båda så då fick jag såklart beslutsångest... har läst all information jag kan komma över om både områdena men det känns som om jag ändå vet för lite

Beror helt och hållet på vilken korridor du hamnar i om det festas mycket eller ej. Har inte bott på sparta men aldrig hört någon klaga på att det skulle vara ovanligt lyhört så skulle gissa på att det är relativt "normalt".
Kämnärs ligger en 10 - 15 minuters cyckeltur från sparta, beror lite på var på kämnars man befinner sig. På vintern bör det inte ta mer än 20 minuter att gå från sparta så det är inga stora avstånd. Dock ligger kämnärs det uppför en backe vilket gör det jobbigt att cykla hem.
+soft med nedförsbacke om man är sen till skolan
+soft att inte behöva kämpa upp för en backe och bli svettig om man ska ut/till skolan¨
-Jävligt tråkigt att cykla hem efter en utekväll i uppförsbacke och motvind.