2010-12-13, 21:34
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellooo
Jag blev reserv nr 9 på ekonomie kandidatprogrammet, kommer jag in?

Och vad gör reserverna? Kan man söka lägenhet någonstans? Eller måste vi vänta tills vi garanterat kommer in och därefter ställa oss i kö på AFB, så vi hamnar efter alla andra på studentrummen? Lär ju bli ganska knepigt om det är så, då beskedet till urval 2 kommer två veckor innan skolstart.

Det finns en separat tråd där de frågorna hör hemma: https://www.flashback.org/t1240737

Hur det fungerar för reserverna vet jag inte, men det låter som sagt konstigt om ni inte skulle kunna börja söka boende förrän 2 veckor innan kursstart. Testa att ställa dig i kö nu och se om det fungerar helt enkelt.

EDIT: 2a
Citera
2010-12-13, 22:45
Medlem
Eisbiorns avatar
Ojojoj, nu är sidan överbelastad! Jag som bara har bokat ett rum hittills.
Citera
2010-12-13, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eisbiorn
Ojojoj, nu är sidan överbelastad! Jag som bara har bokat ett rum hittills.

Prova logga in och ut, det funkade otroligt nog för mig tidigare idag.

EDIT: Ut och in såklart.
Citera
2010-12-13, 23:02
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patohls
Hur kylig vågar man vara? Ska man boka en där man är 2a, 3a, 4a eller försöka få dem där man har nr 1? Hur ofta får man boendet om man bokar tre där man är 2a-4a? Förstår att det är svårt att ge något exakt svar men ändå.

Personligen kommer jag nog boka på nu. Vet att det kommer fler men känns som man bör köra direkt och hoppas på det bästa. Dessutom lär de som kommer vara liknande de som ligger ute.

Finns definitivt chans att få även om man inte står etta, speciellt nu när det är så många rum ute. Kommer komma fler rum men det är lika bra att köra på något direkt så att man inte står utan något när rummen börjar sina.
Citera
2010-12-13, 23:19
Medlem
Om jag bokar en intresseanmälan idag och inte får något rum alls. Får jag boka efter 00:00 igen?
Citera
2010-12-13, 23:25
Medlem
Pizzadragans avatar
Dest88, du verkar ha varit med ett tag i den här tråden därför frågar jag dig då du brukar ge dig på analyser om bostadsläge etc. Jag har könummer 2010-12-09 00:16 kommer det komma några rum/lägenheter för novischer annat än delphi, vildanden, ulrikedal, kämnärsrätten eller ska jag vänta och chansa på att det jag helst vill ha Magasinet, Tomegapsgården och Studentlyckan dyker upp imorgon. Är annars först på dem flesta rum och jag ska läsa pol kand är dock lite kluven på inriktning och vet därför inte riktigt var som är bäst att bosätta mig, tycker dock att deplhi verkar vara bäst för mig för tillfället.

MVh en som borde men inte kan sova
Citera
2010-12-13, 23:32
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzadragan
Dest88, du verkar ha varit med ett tag i den här tråden därför frågar jag dig då du brukar ge dig på analyser om bostadsläge etc. Jag har könummer 2010-12-09 00:16 kommer det komma några rum/lägenheter för novischer annat än delphi, vildanden, ulrikedal, kämnärsrätten eller ska jag vänta och chansa på att det jag helst vill ha Magasinet, Tomegapsgården och Studentlyckan dyker upp imorgon. Är annars först på dem flesta rum och jag ska läsa pol kand är dock lite kluven på inriktning och vet därför inte riktigt var som är bäst att bosätta mig, tycker dock att deplhi verkar vara bäst för mig för tillfället.

Nej, de bostäder du nämner har inga novischrum.
Citera
2010-12-13, 23:33
Medlem
Dest88s avatar
Citat:

Det finns inga novischmärkta rum på magasinet, tomegapsgården och studentlyckan, utan bara på de du räknade upp samt sparta och parantesen. Jag bor på delphi och kan rekommendera det, fast jag hade kanske valt sparta före delphi om jag pluggade nere i stan, eftersom delphi ligger en bit bort.
Citera
2010-12-13, 23:34
Medlem
Pizzadragans avatar
okej tack för svar, så det som kommer komma är samma adresser/områden som redan kommit? Det kommer alltså inte att ske några mirakel? Ska jag satsa på Delphi 8 rum i en korridor verkar fräscht och skönt med egen dusch och egen toa?

tack för svar, just nu lutar min pol kand åt nationalekonomi då är väl delphi bättre eftersom det ligger näramare ekonomicentrum?, jag har inga problem med att cykla en bit då jag brukar cykla till jobbet vilket är några kilometer.
Senast redigerad av Pizzadragan 2010-12-13 kl. 23:37.
Citera
2010-12-13, 23:37
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
okej tack för svar, så det som kommer komma är samma adresser/områden som redan kommit? Det kommer alltså inte att ske några mirakel? Ska jag satsa på Delphi 8 rum i en korridor verkar fräscht och skönt med egen dusch och egen toa?

Stämmer, fast jag är lite osäker om de lägger ut några ettor för novischerna. Vet att de gjorde det till hösten men till våren är jag osäker.
Citera
2010-12-13, 23:40
Medlem
Pizzadragans avatar
Då blir det delphi, tack för all hjälp.
Citera
2010-12-13, 23:41
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
tack för svar, just nu lutar min pol kand åt nationalekonomi då är väl delphi bättre eftersom det ligger näramare ekonomicentrum?, jag har inga problem med att cykla en bit då jag brukar cykla till jobbet vilket är några kilometer.

Sparta ligger precis brevid EC, så avståndsmässigt är det optimalt, men det tar 5 min med cykel från Delphi så det är också rätt nära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in