2009-12-10, 16:19
Medlem
Kronoparks hunds avatar
Tycker dom flesta modsen är bra... ett stort undantag är ju H.E.L vilken jävla pajas
Citera
2009-12-10, 16:23
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Då kan den lilla skalan gott och väl smyga undan, ifall dessa inte har sinnesnärvaro eller stake nog att skriva då en användare med rätt att redigera inlägg finns närvarande.

Ännu en gång är Micaele klok som en bok

Kunde inte ha skrivit det bättre själv. Om användare avstår ifrån att skriva bara för att det finns en Mod i tråden tyder detta endast på att de antingen postar OT-inlägg, alternativt håller sig inom topic men skiter helt i KFK.
Citera
2009-12-10, 18:31
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graniit

Jag är inte direkt lättstött om det är mig du pekar på. Som människa bryr jag mig inte direkt ifall det står "statsminister", "kungen" eller "moderator" under användarnamnet. Det jag säger är att en liten skala av användaren säkert smyger undan när en moderator kliver in i diskussionen men agerar som en vanlig användare av kött och blod.

Men så länge en moderator skriver som en civilare så har de givetvis rätten att säga vad de vill. Det enda jag tycker, är att en användare som moderator, verkligen bör kolla att de håller sig till ämnet. Men även här så måste man förstå att misstag kan hända.

Men sedan är det som så, att vissa mods, på riktigt verkar ha svårt att bete sig när de skriver i trådarna. Och det kanske inte kommer som en överraskning att dessa inte är speciellt aktiva i denna tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av orkarN

Moderatorerna är handplockade, som admin säger, bland de bästa debattörerna i respektive forum. Att fördriva dessa genom att förbjuda dem att delta på samma sätt som innan de blev moderatorer är ett säkert sätt att förlora läsare såtillvida att kvaliteten på forumet sjunker.

Håller med dig om att moderatorerna verkligen bör få ha rätten att deltaga i diskussioner, precis som vem som helst av oss. Men du kan säkerligen hålla med mig, om att en användare med moderator rättigheter kanske bör sköta sig lite bättre och föregå med gott exempel?

Sedan så ställer jag mig ibland kritisk till att det enbart vore de bästa av de bästa debattörerna som blir moderatorer. Vissa saknar nog allt som har med kunnande att föra en vettig debatt att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Då kan den lilla skalan gott och väl smyga undan, ifall dessa inte har sinnesnärvaro eller stake nog att skriva då en användare med rätt att redigera inlägg finns närvarande.

Håller med, om nu någon kallar en för dum i huvudet, så får man leva med det. Inget mer med det liksom.

Övrig: Tycker samtidigt att det är synd att denna tråd till viss del ger en känsla om att det finns ett gigantiskt vi och dom på FB. Har personligen aldrig upplevt det som så. Det enda som jag ibland undrat över är om vissa moderatorer tar med sin personliga åsikt om en viss användare med i kalkylen när de delar ut varningar etc. Jag skulle vilja tro, samtidigt som jag vet att det inte är så, att alla var objektiva.
Citera
2009-12-10, 19:27
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Varje varning föregås av en omröstning så det spelar ingen roll om en enskild moderator avskyr en medlem. Det blir ju bara en felaktig röst om vi leker med tanken att man ville varna någon som egentligen inte har brutit mot regelverket.
Citera
2009-12-10, 19:35
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Amen. Vilket även leder till en annan poäng: många av de nya medlemmarna som dykt upp det senaste året är EXTREMT känsliga.
Jag vet inte vilka sidor eller forum de varit på innan, men det är många som har svårt att anpassa sig till friheten att kalla någon idiot som vi har här på FB.
Nu anser jag inte att detta är något självändamål, men ibland räcker det att veta att om jag skulle känna att jag vill riva upp ett nytt skithål på någon - verbalt då - så FÅR jag göra det, och detta dessutom trots att jag är mod.
När man får en 1.08-RP på ett inlägg där någon skriver "du är ju helt jävla dum i huvudet", då vet man att det är en som är reggad senaste året...

