Flashback bygger pepparkakshus!
2012-09-15, 12:36
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Har provat Ketamin lite grand nu i dagarna. Första gången tog jag 30mg. Effekt? Lite vimsig och gladare. Ketamin har ju visat sig funka bra mot depression så effekten är förståelig. Höll i sig en halvtimme. Afterglow i ytterligare 1-2h.

I dag tog jag initialt 50mg. Jag låg ner, lyssnade på musik och pratade med min eh... fru. Blundade och det var mörkt. Effekt? Ingen särskild, för det var ett helvete att koppla bort ångesten jag kände. Ångesten berodde dock inte på Ketaminet i sig utan för att jag äter Voxra sedan några dagar tillbaka och oroar mig över hur de två (Ketamin och Voxra) funkar ihop.

I omgångar kunde jag slappna av och då lättade kroppen. Den liksom löstes upp och jag kunde nästan promenera runt i det mörker som skapats av att jag stängt ögonen (i ett mörkt rum).

Sen avtog effekten och vi kollade på film istället. Höftade till med en refill, men den kan inte varit större än 10mg så det gjorde ingen skillnad direkt.

Nu är jag inte påverkad, mer än att kropp och huvud känns lite tunga. Som efter en operation ungefär - surprise, surprise! Tar inte mer i dag då jag inte riktigt vet hur det funkar med refills, men i morgon planerar jag en dos på 100 milligram. Målet är att få till samma underbara känsla som Metoxetamin gav vid medelstora doser, d.v.s. att man ligger i sängen, blundar och svävar iväg i harmoni med musiken man lyssnar på...

Metoxetamin brukade jag f.ö. använda som sömnmedel. Jag tog en hyfsad dos, la mig i sängen med hörlurar, svävade fridfullt iväg och somnade in...
Du måste ta mycket större doser för att du ska få känna på Ketamins potential. Minst, MINST 100 mg. Väger du 75 kg bör 150-170 mg räcka för K-hole.
Citera
2012-09-15, 12:37
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hattpapper
Grattis, dags att flytta ketamin från to do-listan till done-listan i din signatur nu då?
Hehe ja, egentligen, men kännner att jag inte provat den ordentligt.
Citera
2012-09-15, 21:32
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Du måste ta mycket större doser för att du ska få känna på Ketamins potential. Minst, MINST 100 mg. Väger du 75 kg bör 150-170 mg räcka för K-hole.

Nu tog min fru (flickvän) 100mg. Vet inte vad hon väger. Max 55kg. Hon låg i mörker. Hon hade svårt att förklara, men tydligen klev en drake ut ur hennes rygg, ställde sig över henne och... värpte henne som ett ägg. Förbannat roligt nu när jag skriver det...

Sen klev jag in och la mig bredvid henne. Hon låg på sidan och höll om mig, och jag fick ligga där och glo i mörkret. Det var mindre kul, men men. Hursomhelst så kände hon sig som ett barn då. Tydligare kunde hon inte beskriva.

Och nu är hon i afterglow och känner sig som en sprallig unge och tjatar om att vi ska se nån Saw-film. Så jag får väl ordna det. Sen tänkte jag, som väger 68kg ta en dos på 75mg och lägga mig och lyssna på musik (Dream Theater-albumet "Metropolis pt. 2: Scenes from a Memory", närmare bestämt. Jag tror den kommer göra sig mycket bra.). Förhoppningar om att "MXE-sväva" finnes, men vi får väl se...

Ja, det är lite bögigt att jag tar 75mg när hon tar 100mg men jag har ju ett psyke numera (efter OD på 2-FA) som en krigsskadad flicka...

F.ö. är det S-Isomer, det här Ketaminet, om jag inte redan skrivit det. Förbannat kort peak. Runt 30 minuter. Max. Och f.ö. riktar sig inlägget till alla som läser det och inte bara Mandic!, men nu blev han quotad för att det.... blev så.

edit: K-hole... När jag tog MXE hände det flera, flera gånger att jag försvann från verkligheten - att jag förflyttades till en annan plats och kunde liksom inte bara öppna ögonen och "komma tillbaka". En gång, t.ex, hamnade jag i ett vitt rum (vitt ljus, överallt) och där fick jag vara. Det var allt som fanns i hela universum och där skulle jag spendera resten av evigheten.

