2010-12-23, 15:05
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Hur gick det då? Delphi är rätt eftertraktat som du kanske vet, fräscha bostäder där.

Trodde först det var kämnärs sunk-ettor du menade, dom ska inte vara alls svåra att få tag i Alla som bor där mår psykiskt dåligt över sina bostäder, om dom inte är uppväxta på gatan.
Jodå, visst vaknade jag upp till ett grattis-sms.

Låg 2:a på två delphi-ettor och en kämnärs-etta, så hade väldig tur att få delphi som jag ville!
Citera
2010-12-23, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Two-Two
Yes, som det ser ut nu så blir det tåget Om det inte finns några andra vandrarhemliknande boenden till ett inte alltför överjävligt pris i Lund?
Om du får tag i ett korridorsrum så hör med förra hyrsgästen när hen flyttar ut och be dem skriva på papper hos AFB att hen tillåter tidigare inflytt. Det hela går säkert bättre om du erbjuder dig att betala resterande hyran. Jag flyttade in 3 veckor tidigare på det sättet.
Citera
2010-12-23, 17:33
Medlem
Two-Twos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theyn
Om du får tag i ett korridorsrum så hör med förra hyrsgästen när hen flyttar ut och be dem skriva på papper hos AFB att hen tillåter tidigare inflytt. Det hela går säkert bättre om du erbjuder dig att betala resterande hyran. Jag flyttade in 3 veckor tidigare på det sättet.

Hur fick du tag på förra hyresgästen - bara att fråga AFB eller?

Vad rekommenderar ni, Delphi eller Vildanden? Kommer hålla till vid EC mestadels.
Citera
2010-12-23, 17:34
Medlem
Hur lång tid brukar det ta tills en lägenhet är ledig på Mikael Hansens Kollegium?
Citera
2010-12-23, 19:36
Medlem
Citat:

Vad rekommenderar ni, Delphi eller Vildanden? Kommer hålla till vid EC mestadels.

När du "vinner" ett rum så kommer det stå nuvarande hyresgäst och även telefonnummer till personen i fråga. Så är det för mig iaf!
Citera
2010-12-23, 19:42
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:

Absolut inte Vildanden, ligger långt bort på fel sida av järnvägen vilket innebär runt 20 minuter enkel cykeltur till EC.
Citera
2010-12-23, 20:14
Medlem
Two-Twos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1plus2
När du "vinner" ett rum så kommer det stå nuvarande hyresgäst och även telefonnummer till personen i fråga. Så är det för mig iaf!

tack för svar!

Citat:
Ursprungligen postat av Gurkan100
Absolut inte Vildanden, ligger långt bort på fel sida av järnvägen vilket innebär runt 20 minuter enkel cykeltur till EC.

Tackar för svar! Ok, jag har fått uppfattningen att Delphi ligger lite långt bort även det? Men kanske närmare än Vildanden? Bara varit i Lund när jag varit full och då är ju alla avstånd en aning suddiga, så jag har 0 koll.
Citera
2010-12-23, 20:32
Medlem
Citat:
tack för svar!

Tackar för svar! Ok, jag har fått uppfattningen att Delphi ligger lite långt bort även det? Men kanske närmare än Vildanden? Bara varit i Lund när jag varit full och då är ju alla avstånd en aning suddiga, så jag har 0 koll.

Delphi är inte farligt långt. Iaf om jag ska utgå från kartan
Citera
2010-12-23, 20:39
Medlem
ischs avatar
Citat:
Delphi är inte farligt långt. Iaf om jag ska utgå från kartan

Hyfsat smidigt att ta sig ifrån Delphi till EC. Personligen gillar jag nog dock Ulrikedal eller studentlyckan; enbart tanke på att de ligger bättre till gentemot stan och merparten av nationerna.
Citera
2010-12-23, 20:41
Medlem
ischs avatar
Citat:
tack för svar!

Delphi ligger ju inte i centrala Lund om man säger så (vilket vildanden inte heller gör) men Delphi ligger fan så mycket bättre till då det är 'åt rätt håll' då EC inte heller ligger mitt i stan.
Citera
2010-12-23, 21:09
Medlem
Hur är det med att borra i sina korridorrum? Tänker främst på sparta och inte i de befintliga träplankorna, utan om man vill använda slagborr i betongen?
Citera
2010-12-23, 21:22
Medlem
lejonaxs avatar
Citat:
Hur är det med att borra i sina korridorrum? Tänker främst på sparta och inte i de befintliga träplankorna, utan om man vill använda slagborr i betongen?

Jag har också funderat på detta, skall flytta ner till ett studentrum i Delphi i början av Januari och har ingen erfarenhet alls av studentkorridor. Jag såg att någon skrev om en list eller något liknande tidigare i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in