2010-12-13, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzadragan
Tack för svar vad är det minsta antal rummen för en korridor? Jag har kötiden 2010-12-09 00:16

Tror jag har sett 6, men är inte säker.
- - - - - - - -
Nu har jag iaf bestämt mig hur mina 3 bokningar ska se ut idag, jag har en bra tid, men inte som Pizzadragan.

Jag har valt Sparta, Sparta och Delphi.
Från början var det bara Sparta, men sen började jag kolla lite och såg lite fördelar med Delphi, men kunde inte bestämma mig, så ÖDET får bestämma åt mig!

Jag har plats 2 på två av dem, sparta och delphi, och plats 3 på den sista sparta!
Nu är det bara att tagga och leta cykel
Citera
2010-12-13, 19:05
Bannlyst
Vänta lite!

Boenden som annonseras... är det en hel korridor så ett par kan få boende eller är det bara ett rum?
Lite önsketänkande får man ju ha...

edit: är det bara 3 bokningar man får göra totalt för novischutlottningen eller kommer det fler imorgon?
Citera
2010-12-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4BD1
Vänta lite!

Boenden som annonseras... är det en hel korridor så ett par kan få boende eller är det bara ett rum?
Lite önsketänkande får man ju ha...

edit: är det bara 3 bokningar man får göra totalt för novischutlottningen eller kommer det fler imorgon?

Nej, det är ett rum.

Du får göra 3 nya i morgon. Det kommer komma nya rum i morgon, då bokningstiden för dessa endast är en dag. Så säg att du inte får något av dina val så kan du boka 3 st imorgon. Troligtvis så kommer det ju även bli lättare att få rum desto längre tid som går eftersom de med bättre könummer redan fått rum då.
Citera
2010-12-13, 19:37
Medlem
Citat:
Tack för svar vad är det minsta antal rummen för en korridor? Jag har kötiden 2010-12-09 00:16 jag bör väl kunna avvakta och vänta på något bättre eller är det den här typen av korridorer som bjuds?
Vadå "den här typen av korridorer som bjuds"? Vill du ha någon slags hitechultramega-grej med rulltrappor mellan rummen eller?

Men ja, du kommer kunna avvakta om du inte känner för att ta ett av rummen som ligger ute nu.
Citera
2010-12-13, 19:40
Medlem
Citat:
...kan man få ett rum i en korridor om 4 som novisch?
D- och E-Husen på Delphi tror jag är de minsta "normala" (icke-Magasinet osv.) korridorerna i Lund. De flesta är 6 rum men jag tror att det finns en korridor på bottenvåningen som har 5 rum. Leta efter rummen som kostar 3900+ så hittar du dem.
Citera
2010-12-13, 19:48
Medlem
Hur kylig vågar man vara? Ska man boka en där man är 2a, 3a, 4a eller försöka få dem där man har nr 1? Hur ofta får man boendet om man bokar tre där man är 2a-4a? Förstår att det är svårt att ge något exakt svar men ändå.

Personligen kommer jag nog boka på nu. Vet att det kommer fler men känns som man bör köra direkt och hoppas på det bästa. Dessutom lär de som kommer vara liknande de som ligger ute.
Citera
2010-12-13, 19:52
Medlem
Någon som vet hur många rum som kommer att släppas varje dag?
Citera
2010-12-13, 19:55
Medlem
Pizzadragans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLoc
Vadå "den här typen av korridorer som bjuds"? Vill du ha någon slags hitechultramega-grej med rulltrappor mellan rummen eller?

Men ja, du kommer kunna avvakta om du inte känner för att ta ett av rummen som ligger ute nu.

hehe nej men jag tänkte om det kanske släpper korridorum till Magasinet eller Tomegapsgården eller något korridorum med färre antal boende i korridoren.

D- och E-Husen på Delphi tror jag är de minsta "normala" (icke-Magasinet osv.) korridorerna i Lund. De flesta är 6 rum men jag tror att det finns en korridor på bottenvåningen som har 5 rum. Leta efter rummen som kostar 3900+ så hittar du dem.
Tackar tackar blir nog en kompromiss mellan korridorstyp och pris känns det som
Senast redigerad av Pizzadragan 2010-12-13 kl. 19:58.
Citera
2010-12-13, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajaja
Någon som vet hur många rum som kommer att släppas varje dag?

Vet inga siffror men jag frågade dem på AFB den frågan och hon sa att det inte kommer vara som idag, att de släppte 54 st. Så inte alls lika stora släpp är nog att räkna med.
Citera
2010-12-13, 21:08
Medlem
Vill bara ännu en gång påpeka att Parentesen är lugnare än vad man tror.
Citera
2010-12-13, 21:26
Medlem
Jag blev reserv nr 9 på ekonomie kandidatprogrammet, kommer jag in?

Och vad gör reserverna? Kan man söka lägenhet någonstans? Eller måste vi vänta tills vi garanterat kommer in och därefter ställa oss i kö på AFB, så vi hamnar efter alla andra på studentrummen? Lär ju bli ganska knepigt om det är så, då beskedet till urval 2 kommer två veckor innan skolstart.
Citera
2010-12-13, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellooo
Jag blev reserv nr 9 på ekonomie kandidatprogrammet, kommer jag in?

Och vad gör reserverna? Kan man söka lägenhet någonstans? Eller måste vi vänta tills vi garanterat kommer in och därefter ställa oss i kö på AFB, så vi hamnar efter alla andra på studentrummen? Lär ju bli ganska knepigt om det är så, då beskedet till urval 2 kommer två veckor innan skolstart.

Skulle sätta pengar på att du kommer in. men hur många kom in från din urvalsgrupp?

Det finns mer än AFB, har hört att blocket ska vara en bra start, finns en mer utförlig lista någon sida bakåt.

Mvh en framtida kursare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in