2020-05-17, 01:48
  #1921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud
Hahaha det är ju det jag frågar sen frågade du mig samma sak XD

Antog att du provat lägre dos oralt innan. Enda fördelen är väl ett längre rus antar jag annars är det waste. Nån som vet bio oralt?
Citera
2020-05-17, 09:38
  #1922
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bacca
Antog att du provat lägre dos oralt innan. Enda fördelen är väl ett längre rus antar jag annars är det waste. Nån som vet bio oralt?
Läste att man behöver ca tre gånger så mycke för samma effekt, ska tydligen hålla i längre

Ska tydligen ges i kapselform av vissa medicinska institut i världen
Citera
2020-05-18, 15:28
  #1923
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bacca
Antog att du provat lägre dos oralt innan. Enda fördelen är väl ett längre rus antar jag annars är det waste. Nån som vet bio oralt?

Enligt wiki:
Bioavailability
Intravenous: 100%
Intramuscular: 93%
Subcutaneous: high
Epidural: 77%
Intranasal: 8–50%
Sublingual: 24–30%
Rectal: 11–30%
By mouth: 16–29%
Citera
2020-05-23, 12:27
  #1924
Medlem
Greenwhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Enligt wiki:
Bioavailability
Intravenous: 100%
Intramuscular: 93%
Subcutaneous: high
Epidural: 77%
Intranasal: 8–50%
Sublingual: 24–30%
Rectal: 11–30%
By mouth: 16–29%

Där ser man jag trodde man skulle få avsevärt mkt bättre upptag vid rektal administrering, läst om ett antal olika personer som påstått att de får så bra effekt med RP och når k-hole med doser under 100 mg, men det känns ju ej så sannolikt om dessa siffror stämmer. I vilket fall som helst kommer jag nog prova med en rövpanna nästa gång min näsa blir fucked varje gång jag ger mig på större linor.
Citera
2020-05-24, 17:12
  #1925
Medlem
Xhamsterns avatar
Blev en resa igår. 130 + 35 mg, jag förvandlades till ett stenblock, en liten bit av allting. Flög in i ett hål där det stannade eftersom jag nådde slutet. Vet inte om jag träffade hålet men det slog rejält iaf.

Har riktigt bra S-isomer men jag får inte alls lika feta hallisar som jag annars får på R+S, blir mer en spirituell än visuell resa.
Citera
2020-06-02, 16:35
  #1926
Medlem
2020-06-02 15:04 30mg Ketamin
2020-06-02 15:22 30mg Ketamin
2020-06-02 15:34 30mg Ketamin
2020-06-02 15:56 30mg Ketamin
2020-06-02 16:30 25mg Ketamin
2020-06-02 16:31 25mg Ketamin
2020-06-02 16:52 25mg Ketamin


Ska börja lite aggressivare nästa gång och slå i mig 100mg direkt, 50mg i varje näsborre och sedan fylla på med 50 vid behov.

Känner inte av något avdomnande. Dock svårt att stå upp, drömliknandestadie och ser halvsuddigt, som vid en fylla. Fingrarna börjar känna som de inte är en del av mig riktigt, eller i varje fall inte gör exakt som jag säger åt dem att göra.

edit: Lagom fucked up
__________________
Senast redigerad av Stollppe 2020-06-02 kl. 17:08.
Citera
2020-06-02, 17:40
  #1927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stollppe
2020-06-02 15:04 30mg Ketamin
2020-06-02 15:22 30mg Ketamin
2020-06-02 15:34 30mg Ketamin
2020-06-02 15:56 30mg Ketamin
2020-06-02 16:30 25mg Ketamin
2020-06-02 16:31 25mg Ketamin
2020-06-02 16:52 25mg Ketamin


Ska börja lite aggressivare nästa gång och slå i mig 100mg direkt, 50mg i varje näsborre och sedan fylla på med 50 vid behov.

