Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Vi får tillsägelser precis som alla andra. Själv fick jag min första och hittills enda tillsägelse av gutegirl för ca ett år sedan. Det har även hänt att moderatorer fått varningar och stängts av. Vad jag vet har det dock aldrig blivit aktuellt med en ohörsamhetsvarning eftersom man får hoppas att någon admin säger till innan det går så långt.
Sen slutligen vad det gäller hur en moderator får uttrycka sig när han inte undertecknar med // Mod så gäller i princip samma kriterier som innan han eller hon blev moderator. På ett eller annat sätt har vi moderatorer ansetts vara lämpliga att plocka in i Outlaw utifrån hur vi agerat som vanliga användare. Att sen kräva att vi helt ska förändra vårt beteende är inte rimligt, och skulle dessutom förmodligen innebära att fler tackade nej när de blev tillfrågade.
Sen begriper jag inte hur folk kan ta illa vid sig av den typen av inlägg Cineasten skriver. Det hade varit en sak om han helt random hoppade på enskilda användare utan anledning, men jag har ännu aldrig sett att så skett. Varje gång har det varit befogat, och tål man inte att någon använder en mustig forumluering så undrar jag hur man kom på tanken att registrera ett konto på Flashback från första början.
Amen. Vilket även leder till en annan poäng: många av de nya medlemmarna som dykt upp det senaste året är EXTREMT känsliga.
Jag vet inte vilka sidor eller forum de varit på innan, men det är många som har svårt att anpassa sig till friheten att kalla någon idiot som vi har här på FB.
Nu anser jag inte att detta är något självändamål, men ibland räcker det att veta att om jag skulle känna att jag vill riva upp ett nytt skithål på någon - verbalt då - så FÅR jag göra det, och detta dessutom trots att jag är mod.
När man får en 1.08-RP på ett inlägg där någon skriver "du är ju helt jävla dum i huvudet", då vet man att det är en som är reggad senaste året...