Citat:
Ursprungligen postat av yeaouh
Jag har kötiden 2009-12-08 03:11.
Tror ni det blir kämpigt att få ett novisch-boende via AF Bostäder?
Jag tolkade det som en bra tid men efter att ha läst här blir jag nervig.
Om någon vill ta sig tid att beskriva de olika bostadeområdena så att man får veta lite mer
än vad som går att utläsa av beskrivningarna på afb.se så vore det hyggligt.
Jag funderat främst över om Sparta, Delphi, Parentesen samt Ulrikedal är något att ha.
Då kör vi.
Sparta: Bra läge i förhållande till Tornavägen där fem av tolv nationer ligger. Asful byggnad, stort och smått svårnavigerat komplex, men insidan är det inget problem med (korridorerna det vill säga, de allmäna ytorna är väldigt mycket Östberlinbunker). Gemensam balkong ingår, och dom är jävligt nice.
Delphi: Bor visserligen själv där så jag är smått partisk, men ett område med mer öppna ytor och betydligt finare byggnader. Relativt nyrenoverat, fräscha korridorer. Nautilusgym -- på vilket man har AFB-rabatt -- och närbutik på området, dessutom busshållplats för stans mest trafikerade busslinje precis utanför. Mina polare antagoniserar mig för påståendet, men Delphi ligger inte särskilt offside vad folk än tycker: med en cykel och lite tålamod är allt, allt, nära i Lund. Rekommenderas starkt.
Parentesen: Vet inte mycket mer om det än att korridorerna tydligen är lite småskabbiga, men att det är party nästan varje dag i veckan. Centralt läge, nära till citynationerna.
Ulrikedal: Inga detaljer tyvärr, känner ingen som bor där. Ser dock helt okej ut utifrån, och ligger rätt nära centrum.