2008-09-03, 00:41
Bannlyst
  • Vad är bra?
  • Vad kan bli bättre?
  • Hur kan det isf. bli bättre?
  • Och varför skulle det bli bättre?

1. Moderatorna i fildelning, dom är ganska aktiva och deltar i diskussioner och även låser och raderar trams med snabb express.

2.
a) Mer seriösa inlägg och mindre mindreåringar.
b) Lägga en applikation vid menyn där man kan se sina senaste post istället för trycka snabblänkar>min profil>mina senaste inlägg. Och att Mina senaste inlägg uppdaterar snabbare , ibland är det ingen ny post i tråden efter min inlägg men ändå blinkar den.
c) Banna och varna mer. Speciellt när en person gör en tråd om samma diskussion eller samma problem,hjälpmedel som 20 andra trådar. Alltså Banna & varna dom som inte söker i forumet.

3.
a) Då blir mer trådar mer värda att läsa än att det innehåller bara trams inlägg.
b) Det är många som vill se ifall deras inlägg svarade eller citerade, det blir helt enkelt snabbare och smidigare om det finns en applikation direkt dit eller något liknande.
c) Genom spana in på deras stil t.ex Mycke mycke stavfel och riktig dåliga rubrik t.ex "Hjälp" i IT forumet. Undersöka saken ifall dom är mindreåringar, lägg ner lite tid på det.

4.
a) exakt som jag skrev där uppe
b) exakt som jag skrev där uppe
c) Då skulle man må bra av att vara i flashback istället för läsa dumma trådar som p10r skrivit.
Citera
2008-09-03, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Om du har konkret kritik får du väl lägga fram den, annars framstår du bara som oseriöst gnällig. Det är inte så konstigt att man begär exempel på vad som är fel istället för ospecificerat gnäll.
Ni förstår inte. Moderatorerna har agerat för att utestänga framtida kritik genom sina hån och genom att hoppa 3 mot 1, thats it.

Men nåväl, om ni vill ha kritik.

Hur kan ni moderatorer vara säkra på att de mods med tillgång till ipspårning inte utnyttjar det som Moderatorerna brukade utnyttja det förut?
Finns det någon logik i att en moderator som glömmer att söka inte ska få sin tråd låst?
Citera
2008-09-03, 09:51
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Hur kan ni moderatorer vara säkra på att de mods med tillgång till ipspårning inte utnyttjar det som Moderatorerna brukade utnyttja det förut?

Det finns aldrig någon garanti att en enskild moderator inte kan missbruka sin roll. Däremot har endast ett fåtal väldigt betrodda moderatorer tillgång till ip-sök.

Citat:
Finns det någon logik i att en moderator som glömmer att söka inte ska få sin tråd låst?

Inte bara för att personen är moderator. Däremot är det lite olika hur man väljer att göra om det finns gamla trådar. Jag själv stöter ofta på att samma ämne tas upp igen och igen i Erotik och sexualitet. Ibland kommer en ny vinkling på problemet eller så hittar jag ingen tråd fast jag vet att det finns då får den nya tråden leva. Likaså om den som redan finns är jättegammal. Ibland slår jag samman trådar om det passar och ibland låser eller slänger man. Allt beror på omständigheterna.
Citera
2008-09-03, 12:32
Medlem
M.Skillts avatar
Ja, vad kan man säga. vTrill, när man ger kritik så ska den vara konstruktiv och specifik för att den ska ge någon sorts effekt. I ditt fall är det bara ett missnöje som speglas och utan att du kan ge några exempel på varför ditt missnöje finns mot moderatorerna, så framstår du som en gnällspik. Och hela din argumentering(?) är meningslös.

Citat:
Och här visar du endast att du inte har några bra argument överhuvudtaget, då du tar upp en fråga som har besvarats vid minst 3 olika tillfällen.

Gör om, gör rätt.

/Micke
Citera
2008-09-03, 13:04
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ni förstår inte. Moderatorerna har agerat för att utestänga framtida kritik genom sina hån och genom att hoppa 3 mot 1, thats it.
Det verkar mer som om du har svårt att hantera kritik. Så fort du blir emotsagd så har alla de stygga moderatorerna i en stor samlad grupp gett sig på och förlöjligat en stackars liten användare. Hur vore det om du släppte ditt högstadiekomplex och slutade gnälla ifall du inte kan hantera mothugg?
Citera
2008-09-03, 15:55
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Fast jag misstänker att det har att göra med mitt första inlägg i denna tråd , där jag hävdar att vissa moderatorer har svårt att skilja på sin användarroll och moderatorroll. Svaret på det slutade i en lätt halvabsurd dialog som iaf inte jag kunde hänga med i!!
Det var inte glasklart vad det handlade om.
haha
Vad dina klagomål handlade om var att en moderator med liv och lust deltog på ena sidan i en debatt. Detta fick "debattmotståndarna" att betrakta honom som Fienden själv, och utgå från att de postningar de fick raderade enbart raderades på grund av deras åsikter. Detta är ganska riskfyllt att utgå ifrån i en så infekterad tråd som så lätt drar iväg OT, och där samtliga deltagare har fått postningar raderade.

