2008-09-04, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det verkar mer som om du har svårt att hantera kritik. Så fort du blir emotsagd så har alla de stygga moderatorerna i en stor samlad grupp gett sig på och förlöjligat en stackars liten användare. Hur vore det om du släppte ditt högstadiekomplex och slutade gnälla ifall du inte kan hantera mothugg?
Du har ju inte ens läst debatten, vad fan gör du egentligen här?
Det var ju inte jag som blev emotsagd...

Självklart är min kritik högst relevant, det är ganska tydligt att användare som blir hånade, utskrattade och förlöjligade inte har så stor lust att lägga fram sin kritik mot Moderatorerna, och det är det som min kritik bygger på. Själv tycker jag att det numera är tråkigt att skriva i den här tråden eftersom jag är ensam mot alla. Menmen, ni har ju lyckats!
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Och här visar du endast att du inte har några bra argument överhuvudtaget, då du tar upp en fråga som har besvarats vid minst 3 olika tillfällen.
Det roliga är att jag inte tror det finns särskilt många användare som vet om varför denna regel instiftades, vet ens du det?
Själv snubblade jag på en tråd som jag nu inte kan hitta längre.
Citera
2008-09-04, 08:24
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Du har ju inte ens läst debatten, vad fan gör du egentligen här?
Det var ju inte jag som blev emotsagd...

Självklart är min kritik högst relevant, det är ganska tydligt att användare som blir hånade, utskrattade och förlöjligade inte har så stor lust att lägga fram sin kritik mot Moderatorerna, och det är det som min kritik bygger på. Själv tycker jag att det numera är tråkigt att skriva i den här tråden eftersom jag är ensam mot alla. Menmen, ni har ju lyckats!Det roliga är att jag inte tror det finns särskilt många användare som vet om varför denna regel instiftades, vet ens du det?
Själv snubblade jag på en tråd som jag nu inte kan hitta längre.

Kommer man med sakliga argument och bygger upp sin kritik så blir man inte skrattad åt eller förlöjligad utan en sådan fråga tar självklart seriöst. Är det istället så att man kommer med en massa tomma hot/anklagelser/etc som man inte kan backa, ja du kan man räka med att få mothugg.

Jag väntar fortfarande på din kritik, det ända jag ser är patetiska små försök till gliringar eller allmänt gnäll. Jag kan förstå att du tycker det är tråkigt att skriva i tråden då du gör bort dig, om och om igen.
Citera
2008-09-08, 11:18
Medlem
Snövits avatar
Konkreta exempel?
Citera
2008-09-08, 11:38
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapt
Ska moderatorer på FB stå utan granskning?

Klart att moderatorerna ska granskas men om Admin eller moderatorerna anser att det har gått korrekt till så finns inte mycket mer att diskutera. Då kan vi nog bara konstatera att åsikterna går isär.
Citera
2008-09-11, 11:20
Medlem
johnny_viciouss avatar
ot raderat. Kan vi hålla denna tråd ren från Arboga-tjaffs tack.

//Mod
Citera
2008-10-15, 13:34
Medlem
Wermlands avatar
Evil Ed

Är det bara jag som tycker att Evil Ed har lite för bråttom med låsknappen ibland? Visst, om det är trådstarter utan frågetecken och liknande, eller om det redan finns trådar. Men måste det låsas för att det är ett ämne som han tycker är ointressant? "Kass topic"... "Nä, detta funkar inte"... "Ointressant tråd"... osv. Om det sitter 200 andra som tycker att det är en intressant tråd då?

Wermland
Citera
2008-10-15, 13:45
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wermland
Är det bara jag som tycker att Evil Ed har lite för bråttom med låsknappen ibland? Visst, om det är trådstarter utan frågetecken och liknande, eller om det redan finns trådar. Men måste det låsas för att det är ett ämne som han tycker är ointressant? "Kass topic"... "Nä, detta funkar inte"... "Ointressant tråd"... osv. Om det sitter 200 andra som tycker att det är en intressant tråd då?

Wermland

Dessa är de senaste jag låst:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=765277
Killen vill veta vem en tjej i Postkodlotteriet är, hör ej hemma i MPK.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=764137
Bild på random snubbe som TS vill veta vem det är, ej MPK.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=478944
Frågar efter en tjej som heter Nelly eller Mathilda, ett år senare bumpas tråden, ännu inga bilder eller info om tjejen, då låste jag.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=462506
Två bilder på ett och ett halvt år, sedan bara en massa flåsanden och chatt, håller inte.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=355514
Bumpad sedan 2006 utan en enda bild, låst.