Känner inte av något avdomnande. Dock svårt att stå upp, drömliknandestadie och ser halvsuddigt, som vid en fylla. Fingrarna börjar känna som de inte är en del av mig riktigt, eller i varje fall inte gör exakt som jag säger åt dem att göra.

edit: Lagom fucked up

Det tycker jag du ska göra. Vid 100mg börjar det roliga. Gillar personligen inte att små bumpa.
Ha de där 50mg vid behov linorna färdiga då det kan vara lite knepigt att lägga upp under påverkan.
Citera
2020-06-03, 15:30
  #1928
Medlem
ChemicalGirls avatar
Är det bara jag eller blir ni också illamående av ketamin? Tar det IV, kan det vara därför? Eller är det något i ketat som inte är så bra, för om jag minns rätt så blev jag inte illamående första gångerna jag tog det.
Samt hur mycket brukar ni ta IV, ni som tar det så?
Jag brukar nog ta ca 40-50mg upp till 80-100 ibland.
Citera
2020-06-04, 01:14
  #1929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Är det bara jag eller blir ni också illamående av ketamin? Tar det IV, kan det vara därför? Eller är det något i ketat som inte är så bra, för om jag minns rätt så blev jag inte illamående första gångerna jag tog det.
Samt hur mycket brukar ni ta IV, ni som tar det så?
Jag brukar nog ta ca 40-50mg upp till 80-100 ibland.

Aldrig provat det IV så kan inte svara på det. Endast snortat det och har vad jag kommer ihåg aldrig blivit illamående av keta. Drippen är ju inte den godaste men går helt klart att stå ut med.
Nyfiken så måste fråga, hur mycket brukar du behöva slå i dej för att håla? För mej krävs det runt 200mg nasalt beroende på kvalitet.
Citera
2020-06-04, 10:22
  #1930
Avslutad
Hur skulle ni förklara k-hole för någon som ej varit där?

Har enbart mikrodoserat mot ångest/depression med fina resultat, men vill testa på det. Tänkte även se om polaren är på, men jag vet inte hur jag ska förklara känslan av disso för en som aldrig använt någon..? 🤔
Citera
2020-06-04, 14:44
  #1931
Medlem
ChemicalGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bacca
Aldrig provat det IV så kan inte svara på det. Endast snortat det och har vad jag kommer ihåg aldrig blivit illamående av keta. Drippen är ju inte den godaste men går helt klart att stå ut med.
Nyfiken så måste fråga, hur mycket brukar du behöva slå i dej för att håla? För mej krävs det runt 200mg nasalt beroende på kvalitet.
Ja det beror ju helt på kvalité, men mellan 60-130mg skulle jag säga, normalt räcker 80-90mg nog. Har ingen våg just nu, ska fixa en snart å kan återkomma då.
Citera
2020-06-07, 01:03
  #1932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Hur skulle ni förklara k-hole för någon som ej varit där?

Har enbart mikrodoserat mot ångest/depression med fina resultat, men vill testa på det. Tänkte även se om polaren är på, men jag vet inte hur jag ska förklara känslan av disso för en som aldrig använt någon..? 🤔


Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Man är väck, mer eller mindre. "Body and mind" är seperated, och allt du känner är "mind". Du kan inte ta på vad du är, men du är något, och du susar runt bland de konstigaste, intressantaste, hemskaste, roligaste och mest skeva "platser" du besökt.

Jag har aldrig hamnat i K-hole (Har tagit Ketamin dock), men däremot i "M-hole" (Methoxetamin, d.v.s. same-same som Ketamin) och upplevt många underliga saker som bara existerar i... jag vet inte? Ens "mind"? En dimension vi annars inte har tillgång till?

Vid ett tillfälle satt jag i universum. Det var vitt ljus överallt. Det var totalt tomt. Det och allt det - d.v.s.inget - var universum Och det var evigt.

Citat:
Ursprungligen postat av nakedjunkie
Precis som ovcharka säger så är det när kroppen och medvetandet är helt separerade. Du är alltså fortfarande vaken, fast du uppfattar inga yttre sinnesintryck som din kropp försöker leverera. Som att sitta i ett väldigt djupt hål.

Ibland kommer man ihåg vem man är, vad man är ("människa? är det nån slags apa?") och varför man är så skev, men ofta så tappar man de koncepten. Förutom rent kroppsligt så dissocieras man alltså från verkligheten även på ett mentalt plan.

Har man ingen kropp och ingen kunskap om vem/vad man är så upplever många att man flyter ihop med universum, eller någon annan slags universell enighet. Det är en väldigt speciell upplevelse

Verkar vara en ganska bra beskrivning av vad jag läst. Snortat ketamin några gånger, ej hålat ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in