Citat:
Ursprungligen postat av Lifeinrewind
Word up jag kanske gick ut lite hårt där.
Men för mej är en moderator som en "storebror" på forumet.
hjärnsläpp eller inte en moderator måste vell kunna hålla lungnet i alla lägen?
Knappast. Lila lite som att en polis, dörrvakt eller person i något serviceyrke kan förväntas uppträda proffsigt oavsett situation (vi är ju alla medvetna om att det inte fungerar så i verkligheten. Folk som behandlas illa blir förbannade till slut och det oavsett yrke/utbildning etc). ALLA brister någon gång. Med det inte sagt att jag (och andra som får hjärnsläpp då och då) inte kan bättra oss. Självklart kan jag (vi) det men då bör också användarna i
Tv-forumet tänka sig för. Vill de bli schysst bemötta kan de börja med att tänka till INNAN de postar inlägg som ändå inte tillför något.
Diskussionerna i de flesta dokusåpatrådarna håller exceptionellt låg nivå bla pga att vi moderatorer inte var tillräckligt hårda från början och att det postas så inihelvete många inlägg där att vi omöjligt kan hinna med eftersom vi har ett liv utanför Flashback. Tyvärr drar den sortens trådar till sig det lägsta avskrapet på forumet. Där finns en hel del vettiga användare också men alldeles för många som enbart är ute efter att chatta och tramsa. Tyvärr vägrar de ta till sig vad vi moderatorer säger och därför slutar det allt som oftast med att någon av oss får ett totalt psykbryt och låser tråden.
Jämför med andra evighetslånga trådar där diskussionen är sansad och inte alls lika "chattig". Där blir det inga tokspel eller inlägg fyllda av invektiv från oss mods. Något att tänka på för våra dokusåpafrälsta.