Permbanna alla 09or-rörelsen växer sig allt starkare...
Citera
2009-12-10, 19:40
Medlem
JackArrows avatar
Användarna här är som godis medan moderatorerna är som glass. Godis är generellt mera onyttigt än glass. Mestadels pågrund av den stora sockerhalten och omättade fettet. Glassen kan vara nyttigt på grund av mejeriprodukterna. Sedan beror ju även på vad man anser godis vara för något. Det finns naturgodis, och även glass i light-variant. Vi kan konstantera att moderatorer vinner över användarna.

P.S. Jag slickar röv just nu.
Citera
2009-12-10, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Varje varning föregås av en omröstning så det spelar ingen roll om en enskild moderator avskyr en medlem.

Jag tror inte heller att ni missbrukar er titel som moderator. Däremot kanske en del användare ser sig behandlade annorlunda inför regelverket än andra användare.

Det finns enligt mig ett fåtal användare som skulle framkalla en och annan tår och brustet hjärta om dessa blev bannlysta. Samtidigt kan ni inte sticka under stolen med att ni, moderatorer har era favoriter bland oss användare för det har alla, en favorit mer eller mindre fast att man inte öppet talar om det.

T ex, det var en ganska känd användare som blev bannlyst för inte alltför länge sedan och när jag såg annonseringen om att denna användare hade blivit bannlyst så tänkte jag lite för mig själv, nu måste SweTech ha svårt att sova på nätterna när han har tappat en duktig skribent i sex månader framöver.

Men självklart så ska inte någon favoriseras inför reglerna och det tror jag inte heller sker i de olika omröstningar.
Citera
2009-12-10, 20:48
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Jag tror inte heller att ni missbrukar er titel som moderator. Däremot kanske en del användare ser sig behandlade annorlunda inför regelverket än andra användare.

Det finns enligt mig ett fåtal användare som skulle framkalla en och annan tår och brustet hjärta om dessa blev bannlysta. Samtidigt kan ni inte sticka under stolen med att ni, moderatorer har era favoriter bland oss användare för det har alla, en favorit mer eller mindre fast att man inte öppet talar om det.

T ex, det var en ganska känd användare som blev bannlyst för inte alltför länge sedan och när jag såg annonseringen om att denna användare hade blivit bannlyst så tänkte jag lite för mig själv, nu måste SweTech ha svårt att sova på nätterna när han har tappat en duktig skribent i sex månader framöver.

Men självklart så ska inte någon favoriseras inför reglerna och det tror jag inte heller sker i de olika omröstningar.

Som moderator har jag inga favoriter som påverkar min tolkning av reglerna.
Sen finns det självklart användare man uppskattar mer än andra pga av kunskap inom ett visst ämne, skön stil på inläggen eller helt enkelt trevliga personer.

Dock är det så att min personliga åsikt om en användare inte påverkar min röst vid ett eventuellt regelbrott.

Jag vill inte diskutera några enskilda fall men jag kan absolut säga att blir man bannlyst för regelbrott så är det betydligt fler än jag som är inblandade i beslutet så min nattsömn påverkar inte även om det är synd att duktiga användare inte kan följa reglerna.
Citera
2009-12-10, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Sen finns det självklart användare man uppskattar mer än andra pga av kunskap inom ett visst ämne, skön stil på inläggen eller helt enkelt trevliga personer.

Det var så jag menade. Att man har sina favoriter och att det samtidigt blir tråkigt när duktiga och kunniga skribenter blir borta i 6 månader.
Citera
2009-12-10, 21:57
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

En del användare ser sig annorlunda behandlade, men det beror oftast på att de ser på saker med tunnelseende. Det finns bara deras åsikt som kan vara riktig och allt annat är fel.

Visst har vi favoriter bland medlemmarna, det har väl alla? Hamilkar uppmärksammade mig på JaneC som är otroligt duktig på att skriva korta och koncisa inlägg. Hon får med allt som behövs med några få meningar.

