2008-12-16, 13:25
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-H
Hur ska det gå till då? Helt klart hade han dille på att ta bort inlägg och låsa trådar det kan knappast förnekas.
Jag kan lova dig att ifall Tras eller någon annan skulle missbruka sin moderatorposition så pass grovt skulle han åka ut med huvudet före.

Vilket har skett förr.

Så, put up or shut up som det brukar heta, måhända att han kanske klivit på en öm tå en gång på något ömfotat jävel, men för den skull tror jag knappast att han systimatiskt raderat inlägg för att de gått i strid mot hans/hennes egna tankar och tyckande.

Självklart måste man kunna backa upp all skit man slänger ur sig, annars kan jag ju påstå att du är pedofil eller vad som helst utan belägg.
Eller?
Citera
2008-12-16, 13:33
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Jag kan lova dig att ifall Tras eller någon annan skulle missbruka sin moderatorposition så pass grovt skulle han åka ut med huvudet före.

Vilket har skett förr.

Så, put up or shut up som det brukar heta, måhända att han kanske klivit på en öm tå en gång på något ömfotat jävel, men för den skull tror jag knappast att han systimatiskt raderat inlägg för att de gått i strid mot hans/hennes egna tankar och tyckande.

Självklart måste man kunna backa upp all skit man slänger ur sig, annars kan jag ju påstå att du är pedofil eller vad som helst utan belägg.
Eller?

Nej, han följde nog reglerna som var ovanligt hårda på den tiden.
Citera
2008-12-16, 13:36
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Nej, han följde nog reglerna som var ovanligt hårda på den tiden.

Fast då ska vi nog inte skylla på den enskilda moderatorn då får vi nog skylla på det kollektiva och Admin
Citera
2008-12-16, 13:38
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Du glömde att han tog bort inlägg så fort att han kände att det gick emot hans personliga åsikt.

Det lade jag faktiskt aldrig märke till. Jag och tras har säkert skiljaktiga åsikter i många avseenden, och har nog haft vissa sarkastiska meningsutbyten i någon diskussion, så det borde väl i så fall ha drabbat mina inlägg också?
Han hade nog föga tålamod med offtopiconeliners och liknande, men det ska ju en mod rutinmässigt rensa bort.
Citera
2008-12-16, 13:41
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Fast då ska vi nog inte skylla på den enskilda moderatorn då får vi nog skylla på det kollektiva och Admin

Jovisst! Men man behöver inte vara helt bokstavstrogen, handlar lite om fingertoppskänsla om man ska använda ett slitet ord.
Citera
2008-12-16, 13:45
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Jovisst! Men man behöver inte vara helt bokstavstrogen, handlar lite om fingertoppskänsla om man ska använda ett slitet ord.
Nja jag håller med om att fingartopskänsla oftas är jätteviktig. Men har det bestämt att ett forum ska rensas upp och att det ska ske bokstavstroget är det inte rätt att skylla på den moderatorn som utför det uppdraget. Som tex Katarsis fick alla skit för att förra loungen stängdes ner och blav laidback trots att beslutet var kollektivt och med Admin inblandad.

Gillar man inte nivån eller ett sådant beslut är det bättre att debattera beslutet än enskilda moderatorers insats.
Citera
2008-12-16, 13:51
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Nja jag håller med om att fingartopskänsla oftas är jätteviktig. Men har det bestämt att ett forum ska rensas upp och att det ska ske bokstavstroget är det inte rätt att skylla på den moderatorn som utför det uppdraget. Som tex Katarsis fick alla skit för att förra loungen stängdes ner och blav laidback trots att beslutet var kollektivt och med Admin inblandad.

Gillar man inte nivån eller ett sådant beslut är det bättre att debattera beslutet än enskilda moderatorers insats.

Jo, har man fått såna direktiv av admin så ligger förstås ansvaret där.
Citera
2008-12-16, 18:22
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrisulv!
Vad menar du med "heder i kroppen"? Skriver man på ett papper när man blir moderator? Att aldrig någonsin yppa vilket snack som pågår i Outlaw? Kom igen nu, ditt spån, det är inte ett "jobb" på psykvården (fast det ibland verkar så) eller annan institution som kräver att man inte yppar något om sina "patienter". Om någon f.d. moderator skulle vilja yppa något om vilket jävla dravel och vilken jargong det förs i Outlaw så är det väl knappast någon rikshemlighet som innebär fängelsestraff? Eller skickar man ut dig som "torped" för att straffa vederbörande? Idiot!
Nej, men det handlar om att ha lite personlig heder. Och den kontakt jag har haft med de moderatorer som satt under min tid gav mig tillräckligt för att jag ska ha fullt förtroende för dem.

Löften som ges är så mycket mer än tomma ord utan en hederssak för mig och jag uppfattade att sittande mods hade en liknande inställning.

Jag tycker nog att det är dax att du presenterar lite fakta för din sak, istället för att sitta med pizzaslussen vidöppen och prata en massa skit.

/Micke
Citera
2008-12-16, 18:27
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Du glömde att han tog bort inlägg så fort att han kände att det gick emot hans personliga åsikt.
Tänk vad det blivit populärt bland intelligentian på Flashback att tro att deras inlägg raderas på grund av deras åsikter när sanningen är den att de raderas på grund av låg nivå, off topic eller att de skapar rena skittrådar. Ett renhållningsarbete varje moderator borde göra.
Citera
2008-12-18, 05:49
Medlem
El Zorros avatar
battan-- får en tillsägelse för 0.06

/Mod
Citera
2008-12-18, 14:37
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida

Vilket har skett förr.

Så du menar att det förekommer en viss form missbrukhet bland moderatorer ?
Citera
2008-12-18, 14:47
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Så du menar att det förekommer en viss form missbrukhet bland moderatorer ?

Tja alla kan ju göra ett misstag och bedöms det vara missbruk så tar Admin en i örat upprepas det eller är det grovs så åker man ut.

Jag har själv en gång raderat en tråd om där adressen till ett kvinnoboende skulle röjas, jag fick dock tänka om och återställa för så kan man ju inte göra den bröt ju inte mot någon regel. Jag har säkert gjort många andra missar men det är den jag kommer ihåg att jag fick tänka om och inse att ämnet lät mitt omdöme som moderator grumlas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in