2010-02-24, 01:18
Medlem
brajzillas avatar
tycker att det är stor skillnad på moderatorerna en del tar åtgärder för minsta lilla andra verkar inte bry sig alls
Citera
2010-02-24, 01:20
Medlem
spirdalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
tycker att det är stor skillnad på moderatorerna en del tar åtgärder för minsta lilla andra verkar inte bry sig alls

Precis......har oxo märkt det. Vissa trådar är det fritt fram för men vissa TS blir slängd direkt fast det rör samma ämne fast fel personer. Är det "våran" eller "deras" kvalite som har sjunkit?
Citera
2010-02-24, 01:21
Medlem
_abous avatar
Citat:
Så är det såklart, alla är olika, men det beror ju också på vilken stämning som råder i forumen.
I Cannabiskultur kanske moderatorerna är lite lugnare än i PI.

En liten teori jag kom att tänka på är att det är 09ornas Flashback-tonårsrevolt som blommar ut nu.
Har för mig att jag har läst i "Flashbackstatistik"-tråden att det var många nyregg under 09.
Dom har varit här i ungefär ett år nu, men har börjat inse att man inte kan slänga ur sig skit hur som helst (vilket faktiskt är kul), men det här var ju det där galna forumet where everything goes, ändå raderas mina inlägg?
CENSUR!
Citera
2010-02-24, 01:39
Medlem
Bellossoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Jag har också märkt det, en ny DeLarge vs. Securion-beef ligger i luften.
Kan du inte förklara, låter intressant.
Citera
2010-02-24, 01:53
Medlem
Ankishs avatar
Nej, tycker det är ungefär samma faktiskt.
Citera
2010-02-24, 02:00
Medlem
kmrdzs avatar
Är det bara jag eller har moralpaniken ökat? T.ex. skrik och skrän om huruvida P&H ska få existera, och liknande, verkar förekomma väldigt ofta även utanför just P&H.

Det jag vill få sagt i och med det är att det verkar som att Flashback ökat ganska markant i mediaexponering och medlemsantal och därigenom attraherat folk som kommer hit utan att "förstå vad de ger sig in på", dvs inte förstår att Flashback är tänkt att vara lite underground, en sorts fristad; och det här leder till att mods kanske dels blivit lite smittade, men framförallt kanske tvingats ändra sina tillvägagångssätt för att hålla det i schack alls.

Det är inte ovanligt att det blir mer godtyckligt och mindre konsekvent när omfattningen ökar.

EDIT: Och ingen drar upp "amen du är ju reggad 09", så dumma är ni inte egentligen.
Citera
2010-02-24, 02:09
Medlem
spirdalas avatar
Någon som har koll på om generation 09 oxo har kommit till Modsen? Om det blivit en "föryngring" hos dom oxo? Kan ju vara det
Citera
2010-02-24, 02:12
Medlem
Orzions avatar
Citat:

Olika forum skiljer sig väldigt mycket åt minns att jag rapportera en list tråd i litteraturforumet alternativt språk forumet i samband med att nästan alla andra list trådar försvann fick då ett PM från moderatorn i forumet som sa att den fick vara kvar eftersom det är så bra kvalité på inläggen i litteratur delen och väldigt lite chattande så visst finns det skillnader mellan de olika delforumen i hur hård moderingen är. Ett annat bra exempel är juridik forumet som har nolltolerans mot all OT och allt som inte har med juridik att göra.

Sedan är det ju bra att det finns skillnader olika forum behöver olika hårda regler.
Citera
2010-02-24, 02:16
Medlem
spirdalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Olika forum skiljer sig väldigt mycket åt minns att jag rapportera en list tråd i litteraturforumet alternativt språk forumet i samband med att nästan alla andra list trådar försvann fick då ett PM från moderatorn i forumet som sa att den fick vara kvar eftersom det är så bra kvalité på inläggen i litteratur delen och väldigt lite chattande så visst finns det skillnader mellan de olika delforumen i hur hård moderingen är. Ett annat bra exempel är juridik forumet som har nolltolerans mot all OT och allt som inte har med juridik att göra.

Sedan är det ju bra att det finns skillnader olika forum behöver olika hårda regler.

Men en poäng med reglerna är att dom ska gälla alla.......även vilken tråd det än är. Det är kanske det som är felet att folk jämnför godtagbart OT och inlägg tråd till tråd o tycker sig bli orättvist behandlad?
Citera
2010-02-24, 02:27
Medlem
roaders avatar
Attention whoring ger uppmärksamhet, uppmärksamhet ger en inbillning om att man har värde. Alla människor eftersöker värde, vare sig det är mat, sex, uppmärksamhet eller vad som helst som kan få individen att utvecklas och föra sina gener vidare.

Jag har ett djupt förtroende för Flashback då jag sett dess inre kugghjul och maskineri och vet hur rigorösa dess rutiner är. Admin och alla duktiga mods gör ett grymt jobb för att utveckla forumet hela tiden, det är extremt tidsödande och ändå tummar man inte på principerna. Ju mer pragmatisk världen blir desto mer ovärderlig kommer Flashback bli i framtiden.
Citera
2010-02-24, 03:14
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spirdala
Men en poäng med reglerna är att dom ska gälla alla.......även vilken tråd det än är. Det är kanske det som är felet att folk jämnför godtagbart OT och inlägg tråd till tråd o tycker sig bli orättvist behandlad?

Reglerna gäller alla skillnaden är hur hårt de tillämpas.
Citera
2010-02-24, 03:28
Medlem
HC47s avatar
Är nog beredd att hålla med lite. Men jag tror det beror mycket på att vissa delar huserar betydligt fler idioter än andra. Visst fan ska man inte låta den ena användarens idioti gå ut över en annan användare som kanske gör något litet fel, men moderatorerna är bara människor. Personligen så beundrar jag verkligen de som modererar I&I och krimdelarna. Måste vara riktigt påfrestande ibland.

Jag tror också att man skulle behöva reformera reglerna lite. Vet inte exakt hur men jag tror att man kan göra ändringar som kan underlätta lite och rensa bort det värsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in