2010-07-19, 00:22
Medlem
Vill ha ett rum på Delphi, fanns 10 rum där igår och nu 2 stycken med inflyttning September... Vilket får mig att tro att det är slut rum sedan på delphi eller nåt
Citera
2010-07-19, 00:27
Medlem
yourpimpnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie.
Helvete. Nu har det uppdaterats och nu finns det bara typ 10 rum med inflyttning 1 september.

TAR RUMMEN SLUT SÅHÄR SNABBT!? Det har ju bara varit uppe totalt 50-60 stycken!??!?!

Du e inte den enda som e oroad.. Jag pissar snart pa mig.. Enda chansen jag har o fixa boende ar nog genom afb jag har tiden 05:23 den 08 och hoppades pa betydligt fler bostader. Ar detta IT eller kommer det fler? PANIK
Citera
2010-07-19, 00:30
Medlem
skinner5000s avatar
Ta och slappna av!

Min lillasyster som också står i kö pratade med AFB i fredags. De kommer att lägga ut minst 500 korridorrum med novischförtur fram till studiestarten. Vissa dagar fler och andra färre pga när de blir lediga.

AFB har ju över 5000 lägenheter och varje år blir minst 1/5 tomma dvs till i år ska över 1000 lägenheter byta hyresgäst. Men då det bara är en månads uppsägningstid och hyrsefritt på sommaren så behåller många lägenheten över sommaren (den är ju endå gratis!) och säger upp den först i juli eller augusti. Därför trillar lägenheterna in lite hipp som happ, så ha is i magen!
Senast redigerad av skinner5000 2010-07-19 kl. 00:36.
Citera
2010-07-19, 00:31
Medlem
Jag fick en konstig magkänsla när jag ser att rummen har inflyttningstid 1e September

Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Ta och slappna av!

Min lillasyster som också står i kö pratade med AFB i fredags. De kommer att lägga ut minst 500 korridorrum med Novischförtur innan studiestarten.
Om alla rummen (de som har legat ute) har blivit tagna och de kommer att lägga ut minst 500 till så betyder detta att jag kommer att få en bostad.
Nu hoppas jag på inflyttning i Augusti.
Senast redigerad av ReAnimater 2010-07-19 kl. 00:33.
Citera
2010-07-19, 00:38
Medlem
yourpimpnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Ta och slappna av!

Min lillasyster som också står i kö pratade med AFB i fredags. De kommer att lägga ut minst 500 korridorrum med novischförtur fram till studiestarten. Vissa dagar fler och andra färre pga när de blir lediga.

AFB har ju över 5000 lägenheter och varje år blir minst 1/5 tomma dvs till i år ska över 1000 lägenheter byta hyresgäst. Men då det bara är en månads uppsägningstid och hyrsefritt på sommaren så behåller många lägenheten över sommaren (den är ju endå gratis!) och säger upp den först i juli eller augusti. Därför trillar lägenheterna in lite hipp som happ, så ha is i magen!

Tack, du lugnade ner mina nerver dar. Jag ar borta i England nu och det ar darfor jag fatt lite panik da jag inte vill slosa for mycket pengar med att ringa till afb (dock tankte jag ta o gora det imorn men du sa det jag behovde). Jag hoppas dock pa en inflyttning till augusti men september e inte fel det heller da jag tror att man i 99% av fallen kan fa lagenheten minst ett par dagar innan.
Citera
2010-07-19, 00:40
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yourpimpness
Du e inte den enda som e oroad.. Jag pissar snart pa mig.. Enda chansen jag har o fixa boende ar nog genom afb jag har tiden 05:23 den 08 och hoppades pa betydligt fler bostader. Ar detta IT eller kommer det fler? PANIK
Det kommer fler. Det kommer komma nya rum varje dag nu någon månad framöver.
Citera
2010-07-19, 01:03
Medlem
levodopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Det kommer fler. Det kommer komma nya rum varje dag nu någon månad framöver.

Är det tillräckligt många bostäder för att man ska kunna förlita sig på det? Jag har ingen riktig bild av hur stor chans man har.

Fan, att jag inte lär mig att vara tidigare ute med sånt här. Men så tänkte jag nog förra året också. Och året innan det. Osv...
Citera
2010-07-19, 01:05
Medlem
Men hur ser man om man fått / inte fått en bostad? Jag bokade en som gick ut för en timma sedan och jag ser ingenstans om jag fick /inte fick den. Det är ju bra om man vet om man ska boka fler eller ej.
Citera
2010-07-19, 09:13
Medlem
Slakteris avatar
Jag och tjejen ska flytta ner till Lund nu och vår köplats är ganska rutten. Är det någon som vet hur stor chansen är att få en 2:a i Lund om man jämför mot antal 1-or som finns? Är det lättare eller svårare?

Och är det någon som har koll på mindre hyresvärdar som hyr ut enstaka lägenheter utan köplats? Det brukar finnas sådana i alla städer och med tanke på hur efterfrågan är i Lund så bör det finnas en handfull. Jag har googlat med det har inte gett någon större utdelning.
Citera
2010-07-19, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slakteri
Jag och tjejen ska flytta ner till Lund nu och vår köplats är ganska rutten. Är det någon som vet hur stor chansen är att få en 2:a i Lund om man jämför mot antal 1-or som finns? Är det lättare eller svårare?

Och är det någon som har koll på mindre hyresvärdar som hyr ut enstaka lägenheter utan köplats? Det brukar finnas sådana i alla städer och med tanke på hur efterfrågan är i Lund så bör det finnas en handfull. Jag har googlat med det har inte gett någon större utdelning.

Polaren sa att de flesta privata hyresvärdar kollar igenom Blocket efter hyresgäster.
De flesta gör ingen egen annons eftersom de då får runt 1000 samtal, istället kollar dom igenom de sökande och väljer ut någon dom tycker verkar okej. Så mitt tips är väl att slänga ut en annons på blocket och hoppas på det bästa.
Citera
2010-07-19, 13:03
Medlem
sn1gels avatar
Kom igår kväll hem från festival och ställde mig då direkt i kö hos AFB, men känns ju liksom som att det är ganska kört nu och att det blir ett par veckor med tält i Lund (vilket iofs verkar soft ). Men ah, har kommunen någon skyldighet att fixa mig boende till mig när jag bor där mer eller mindre hemlös?

Någon som vet hur sådant brukar lösa sig?
Citera
2010-07-19, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Jag fick en konstig magkänsla när jag ser att rummen har inflyttningstid 1e September

Om alla rummen (de som har legat ute) har blivit tagna och de kommer att lägga ut minst 500 till så betyder detta att jag kommer att få en bostad.
Nu hoppas jag på inflyttning i Augusti.

Jag ringde iaf nu och frågade. Hon sa att det kommer fortsätta komma upp fler rum en bra tid, men att det är osannolikt att det kommer upp fler rum med inflyttning augusti.

That sucks, man vill ju gärna ha rummet iordning innan skolan börjar. Och vart fan ska man bo en vecka då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in