2010-01-22, 16:36
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Kommer inte ihåg vad tråden hette nu, men detta var en helt vanlig tråd i I&I som överlevt ~15 sidor. Deltog själv i debatten och har inte för mig att det var ganska OK nivå för att vara i den forumdelen. Sen gick jag i och för sig och la mig, och vet inte hur den utvecklades under natten - kanske spårade den ur. Tråkigt i alla fall när man fört en intressant diskussion med någon, och den försvinner för att någon tabbat sig.

Fast då borde inte tråden raderats utan bara inläggen med regelbrott. Sannolikt är den papperskorgad/låst och du har bara inte hittat den. PM:a mod i forumet.

Edit: eller allra sannolikast är nog att den blivvit sammanfogad med en annan tråd som _abou skriver nedan
Senast redigerad av najas 2010-01-22 kl. 16:41.
Citera
2010-01-22, 16:39
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan

Kommer inte ihåg vad tråden hette nu, men detta var en helt vanlig tråd i I&I som överlevt ~15 sidor. Deltog själv i debatten och har inte för mig att det var ganska OK nivå för att vara i den forumdelen. Sen gick jag i och för sig och la mig, och vet inte hur den utvecklades under natten - kanske spårade den ur. Tråkigt i alla fall när man fört en intressant diskussion med någon, och den försvinner för att någon tabbat sig.
Den kan ha sammanfogats med en annan tråd, brukar bli lite strul då.
Du kan ju kolla dina gamla inlägg och se om du hittar den.
Citat:
Ursprungligen postat av Dacali

Men det har vi.

Moderatorerna får skärpa till sig helt enkelt.

Men när har moderatorerna varit otydliga då?
För jag tycker exemplet inte är klockrent, och jag har bara stött på en trådmotivering som jag inte förstått ett fåtal gånger, vilket har retts ut när jag har PM´at moderatorn i fråga.
Jag behöver inga länkar, bara skrivna exempel går bra för min del.
Citera
2010-01-22, 16:45
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimGunn
Suck, vad är det ni inte förstår? Jag tog tråden som ett exempel, sedan om låsningen är rättfärdigad eller inte kan diskuteras någon annanstans.

Vad jag inte gillar är det diffusa svar som moderatorer kan ses ge vid trådlåsningar.

Men ni är fan för dumma för läsförståelse, eller så kör ni bara på optimal rövslickande...

Nja, jag tror nog kanske att de flesta har svårt att förstå det faktum att du inte förstår låsningen du tog som exempel. Det är ju fullkomligt självklart att det måste gå att diskutera och ifrågasätta ditt exempel när du baserar ett påstående utifrån det.

Om du anser att ditt exempel är en bra illustration på "diffusa svar" kanske det snarare du som har problem med läsförståelsen.
Citera
2010-01-22, 16:49
Medlem
TimGunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Om du anser att ditt exempel är en bra illustration på "diffusa svar" kanske det snarare du som har problem med läsförståelsen.
Det är väl klart att jag förstår vad moderatorn menade i exemplet, men varför ger man ett sådant svar "trollunge tycker jag vore lämpligt".

Tycker ni fan ärligt talat att det är en bra svarsmotivering?

För mycket partiskhet från er moderatorer dessutom.
Citera
2010-01-22, 16:51
Medlem
rockandrollas avatar
Låsning av denna tråd känns också ganska "otydlig"

https://www.flashback.org/showthread.php?t=1103187&page=44
Citera
2010-01-22, 16:52
Bannlyst
Citat:
Det är väl klart att jag förstår vad moderatorn menade i exemplet, men varför ger man ett sådant svar "trollunge tycker jag vore lämpligt".

Tycker ni fan ärligt talat att det är en bra svarsmotivering?

För mycket partiskhet från er moderatorer dessutom.

Förstår inte varför du av alla är så känslig? Tycker det var bra. Såna som du ska inte behandlas med respekt.
Citera
2010-01-22, 16:56
Medlem
TimGunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av astrobella
Förstår inte varför du av alla är så känslig? Tycker det var bra. Såna som du ska inte behandlas med respekt.
Vadå såna som jag? Allt jag föreslår är att moderatorerna är lite mer konstruktiva med deras svarsmotiveringar när de låser en tråd. Hur svårt kan det vara egentligen, och varför skulle det inte vara positivt?
Citera
2010-01-22, 16:56
Medlem
503s avatar
Citat:

För att det är en trolltråd.
Svaret kan för fan inte bli tydligare.

Citat:
Vadå såna som jag? Allt jag föreslår är att moderatorerna är lite mer konstruktiva med deras svarsmotiveringar när de låser en tråd. Hur svårt kan det vara egentligen, och varför skulle det inte vara positivt?

Varför ska man visa sådan hänsyn till någon som är här för att förstöra?
Anser du själv att du gjort dig förtjänt av moderatorns tid?
Citera
2010-01-22, 16:57
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
För att det är en trolltråd..
..vilket förvisso inte är ett regelbrott?
Citera
2010-01-22, 16:59
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av astrobella
Nu är du nyreggad, så jag förstår att du tänker som du gör men när du vart här i säg 1 år kommer du märka att, här finns nästan varenda underlig grupp eller åsikt representerad på ett eller annat vis. Att tycka oordning är berättigat för att man inte håller med TS hör inte hemma här. Ta din moralpanik och regga dig på familjeliv.
Citera
2010-01-22, 17:00
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Låsning av denna tråd känns också ganska "otydlig"

https://www.flashback.org/showthread.php?t=1103187&page=44

Den är väl så tydlig den kan bli? "Tramstråd".

Däremot kan jag hålla med om att vi moderatorer är lite dåliga på att ge tydliga anledningar till låsningar och slängningar ibland. Det är dock tröttsamt att ge en lång och pedagogisk förklaring när man för hundrade gången låser trådar om ämnen som det redan finns trådar om.

/feldgrau
Citera
2010-01-22, 17:01
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Den är väl så tydlig den kan bli? "Tramstråd".

Däremot kan jag hålla med om att vi moderatorer är lite dåliga på att ge tydliga anledningar till låsningar och slängningar ibland. Det är dock tröttsamt att ge en lång och pedagogisk förklaring när man för hundrade gången låser trådar om ämnen som det redan finns trådar om.

/feldgrau

Det förutsätter ju att det är en tramstråd...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in