Det måste väl räknas som K-hole?
Senast redigerad av Ovcharka 2012-09-15 kl. 21:37.
Citera
2012-09-15, 21:35
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Nu tog min fru (flickvän) 100mg. Vet inte vad hon väger. Max 55kg. Hon låg i mörker. Hon hade svårt att förklara, men tydligen klev en drake ut ur hennes rygg, ställde sig över henne och... värpte henne som ett ägg. Förbannat roligt nu när jag skriver det...
Varför upplever aldrig jag så coola saker när jag knarkar?
Citera
2012-09-16, 00:52
Medlem
Ovcharkas avatar
Sådär, nu känner jag att jag har provat Ketamin. 75mg var en bra dos (Jag väger 67kg, vägde mig precis) för att få ett hum var det handlar om.

Väger upp 75mg och lägger upp en lina. En jävla massa pulver som ska in i näsan, men det fick plats! Sen satte jag igång filmen (Den där Saw #49...) åt brudet. Kände att det började bli lite vimsigt, och jag som behövde gå på toa... Lite panik!

In på toa, snabbt klar o sen på med hörlurar och igång med musik*. Är väldigt dragen redan nu och motoriken och huvudet är inte med riktigt. Detta efter bara några minuter.

Lägger mig i sängen och blundar och genast händer det saker. Listar kort de viktigaste och notera att detta är CEV:s, eller i vissa fall bara föreställningar, d.v.s. tankar:
  • Känslan av att kroppen flyter runt som om man vore tyngdlös infann sig. Älskar den känslan.
  • Jag kunde skapa min egna "musikvideo" hur lätt som helst.
  • Vid ett tillfälle uppenbarar sig en clown eller likn. och denne rotar runt i min kropp som voro den en låda. Han kastar iväg saker som är skit, som t.ex. "ångest".
  • Kände glädje över "underbarhet" (Finns det nåt riktigt ord att använda här?) som infann sig ibland.
  • Stor känsla av tacksamhet och samhörighet till familj, släkt och vänner som jag kom att tänka på.

Hela upplevelsen stördes då och då. Ibland för att TV:n kastade ljus, eller för att tjejen rörde sig eller att ljudet i hörlurarna blev för högt. Men det gick bra att "komma in" i det igen. Bara slappna av och följ med musiken...

Fick uppenbarelser (eller "briljanta" tankar om ni så vill) om hur jag ska ta Ketamin och få ut max av det. 1. Totalt mörker. 2. Rätt musik 3. En stor dos så att man helt kopplar bort den riktiga världen.

Inget konstigt egentligen, men jag såg framför mig och kände hur gemytligt Ketamin kan vara under optimala former.

Så eh... Det var det. Inte mycket att säga egentligen. Ketamin är en schysst drog.

*Band: Dream Theater Album: Metropolis pt.2: Scenes from a Memory

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
Varför upplever aldrig jag så coola saker när jag knarkar?

Ah, inte vet jag! Fel dos? Fel settings? Fel knark? Slumpen? Talibaner?
Citera
2012-09-17, 14:16
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Sådär, nu känner jag att jag har provat Ketamin. 75mg var en bra dos (Jag väger 67kg, vägde mig precis) för att få ett hum var det handlar om.

Väger upp 75mg och lägger upp en lina. En jävla massa pulver som ska in i näsan, men det fick plats! Sen satte jag igång filmen (Den där Saw #49...) åt brudet. Kände att det började bli lite vimsigt, och jag som behövde gå på toa... Lite panik!

In på toa, snabbt klar o sen på med hörlurar och igång med musik*. Är väldigt dragen redan nu och motoriken och huvudet är inte med riktigt. Detta efter bara några minuter.

Lägger mig i sängen och blundar och genast händer det saker. Listar kort de viktigaste och notera att detta är CEV:s, eller i vissa fall bara föreställningar, d.v.s. tankar:
  • Känslan av att kroppen flyter runt som om man vore tyngdlös infann sig. Älskar den känslan.
  • Jag kunde skapa min egna "musikvideo" hur lätt som helst.
  • Vid ett tillfälle uppenbarar sig en clown eller likn. och denne rotar runt i min kropp som voro den en låda. Han kastar iväg saker som är skit, som t.ex. "ångest".
  • Kände glädje över "underbarhet" (Finns det nåt riktigt ord att använda här?) som infann sig ibland.
  • Stor känsla av tacksamhet och samhörighet till familj, släkt och vänner som jag kom att tänka på.

Hela upplevelsen stördes då och då. Ibland för att TV:n kastade ljus, eller för att tjejen rörde sig eller att ljudet i hörlurarna blev för högt. Men det gick bra att "komma in" i det igen. Bara slappna av och följ med musiken...

