Vill kolla att jag förstått allting rätt angående novischutlottningen. Har några frågor:
1) Utlottningen kan inte ske innan själva antagningsbeskedet har kommit väl, eftersom man behöver någon kod från antagningen för att bli medlem på Studentlund? Men antagningsbeskedet kan ju lika gärna komma den 15e enligt studera.nu, så varför allt detta snack om novischutlottning den 14e? (Det kan väl egentligen komma när som helst under dygnen 14-15?)
2) Oavsett när antagningsbeskedet kommer, så är det detta som är "startskottet" för utlottningen, right? Så detta med "turnummer" blir lite konstigt då va? Säg att antagningsbeskedet kommer klockan 04.36 den 14e. Då ska man gå in och bli medlem på Studentlund snabbt som satan och sedan anmäla sig till novischutlottningen, tar kanske 4-5 minuter, så säg att första köplatsen kommer in 04.41, men den har ändå första köplatsen då eller? Fastän den kommer få "köplats" 4 x 60 + 41 = 281. (Lite luddigt där, hoppas ni förstår mig)
3) Så om jag förstått det rätt så ska man så fort antagningsbeskedet kommer vara så snabb som möjligt med att gå in på studentlund.se, betala och bli medlem och sedan in på afb.se och ställa sig i novischutlottningen? Hur lång tid tar det att bli medlem och så, måste man få något slags kvitto på betalningen som man använder vid utlottningen?
Hoppas ni förstod frågorna och kan svara på dem, kommer säkert fler frågor snart