Citat:
Ursprungligen postat av the_mechanix
Second that, grymt bra jobb med inlägget five.!
Eftersom jag som sagt är bortrest så kommer jag inte ha speciellt mycket tillgång till internet, så hur länge håller de här utlottningarna på?
Det är bara en utlottning, men 10 nya bostäder läggs upp varannan dag typ, till september eller längre iaf.
Jag tror det var typ 2500-3000 köplatser förra året. Jag fick plats 60 nåt
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Detta stämmer, men det man måste tänka är att alla som är med i novischutlottningen söker inte bostad sedan.
Det kanske är sant,har jag inte tänkt på.
Citat:
Stämmer bra, men man kan även få bostaden om man ligger 2:a vid midnatt om t.ex. 1:an inte vill tacka ja till bostaden.
Precis, framgick lite längra bak i min post
Citat:
Du går in och markerar 1-3 bostäder som du är intresserad av.
Dock är det rätt onödigt att söka en bostad som har typ (91/120) dvs att du skulle hamna på plats 91 om du sökte den. Osannolikt att alla tackar nej då :P
Jo en viktig grej är att om du söker en bostad, och får kontraktförslag på den, så kan du INTE tacka nej och tänka "ässch den var typ dålig, jag har lite is i magen och väntar någon dag till så lär en bättre komma upp".
För om du söker en bostad och får den, så är din lotteriplats förbrukad. Om du då tackar nej måste du ställa dig i den "vanliga" bostadskön, där du måste stå i typ minst ett år för att få chans på någon bostad, och dessutom inte har tillgång till novischbostäderna.