Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Men sedan är det som så, att vissa mods, på riktigt verkar ha svårt att bete sig när de skriver i trådarna. Och det kanske inte kommer som en överraskning att dessa inte är speciellt aktiva i denna tråd.
Snicke-snack, mig veterligen är det jag och Cineasten som fått flest klagomål för att vi är för jävliga i text och ÅG är också en elak jävel, så nog har du la créme de la créme här.
Citat:
Håller med dig om att moderatorerna verkligen bör få ha rätten att deltaga i diskussioner, precis som vem som helst av oss. Men du kan säkerligen hålla med mig, om att en användare med moderator rättigheter kanske bör sköta sig lite bättre och föregå med gott exempel?
Bättre än vem? Bättre än de miljoner tramsare vi har här som enbart skriver substanslösa icke-inlägg? Det
är de, vi har alla suttit på FB tillräckligt länge för att ha sett det mesta, och när man raderar en massa trams hela dagarna sätter man sig inte själv och skriver "+1" i någon jävla tråd direkt efter.
Däremot tänker jag inte kräva mer i form av debattskick eller god argumentation eller vad det nu är du kan tänkas mena - det framgår då inte ur termen "gott exempel" - än vad jag kräver av någon annan användare.
Citat:
Sedan så ställer jag mig ibland kritisk till att det enbart vore de bästa av de bästa debattörerna som blir moderatorer. Vissa saknar nog allt som har med kunnande att föra en vettig debatt att göra.
Ja, men det beror ju enbart på att du inte vet ett jota om hur moderatorsutnämningar ser ut.
Angående vi mot dem -
ja för i helvete, klart att det är så, och speciellt i det här forumet. Kolla bara i den här tråden så ser du en jävla massa spekulationer om vad moderatorer gör och inte gör, inklusive klassikern "stänger av domm anvendare som dom inte gilar!!" som något jävla riksmongo alltid ska komma med. I den här forumdelen känner man sig som en jävla jude som beskylls för alla orättvisor i hela jävla världen, trots att det allt som oftast bara handlar om högljudda användare som inte läst/missuppfattat regeltext och som inte vet/missuppfattat hur det fungerar i outlaw.