Flashback bygger pepparkakshus!
2013-04-12, 16:06
Medlem
purris avatar
ketamin är en asnice drog att festa på, jag diggar ketamin. bor i berlin för tillfället och där finns det en massa, och jag tar det ganska ofta. men en grej ja inte lyckats hitta är hur lång halveringstid det har? har försökt läsa men de finns så jävla mycke i den här tråden
Citera
2013-04-12, 16:36
Medlem
friman1987s avatar
Halveringstid i kroppen: 2.5 timmar
Källa: http://wiki.magiskamolekyler.org/Ketamin

Metaboliseras olika fort till norketamine via CYP3A4 beroende på intagningssätt. Ketamin är ett steg ifrån Norketamine som är ej aktiv, så det går fort.

Citat:
Ketamine is metabolized extensively by hepatic microsornal enzymes. Ketamine metabolism is demethylated to the corresponding N-desmethyl compound to form norketamine (about 60%) the main metabolite.

Norketamine rapidly appears (approximately within 5 minutes) in plasma following ketamine administration and had a terminal half-life of 63.6 +1- 23.9 minutes.

In animals, norketamine is one-fifth to one-third as potent as ketamine. This active Ketamine metabolism may contribute to prolonged effects of ketamine.

The other important metabolite is dehydronorketamine formed after the hydroxylation of norketamine. Chronic administration of ketamine metabolism stimulates the activity of enzymes responsible for its metabolism and drug tolerance.

Accelerated metabolism of ketamine as a result of enzyme induction could explain, in part, the observation of tolerance to the analgesic effects of ketamine that occurs in patients receiving repeated doses of this drug.
Senast redigerad av friman1987 2013-04-12 kl. 16:43.
Citera
2013-04-12, 17:03
Medlem
Pipharens avatar
Är metaboliterna jobbiga för kroppen att göra sig av med?
Citera
2013-04-12, 17:34
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purri
ketamin är en asnice drog att festa på

Tycker jag med. Livet blir en fest när man ta en nyckel Ketamin med jämna mellanrum! Alltså inga stora doser, utan bara små. Kroppen blir lätt som en fjäder och humöret på topp! I sommar ska jag köpa på mig några gram Ketamin och leva livet i solskenet!
Citera
2013-04-12, 17:58
Medlem
friman1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
Är metaboliterna jobbiga för kroppen att göra sig av med?

Ja exakt, kroppen vill göra sig av med det.
Metaboliseringen förändrar partiella laddningen hos molekylen, kroppen gör Ketaminet till Norketamin för att det ska bli polär, då blir det vattenlösligt och kan lätt åka ut från kroppen.
Citera
2013-04-28, 09:29
Medlem
fick ketalar efter några väldigt tunga operationer då jag hade hög tollerans mot opiater
dom första tre dagarna var underbara men sen kom dom elaka hallisarna o fy fan
+mardrömarna är så jävla verkliga det är som o va i WOW å få buken uppsliten av orcher dessutom känns det så man ska nog va jävligt försiktig om testar ketamin kan bli skoj eller...........
Citera
2013-05-01, 22:20
Medlem
Hej. Tänkte bara kort dela med mig av mina erfarneheter. När jag bodde i London under flera års tid tog jag Ketamin regelbundet.

Första gången jag tog ketamin, drog jag in tre-fyra linor på samma gång. Jag upplevde att världen runtomkring mig blev en kub och jag förlorade kontrollen över min fysiska kropp men upplevde eufori.

Jag brukade ta ketamin tre-fyra gånger i veckan efter det. Det var avslappnande, du kan k-holea tillsammans med kompisar och man får ingen speciell come-down från det.

MEN. Biverkningarna av ketamin slår till på njurar och urinrör. The Guardian skrev en undersökande artikel om detta för ett tag sedan. Ska googla fram. Och när jag läste den så slog det mig att det måste varit ketaminet som varit orsaken till att jag lidigt av kronisk urinvägsinfektion och urinrörsinflammation som praktiskt taget alltid gick upp i njurarna under hela min tid i UK. Under en period käkade jag fanimej penecellin hela jävla tiden.