Här är ett exempel på det: https://www.flashback.org/showpost.php?p=15645494&postcount=13325

SweTech håller på Färjestad så hans nattsömn är redan förstörd...
Citera
2009-12-11, 10:32
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Men sedan är det som så, att vissa mods, på riktigt verkar ha svårt att bete sig när de skriver i trådarna. Och det kanske inte kommer som en överraskning att dessa inte är speciellt aktiva i denna tråd.
Snicke-snack, mig veterligen är det jag och Cineasten som fått flest klagomål för att vi är för jävliga i text och ÅG är också en elak jävel, så nog har du la créme de la créme här.
Citat:
Håller med dig om att moderatorerna verkligen bör få ha rätten att deltaga i diskussioner, precis som vem som helst av oss. Men du kan säkerligen hålla med mig, om att en användare med moderator rättigheter kanske bör sköta sig lite bättre och föregå med gott exempel?
Bättre än vem? Bättre än de miljoner tramsare vi har här som enbart skriver substanslösa icke-inlägg? Det är de, vi har alla suttit på FB tillräckligt länge för att ha sett det mesta, och när man raderar en massa trams hela dagarna sätter man sig inte själv och skriver "+1" i någon jävla tråd direkt efter.

Däremot tänker jag inte kräva mer i form av debattskick eller god argumentation eller vad det nu är du kan tänkas mena - det framgår då inte ur termen "gott exempel" - än vad jag kräver av någon annan användare.
Citat:
Sedan så ställer jag mig ibland kritisk till att det enbart vore de bästa av de bästa debattörerna som blir moderatorer. Vissa saknar nog allt som har med kunnande att föra en vettig debatt att göra.
Ja, men det beror ju enbart på att du inte vet ett jota om hur moderatorsutnämningar ser ut.

Angående vi mot dem - ja för i helvete, klart att det är så, och speciellt i det här forumet. Kolla bara i den här tråden så ser du en jävla massa spekulationer om vad moderatorer gör och inte gör, inklusive klassikern "stänger av domm anvendare som dom inte gilar!!" som något jävla riksmongo alltid ska komma med. I den här forumdelen känner man sig som en jävla jude som beskylls för alla orättvisor i hela jävla världen, trots att det allt som oftast bara handlar om högljudda användare som inte läst/missuppfattat regeltext och som inte vet/missuppfattat hur det fungerar i outlaw.
Citera
2009-12-11, 10:45
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Snicke-snack, mig veterligen är det jag och Cineasten som fått flest klagomål för att vi är för jävliga i text och ÅG är också en elak jävel, så nog har du la créme de la créme här.

Hmm, kanske är något fel på mig då. Eftersom jag anser att Du, Cineasten och ÅG är bland de bästa moderatorerna på FB. Gillar er stil och speciellt ÅG:s låsningar Men skillnaden är enligt mig den att ni gör det med stil. Sedan finns de moderatorer som skall vara så jävla häftiga, och det enda det resulterar i är ett fiasko.

Men men, smaksak sa katten när den slickade sig i röven.

Citat:
Däremot tänker jag inte kräva mer i form av debattskick eller god argumentation eller vad det nu är du kan tänkas mena - det framgår då inte ur termen "gott exempel" - än vad jag kräver av någon annan användare.

Vad jag syftade på är exempelvis onödigt aggressivt beteende när diskussionen fram tills det varit på en normal nivå. Svårt att förklara.

Citat:
Ja, men det beror ju enbart på att du inte vet ett jota om hur moderatorsutnämningar ser ut.

???????

Citat:
Angående vi mot dem - ja för i helvete, klart att det är så, och speciellt i det här forumet. Kolla bara i den här tråden så ser du en jävla massa spekulationer om vad moderatorer gör och inte gör, inklusive klassikern "stänger av domm anvendare som dom inte gilar!!" som något jävla riksmongo alltid ska komma med. I den här forumdelen känner man sig som en jävla jude som beskylls för alla orättvisor i hela jävla världen, trots att det allt som oftast bara handlar om högljudda användare som inte läst/missuppfattat regeltext och som inte vet/missuppfattat hur det fungerar i outlaw.

Jag har då aldrig påstått att det vore som du säger. Jag uppskattar det arbete ni gör (trotts allt gratis). Det enda jag säger är att vissa av er lämpar er bättre som moderatorer än andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in