2010-12-23, 22:02
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1plus2
Hur är det med att borra i sina korridorrum? Tänker främst på sparta och inte i de befintliga träplankorna, utan om man vill använda slagborr i betongen?

Det är inte spec populärt ifrån AF sida om du borrar i väggarna. Så det hade jag nog undvikit.
Citera
2010-12-23, 22:17
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Det är inte spec populärt ifrån AF sida om du borrar i väggarna. Så det hade jag nog undvikit.
Vad kan teoretiskt sätt hända? Hade planer på att sätta upp en hängmatta men det kräver hyffsat rejäla krokar. Även om man spacklar och målar över hålen igen kan man få böta tro?
Citera
2010-12-23, 22:40
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Vad kan teoretiskt sätt hända? Hade planer på att sätta upp en hängmatta men det kräver hyffsat rejäla krokar. Även om man spacklar och målar över hålen igen kan man få böta tro?
Vi som bor i lägenhet kan i stort sett göra vad vi vill, så länge vi återställer lägenheten till samma skick den var i när vi flyttade in. I mitt rum finns det gott om igenspacklade hål, så jag antar att det är helt ok att göra så. Det värsta som kan hända är att man får betala AFB för att de ska återställa hålet.

Jag gissar att det är något liknande för korridorrummen, så ta du med dig din hängmatta. Ta dock en särskild titt i ditt hyreskontrakt för att se vad som står där.
Citera
2010-12-23, 23:40
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Vi som bor i lägenhet kan i stort sett göra vad vi vill, så länge vi återställer lägenheten till samma skick den var i när vi flyttade in. I mitt rum finns det gott om igenspacklade hål, så jag antar att det är helt ok att göra så. Det värsta som kan hända är att man får betala AFB för att de ska återställa hålet.

Jag gissar att det är något liknande för korridorrummen, så ta du med dig din hängmatta. Ta dock en särskild titt i ditt hyreskontrakt för att se vad som står där.
Det är dock inget korridorrum utan en etta på Delphi, men jag fattar vinken. Cheers.
Citera
2010-12-23, 23:51
Medlem
Kannans avatar
Jo, man får borra. Men det ska spacklas igen innan ni flyttar. Så var det iaf för några år sedan, kan ha ändrats.
Citera
2010-12-24, 00:35
Medlem
3pacs avatar
hur är det med gemensamma utrymmen i korridorerna hos afb. Är det studenterna som städar själv eller sköts det av afb. Jag har iallafall hört att MKH har städerskor.
Citera
2010-12-24, 00:38
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3pac
hur är det med gemensamma utrymmen i korridorerna hos afb. Är det studenterna som städar själv eller sköts det av afb. Jag har iallafall hört att MKH har städerskor.

Gemensamma så som korridoren (kök, allrum, mm) i sig eller trapphus etc?
Citera
2010-12-24, 00:59
Medlem
Smerdyakovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3pac
Hos AFB får man hjälpas åt att städa, medan MHK har städning en gång i veckan ja. Gissa var det är renast?
Citera
2010-12-24, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Hur lång tid brukar det ta tills en lägenhet är ledig på Mikael Hansens Kollegium?

Bump!
Citera
2010-12-24, 01:04
Medlem
Smerdyakovs avatar
Citat:
Bump!
Lite över ett år har jag hört. Dock har de stipendie man kan söka om man har bra gymnasiebetyg där man får ett rum för 1000kr/mån ungefär.
Citera
2010-12-24, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerdyakov
Lite över ett år har jag hört. Dock har de stipendie man kan söka om man har bra gymnasiebetyg där man får ett rum för 1000kr/mån ungefär.

Hur bra betyg måste man ha då?
Citera
2010-12-24, 01:20
Medlem
Smerdyakovs avatar
Citat:
Hur bra betyg måste man ha då?
Vet inte hur det ser ut med meritpoäng men 19+ har de jag känner som fått stipendie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in