2011-07-26, 00:18
Medlem
Boiis avatar
Jag fick boende! Jag är så fruktansvärt glad att jag skulle kunna skrika ut min glädje! Det var en tjej som ringde mig från Helsingkrona nation (tror jag? Det kan ha varit Östergötlands nation.); hon tyckte att mitt brev var väldigt intressant och välskrivet. Åh, ni anar inte hur lättad jag är.

Nudå? Vad gör man nu? Ska man ansöka om CSN? Görs inte det automatiskt? :s Får be mamma kolla upp det.
Citera
2011-07-26, 01:41
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boii
Nudå? Vad gör man nu? Ska man ansöka om CSN? Görs inte det automatiskt? :s Får be mamma kolla upp det.
Eller så kollar du upp det själv? Du ska flytta ut nu kompis, dags att växa upp.
Citera
2011-07-26, 01:59
Medlem
Mouffettes avatar
Citat:
Jag fick boende! Jag är så fruktansvärt glad att jag skulle kunna skrika ut min glädje! Det var en tjej som ringde mig från Helsingkrona nation (tror jag? Det kan ha varit Östergötlands nation.); hon tyckte att mitt brev var väldigt intressant och välskrivet. Åh, ni anar inte hur lättad jag är.

Grattis kompis! Det var som fan. Jag har skrivit brev till nästan varenda nation, tror jag missade just Helsingkrona...
Citera
2011-07-26, 02:04
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouffette
Grattis kompis! Det var som fan. Jag har skrivit brev till nästan varenda nation, tror jag missade just Helsingkrona...
Inte bra, de har väldigt många bostäder.
Citera
2011-07-26, 07:44
Medlem
Någon som har erfarenhet av dessa korridorer hos AFB:

http://www.afb.se/sv/Om-AFB/Vara-bos...gfritt-boende/
"Korridoren är till för dig som av någon anledning inte kan eller vill vistas i en miljö där droger eller alkohol förekommer."

och

http://www.afb.se/sv/Om-AFB/Vara-bos...la-korridoren/
"Gemensamt för alla boende på korridoren skall vara en hög grad av studiemotivation och intresse för främmande kulturer och internationella studier."
Citera
2011-07-26, 10:01
Medlem
Citat:

Följ guiden på CSNs hemsida. Så svårt är det inte. Dags att klippa navelsträngen förövrigt, mamma kan inte hålla på att kolla upp allt nu. Välkommen till Lund! ;-)
Citera
2011-07-26, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hartman
Jag fick kötiden 2011-07-14 04:40 i novischlotteriet. Vad jag förstår så är det en riktigt bra kötid som mer eller mindre garanterat kommer ge mig ett korridorsrum (rätta mig om jag har fel). Men hur stor är chansen att lyckas få en 1:a med denna kötid?

Då har du alltså plats 4 * 60 + 40 = 280, och det är en bra plats. Dock finns det ganska få ettor som läggs ut som novischbostäder. Du får ha is i magen och vänta och kolla varje dag vilka 10 nya bostäder som lagts upp.
Citera
2011-07-26, 16:17
Medlem
Boiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Eller så kollar du upp det själv? Du ska flytta ut nu kompis, dags att växa upp.

Citat:
Ursprungligen postat av D1891
Följ guiden på CSNs hemsida. Så svårt är det inte. Dags att klippa navelsträngen förövrigt, mamma kan inte hålla på att kolla upp allt nu. Välkommen till Lund! ;-)
Jojo, jag vet, borde väl börja med sånt tjafs själv nu när man ska flytta och så.. men det är så sjukt byråkratiskt! Nu har jag iaf ansökt på CSNs hemsida! Jag vet inte vad jag höll på med, massa knappar här och där och jag tror jag ansökte bidrag för fel utbildning. Jag skulle ha låtit morsan göra det fan. haha. Se vad ni fått mig att göra, bara för att jag ville bevisa min självständighet, nu kommer jag säkert inte få något CSN! Haha, nejdå, det löser sig säkert.
D1891: Tack så mycket!

Citat:
Ursprungligen postat av Mouffette
Ohfan, surt! De verkar ha många rum osv. Ring dem nu, det finns säkert chans!
Jag är sjukt peppad på att börja plugga och studentkorridor är ju studentdrömmen! Det var antingen det, eller att bo som inneboende hos ett 60 år gammalt par way off i vischan. Haha.
Citera
2011-07-27, 12:21
Medlem
SanPEDROs avatar
skrev ni brev i klassisk stil (papper du vet). Eller är det elektroniska brev vi snackar?
Citera
2011-07-27, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ayecaramba
Vilken tid-köplats har ni som får novisch-lägenheter nu?

+1

Skulle vara intressant att veta vilka kötider folk har som får lägenhet för att fåe n hum om hur många som inte använder sin köplats.
Citera
2011-07-27, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grouze
+1

Skulle vara intressant att veta vilka kötider folk har som får lägenhet för att fåe n hum om hur många som inte använder sin köplats.

Jag har 03:04 den 14e och jag ligger i princip 1-4 på alla lägenheter. De som stämmer in på mina önskemål (Delphi/Sparta, typ 8-12 rumskorridor, inte möblerat, inte på första våningen, samt ha uteplats) brukar jag alltid hamna 2a på däremot, så några dar till så har jag nog en lägenhet som jag kan vara nöjd med
Citera
2011-07-27, 20:33
Medlem
Jag är så jävla glad för att jag fick boende på Sydskånska! Trodde allt hade skitit sig och så plötsligt får man ett samtal från okänt nummer... Nu kan jag dra en lättnadens suck och fira med en bärs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in