Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Vad anser du vara en rimlig mängd inlägg jag bör läsa vid varje RP? Tio inlägg före och efter? Tjugo? Femtio? Bara för att du anser en användare ha en historik av att förfölja just dig så innebär inte det att alla inlägg som postas är personangrepp.
Jag får inte radera inlägg som inte bryter mot någon regel, och det innebär naturligtvis att inlägg som inte bryter mot någon regel kommer att få stå kvar. Varför du då väljer att lägga en RP på ett inlägg som uppenbarligen i sig inte bryter mot något i regelverket är för mig en gåta.
Läs R.R's bra inlägg och skärp till dej sen!
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Det är ingen som åker på tillsägelser och avstängningar godtyckligt. KFK är som sagt en annan sak, det är inte vi som fattar de besluten utan admin. Det har sagts flera gånger men tål tydligen att upprepas, om något så har vi (eller snarare jag) varit för snälla. Under den tid jag varit i forumet (snart ett år) har det skett ytterst få avstängningar, och jag kan inte hålla räkningen på alla gånger jag istället för att dela ut tillsägelse för något jag faktiskt kan göra det för istället har valt att säga till i trådarna, i en fåfängd förhoppning att de som det berör skulle ta till sig av det.
Nu är det lite hårdare bud och det behövs, det fungerar inte att båda "sidor" förstör diskussionen för varandra genom att tramsa i varderas trådar och skicka felaktiga RP hela tiden.
Jodå har sett delar av den nya modereringen av p&h t ex och så sent som idag så träffade jag på två mods som hade två helt olika uppfattningar om vad som var OT.
Det enda man däremot skulle kunna begära är att när folk helt öppet slänger iväg inlägg med påhopp, direkta eller snyggt inlindade, om och om igen, tas omhand och stängs av enligt KFK-regeln. Om man som mod inte kan stänga av folk så, så finns det andra vägar att ta hand om de som saboterar men finns inte intresset så blir det ju som det blivit flera gånger i t ex p&h, ett jävla kaos!
Är helt omöjligt i det forumet t ex att veta vad som är okej att skriva och inte och ena stunden så är inläggen okej och i andra så tar nån annan mod bort inläggen med blandade skäl. Skulle uppskatta att samma regler gäller för alla och i alla trådar/forum!