2010-08-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Testa Krebo. Jag anmälde mig där häromveckan och fick bara ett par dagar senare ett erbjudande om boende (som jag tackade nej till). Det ligger off, och kostar rätt mycket, men det är fortfarande en bostad som är bättre än inget.

Tack för tipset, men som du skrev så var det dyrt och låg långt ute på vischan. Hmm borde inte priset på bostadsrätter sjunka under vintern, då det inte är så attraktivt att sälja/flytta när det är kallt och sliskigt ute?
Citera
2010-08-18, 13:17
Medlem
Jag har precis fått ett rum från afb, hade könummer 2010-07-08 10:16 om någon är intresserad.

Ser nu att inflyttningsdatumet är först 1:a oktober, det står att afb hör av sig via mail om det finns möjlighet att flytta in tidigare, är det enda möjligheten eller får man ta kontakt med nuvarande och eventuellt flytta in tidigare?
Citera
2010-08-18, 16:38
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Hur fungerar det med delade duschar? Jag förstår att det är ett duschrum i korridoren men blir det inte väldigt kaotiskt i morgonrusningen?
I Ume bodde jag ett tag i en korridor med gemensamma dusch (en dusch på fyra pers), och det var rätt lugnt. Hände väl max nån gång per månad att någon redan var där när jag tänkte duscha.
Citera
2010-08-18, 20:30
Medlem
slamess avatar
Hur är Lund som studentstad då? Valde bort att plugga marknadsföring i Örebro då det skulle kännas som ett nedbytande av stad. Kanske finns det tillochmed någon som pluggar marknadsföring som kan berätta lite?
Citera
2010-08-19, 20:32
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adequate
Aight, tack. Jag har 2010-07-08 09:05

EDIT: Fast jag skulle gärna vilja få en bekräftelse från typ Not_me. No offense.

Det är helt okej! AFB har inte hunnit kontrollera alla redan, och enligt den info jag har fått från bland annat kuratorskollegiet så kommer kontrollen att ske lite senare än vanligt för att man inte fått alla tekniska lösningar på plats än!

Ledsen att mitt svar dröjde! Jag har haft lite att göra med terminsstarten!

Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Jag har fått kontraktet signerat av hyresvärden utan att ha betalat min avgift till Studentlund.
För jag mailade dem , info@afb.se, om det och de svarade inte på min fråga utan bara godkände mitt antagningsbesked och som sagt signerade mitt kontrakt.

Japp, du kommer undan i början av terminen, men de kommer att kolla lite senare och har du inte betalt då så blir du vräkt ovillkorligen. Sedan sker kontrollen varje termin.

Citat:
Ursprungligen postat av slames
Hur är Lund som studentstad då? Valde bort att plugga marknadsföring i Örebro då det skulle kännas som ett nedbytande av stad. Kanske finns det tillochmed någon som pluggar marknadsföring som kan berätta lite?

Lund är en väldigt trevlig studentstad. Befolkningen är ju trots allt 1/3 studenter, så det märks!
Citera
2010-08-20, 00:49
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Det är helt okej! AFB har inte hunnit kontrollera alla redan, och enligt den info jag har fått från bland annat kuratorskollegiet så kommer kontrollen att ske lite senare än vanligt för att man inte fått alla tekniska lösningar på plats än!

Ledsen att mitt svar dröjde! Jag har haft lite att göra med terminsstarten!
Tack, men det är typ överspelat. Kontraktet är signat av båda parter nu och jag väntar i princip på att kunna hämta ut nyckeln.
Citera
2010-08-20, 16:16
Medlem
Bajskissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbetheman
Tack för tipset, men som du skrev så var det dyrt och låg långt ute på vischan. Hmm borde inte priset på bostadsrätter sjunka under vintern, då det inte är så attraktivt att sälja/flytta när det är kallt och sliskigt ute?

Kolla i Klostergården om du ska köpa. Ligger visserligen lite off men lägenheterna är billiga iaf
Citera
2010-08-21, 00:02
Medlem
Är det vanligt att få scamerbjudanden ifrån boopolen? Har fått 2 st mail på engelska där personerna bara skriver att de har en jättefin lägenhet och att jag ska höra av mig för mer detaljer.
Citera
2010-08-21, 00:25
Medlem
JakErEnSnelHests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindaunderstrecksnygg
Är det vanligt att få scamerbjudanden ifrån boopolen? Har fått 2 st mail på engelska där personerna bara skriver att de har en jättefin lägenhet och att jag ska höra av mig för mer detaljer.

Jag har själv inte använt mig av bopoolen, men de skriver själva att man ska akta sig för scammers. Jag hade svarat på deras mail men inte väntat mig för mycket, kom ihåg devisen "låter det för bra för att vara sant är det förmodligen det".

http://bopoolen.nu/main.php?do=da&AID=4211&show=finnes
Citera
2010-08-21, 00:26
Medlem
troböds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindaunderstrecksnygg
Mycket vanligt. Om du svarar kommer dom be efter en deposition på X antal tusenlappar som ska betalas via Western Union eller liknande innan du får lägenheten. Bara att ignorera.
Citera
2010-08-21, 00:34
Medlem
Precis som ni beskriver är det..

Tack för info!
Citera
2010-08-21, 01:02
Medlem
troböds avatar
Jävla skitlund. Att det ska vara så svårt att fixa en lägenhetsjävel. Ska på visning på en i helgen nu i alla fall, men det är man väl knappast ensam om. Extremt frustrerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in