Fick uppenbarelser (eller "briljanta" tankar om ni så vill) om hur jag ska ta Ketamin och få ut max av det. 1. Totalt mörker. 2. Rätt musik 3. En stor dos så att man helt kopplar bort den riktiga världen.

Inget konstigt egentligen, men jag såg framför mig och kände hur gemytligt Ketamin kan vara under optimala former.

Så eh... Det var det. Inte mycket att säga egentligen. Ketamin är en schysst drog.

*Band: Dream Theater Album: Metropolis pt.2: Scenes from a Memory

Ah, inte vet jag! Fel dos? Fel settings? Fel knark? Slumpen? Talibaner?
Låter som du hade en trevlig kväll! Ketamin är förjäkla mysigt, och den där känslan av tyngdlöshet är riktigt roligt faktiskt. Man är som en sprattelgubbe när man går på exempelvis golvet men känner varken golvet eller sina kroppsdelar öht..
Citera
2012-09-17, 18:18
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Låter som du hade en trevlig kväll!

Åh, ja! Och afterglow är ganska trevligt också för att jag blir glad och sorgfri på låga doser Ketamin (och MXE).

F.ö. har jag kommit på hur man förklarar hur det är att ligga i mörker på Ketamin och blunda. Det är som att man kopplar bort kroppen och man befinner sig inne i sitt kranium. Man är ens själ och medvetande i nån sorts form och svävar runt i fantasin. Där kan allt hända.

Har man inte testat att "koppla bort" kroppen och sväva runt till musik på Ketamin (el. likn.) så har man missat något.

Nu har nåt som heter "Ethyl-Ketamine" dykt upp och redan verkar det mer intressant för folk än "the real deal". Precis som med Metoxetamin. Jaja...
Citera
2012-09-17, 23:47
Medlem
tions avatar
Citat:
Åh, ja! Och afterglow är ganska trevligt också för att jag blir glad och sorgfri på låga doser Ketamin (och MXE).

F.ö. har jag kommit på hur man förklarar hur det är att ligga i mörker på Ketamin och blunda. Det är som att man kopplar bort kroppen och man befinner sig inne i sitt kranium. Man är ens själ och medvetande i nån sorts form och svävar runt i fantasin. Där kan allt hända.

Har man inte testat att "koppla bort" kroppen och sväva runt till musik på Ketamin (el. likn.) så har man missat något.

Nu har nåt som heter "Ethyl-Ketamine" dykt upp och redan verkar det mer intressant för folk än "the real deal". Precis som med Metoxetamin. Jaja...

Skyhöga doser krävs. =/ Över 500mg för att ens närma sig något hål.
Citera
2012-09-18, 00:37
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tion
Skyhöga doser krävs. =/ Över 500mg för att ens närma sig något hål.
Pratar du om ethyl-K eller Ketamin? 500mg Ketamin vore en jävla dos, känner jag. Lär nog bara bli sövd och det vore ju inte så kul...?
Citera
2012-09-18, 07:07
Medlem
tions avatar
Citat:
Pratar du om ethyl-K eller Ketamin? 500mg Ketamin vore en jävla dos, känner jag. Lär nog bara bli sövd och det vore ju inte så kul...?

Ethyl-K. Lade fetstil på namnet i mitt förra inlägg. Sorry för Ot btw.
Citera
2012-09-19, 14:41
Medlem
galnabullens avatar
Vad är det för fel på mig? Sniffade 150mg ketamin och fick inte mer än lite dålig motorik och kände mig lite konstig. Min polare som också tog 150mg blev "ett med soffan" och tyckte att filmen vi såg var det coolaste någonsin, så dåligt ketamin var det inte eftersom han är större än mig. Själv är jag ganska liten 65kg, så borde inte behöva så mycket. Äter ingen medicin heller, dock röker jag CB nästan varje dag, kan detta vara felet?
Citera
2012-09-21, 05:41
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erowid
Ketamine should not be used with respiratory depressants, primarily alcohol, barbiturates, and Valium.

För det första: Gud vad insnöade de är på "Valium" i USA. Som att det skulle vara nåt särskilt liksom... Jaja, till frågan... Ketamin och benso? Farligt? Det borde väl inte vara det, eftersom man på sjukhus ger benso till patienter som fått Ketamin, för att lugna ner de psykedeliska effekterna. Men lugna ner de psykedeliska effekterna vill man ju samtidigt inte göra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in