Ni på "motståndarsidan" hävdade vidare att moderatorn öht inte borde delta i debatten, eftersom h*n var moderator. Det anser jag var utomordentligt korkat och olämpligt av er att hävda. Om det är något problem med Flashbacks debattstruktur, så är det tvärtom att alldeles för många uppskattade debattörer dödas genom att upphöjas till moderatorer, och inte längre tar sig tid att debattera.

Vad jag kan se finns det inga modereringsproblem på Flashback som beror på att moderatorerna är känslomässigt uppknutna till olika sidor i debatten. Däremot kan jag konstatera att det finns olika åsikter bland moderatorerna om hur bokstavligt/fyrkantigt/autistiskt reglerna ska tillämpas, och den åsiktsprofilen spelar en påtaglig roll för hur moderatorn modererar.

Jag bävar till exempel för den dag en moderator av "strictly by the book"-typen hamnar i språkforumet och kolliderar med Egon3 - de nöjsamma små OT-avvikelsernas mästare. Det skulle, som jag kan se det, inte finnas några som helst poänger med att radera dessa små ytterst fritt associerade njutbarheter, som påtagligt bidrar till språkforumets läsbarhet och intellektuella nivå. Likafullt skulle det vara fullt förenligt med regelverket att göra det, eftersom dessa i allmänhet har ytterst litet att göra med trådrubriken - även om Egon3 har kommit till dem via tre raska associationsskutt.
Citera
2008-09-03, 16:01
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Nej. All kritik mot er är av godo eftersom att ni är av ondo.
Hm. Det är frivilligt att hänga på Flashback, det vet du väl? Personligen skulle jag aldrig drömma om att posta på ett modererat forum där jag hade noll förtroende för moderatorerna. Och om jag kommer på att jag inte har det, så slutar jag på det forumet - vilket har hänt.

Att posta i forum är ju alltså frivilligt. Och finns det förresten inte ett forum som är till just för fd flashbackare som är förbannade på hur forumet sköts, och anser att de inte får tillräcklig yttrandefrihet?
Citera
2008-09-03, 16:46
Medlem
BettyBoop80s avatar
Jag har inte varit med jättelänge, men jag tycker att det funkar bra. Jag har fått tillsägelse för något som jag egentligen inte hade sagt, men inser att det gick att missförstå mitt inlägg. Alltså tar jag den tillsägelsen utan att gnälla.

Jag har dock lite svårt för att vissa regler inte verkar gälla alla medlemmar. Jag har anmält en person flera gånger, då han kallar andra användare för bl.a. mördare. Jag anser det är ganska grova trakasserier samt grova personangrepp. Tydligen tycker inte moderatorerna det, då jag inte ens fått svar sista gången och användaren verkar klara sig utan kritik. Ja, jag kan backa upp det hela och det är inte så svårt att hitta trådarna det handlar om bland mina inlägg. Jag kan skriva här med men är det inte ganska onödigt att hänga ut personer i denna tråden??

Fast jag tagit upp kritik så tycker jag att det funkar bra. Reglerna är klara och tydliga och jag har läst dem och kan därför egentligen inte klaga om jag får tillsägelser. Men som sagt, samma regler ska gälla alla!
Citera
2008-09-03, 17:14
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBoop80
Jag anser det är ganska grova trakasserier samt grova personangrepp. Tydligen tycker inte moderatorerna det, då jag inte ens fått svar sista gången och användaren verkar klara sig utan kritik.
För att något ska falla under regel 1.08 måste det skett vid upprepade tillfällen eller vara frågan om regelrätta hot. Så var det i varje fall så länge jag var mod. Flashback har högt i tak och personangrepp är tillåtna.
Citera
2008-09-03, 17:24
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
För att något ska falla under regel 1.08 måste det skett vid upprepade tillfällen eller vara frågan om regelrätta hot. Så var det i varje fall så länge jag var mod. Flashback har högt i tak och personangrepp är tillåtna.

Tack för förklaringen. Det har hänt vid flera tillfällen, men det är ju inga hot. "Bara" mordanklagelser det gäller. Då vet jag hur det är. Kanske man är lite känslig när man inte kommit in ordentligt i FBs sättet
Citera
2008-09-03, 17:28
Bannlyst
Citat:
Tack för förklaringen. Det har hänt vid flera tillfällen, men det är ju inga hot. "Bara" mordanklagelser det gäller. Då vet jag hur det är. Kanske man är lite känslig när man inte kommit in ordentligt i FBs sättet

Där har du något som kanske kan appliceras, kan inte specificera mer än så då jag inte vet vad det gäller för posts.
Citera
2008-09-03, 21:14
Medlem
Snövits avatar
Citat:

Vill du att någon ska titta på det så kan du sammaställa länkar till inlägg och förklaringar till vad du anser vara fel till valfri moderator så kan den titta på det och svara dig. Det bästa är om du vänder dig till moderatorn som modererar i det forumet där det upplevda regelbrottet mest inträffar men vill man vända sig till annan går det också bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in