Så fort jag flyttade tillbaka till Sverige igen där ketamin inte var speciellt tillgängligt så försvann urinrörsproblemen.
Citera
2013-05-10, 12:01
Medlem
Ovcharkas avatar
Har så ont! Tog K igår, men gjorde om samma misstag igen... Jag tycker det är så roligt att dra en lina och bli rolig, och sedan fylla på vartefter. Tillslut har man knappt nåt kvar, och har bara tramsat runt...

Som tur väl är så sparade jag en hög med pulver som bör räcka till en resa. Det får vänta ett par dagar så att jag är säker på att toleransen sjunkit. Det gör den - mig veterligen - väldigt fort.

Varför ont? För att när man pytsar i sig Ketamin känner man inte av kroppen på samma sätt. Man kan hålla olika omöjliga positioner i en halvtimme utan att känna nån smärta. Träningsvärk att vänta...

Är det nån annan som tycker sig vara extremt ful under ett K-rus? Jag skäms över mitt utseende på Ketamin. Ansiktet ser så kantigt och långt ut, med två stora ögon som utstrålar allt annat än intelligens och närvaro.

Tycker man ser lite ut som the retarded horse från Family Guy: http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20110226214602/familyguy/images/f/f7/Til_Death.png
Citera
2013-05-18, 11:31
Medlem
Snooze91s avatar
Idag är det dags för lite K igen!

Tog det senast för ca. 1,5 år sedan, dock blandade jag ganska kraftigt med andra droger - Ecstasy, Kokain, GHB, Marijuana och Sprit. Så upplevde inte riktigt det egendomliga rus som K har. Men ikväll blir det förmodligen enbart K, återkommer i morgon med en liten rapport!
Citera
2013-05-18, 12:26
Medlem
k4shwaks avatar
Shit, jag vill också ha! Men tomt inrikes på silk road för tillfället, vågar man beställa från utlandet? Är det enkelt att dölja?
Citera
2013-05-18, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k4shwak
Shit, jag vill också ha! Men tomt inrikes på silk road för tillfället, vågar man beställa från utlandet? Är det enkelt att dölja?

det går inte att säga hur stor risken är för att ett paket ska stoppas, men du kan ju vidta åtgärder för att det inte ska innebära några negativa konsekvenser för dig om det händer. jag beställer alltid ketamin från utlandet. säljaren påstår att han har 100%-ig leveranshistorik, men då är det också väldigt bra paketerat.
Citera
2013-05-18, 14:32
Medlem
tolchockers avatar
Tänkte dela mina personliga tankar lite snabbt.
Fick två påsar (tror de va ca ett gram var?) för ca. ett år sen, innan hade jag testat en gång och de slutade med att jag satt i sängen och stirra på mina händer i gud vet hur länge medan jag fadea ur i medvetandet.

I början tog jag mycket lite då man ska göra det och jag skulle vara ute. Var med väninna X. Vi hade rätt trevligt, X och jag, blev lite känsliga och allmänt uppskatta varandra.

Sedan var vi några dagar uppe i Norrland, och fortsatte ta. Nu var det lite ångestfyllt eftersom man glömde saker och ting ganska snabbt, var allmänt seg osv. Trippade även på LSD först gången ever nån gång under de dagarna, men de en annan historia.

När jag väl kom tillbaka från Norrland var jag dum och fortsatte ta en liten lina var jag än skulle. Eskalera i diverse derealisation och icke-ork. Sista dagen ville jag bara göra sluta på de sista och körde allt och gick och la mig. Det var en del och jag kände plötsligt som jag "flöt" framåt och diverse kuber flasha förbi och hela rummet var plötsligt ej mitt rum, utan jag hade flytit ut i rymden och spåra ur. Mycket intressanta känslor, oftast kändes de bra förutom när jag lyckades intala mig själv att jag var X efter diverse skumma tankebanor och motstånd så acceptera jag, "okej, jag är X!"

Efter det föll de naturligt att fråga, "Okej om du är X, vem är då du B och alla B's upplevelser, tankar, erfarenheter, drömmar etc?"
Efter de så fattade jag att vi var två olika personer och de va rätt nice om än lite snurrigt.

Skulle rekommendera men mycket små doser, ej flera dagar i rad samt se till att vara någonstans där din kropp kan däcka.

God speed
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in