Om intresset är att snacka om brudarna så får man välja Skvaller, MPK är främst för bilder.
Citera
2008-10-15, 14:34
Medlem
Wermlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Dessa är de senaste jag låst:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=765277
Killen vill veta vem en tjej i Postkodlotteriet är, hör ej hemma i MPK.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=764137
Bild på random snubbe som TS vill veta vem det är, ej MPK.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=478944
Frågar efter en tjej som heter Nelly eller Mathilda, ett år senare bumpas tråden, ännu inga bilder eller info om tjejen, då låste jag.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=462506
Två bilder på ett och ett halvt år, sedan bara en massa flåsanden och chatt, håller inte.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=355514
Bumpad sedan 2006 utan en enda bild, låst.

Om intresset är att snacka om brudarna så får man välja Skvaller, MPK är främst för bilder.
Ok, jag köper den förklaringen. Det är förklaringarna du gav här som jag saknade i berörda trådar. Jag är inte så snabbtänkt alla gånger vet du

Wermland
Citera
2008-10-15, 14:55
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wermland
Ok, jag köper den förklaringen. Det är förklaringarna du gav här som jag saknade i berörda trådar. Jag är inte så snabbtänkt alla gånger vet du

Wermland

Ibland så blir formuleringen i aktuell tråd en aning fel, ska ta till mig detta och agera anorlunda i fortsättningen.
Citera
2008-12-08, 23:40
Bannlyst
Ja, vad ska man säga?

Ibland kan jag känna i trådar att en del moderator är ruskigt stor i käften och tror sig vara allsmäktig här inne, vilket jag har förstått att dem inte är när dem är ute i trådarna och diskuterar med oss medlemmar.

Sen tycker jag att man ska bli hårdare på personangrepp. Bara för 99% av medlemmarna inte känner varandra så betyder det inte att man kan kalla varandra vad som helst, eller tilltala varandra vad som helst. Jag skulle aldrig kläcka ur mig "Håll käften, Din idiot osv osv", ni förstår hur jag menar.

Visst det är ett forum där vi ska diskutera och vi är vuxna människa och vi ska behandla varandra med respekt och inte sitta och svära och kalla varandra en massa nedklåpande ord. En del medlemmar kanske mår illa innerst inne av dem blir kallad, vad vet jag?

Jag skulle ta illa vid mig om folk börjar kalla mig för saker, fast innerst vet jag att det inte stämmer, för dem känner inte mig överhuvudtaget.

Men en sak som jag, personligen tycker ska bli bättre, det är framför allt moderatorernas attityd gentemot oss medlemmar. Visst, alla har en dålig dag, men det ska inte behöva sprida sig över oss medlemmar att vi blir kallade en massa könsord och svordomar.

Moderatorerna ska ju föregå med gott exempel och absolut inte vara spydig, uppkäftig eller kallas oss medlemmar en massa ohövliga ord som egentligen inte hör hemma här.

Annars, ett toppen forum. Men det är just detta som jag skrev ovan som jag själv har lagt märke till när jag har tittat runt på forumet. Vilka moderatorer jag pratar om, ja det vet dem nog bäst själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Det bästa är om du vänder dig till moderatorn som modererar i det forumet där det upplevda regelbrottet mest inträffar men vill man vända sig till annan går det också bra.

Eller att man vänder sig till en moderator som man känner förtroende för har jag läst i ett PM jag fått och i några trådar här inne.
Senast redigerad av Diskmaskinen 2008-12-08 kl. 23:42.
Citera
2008-12-09, 00:00
Medlem
ischs avatar
Som vanligt blir det rätt tandlöst utan några direkta länkar eller exempel på vad du menar. Personligen så tror jag att jag skrev hårdare och elakare inlägg som användare än vad jag gör som mod.
Citera
2008-12-09, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Som vanligt blir det rätt tandlöst utan några direkta länkar eller exempel på vad du menar. Personligen så tror jag att jag skrev hårdare och elakare inlägg som användare än vad jag gör som mod.

Det vet jag. Å tydligen finns det moderatorer som har tagit med sig detta från medlem till moderator, eller från moderator till medlem. Nu riktar jag inte in mig på dig, det ska du absolut inte tro. Känns bara lite jobbigt när en del går in som en projektil och attackerar som en bålgeting. Visst, en del får man tåla, det tycker jag. I vissa fall går det över gränsen som tex "Är du dum i huvudet?". Det är väl klart som fan att ingen människa är dum i huvudet? Och absolut kallar man ingen människa för dumhuvud eller tilltalar "Är du dum i huvudet?"

Men nedan ser du exempel på vad jag menar.

Citat
Citat:
Ibland kan jag känna i trådar att en del moderator är ruskigt stor i käften och tror sig vara allsmäktig här inne, vilket jag har förstått att dem inte är när dem är ute i trådarna och diskuterar med oss medlemmar.

Sen tycker jag att man ska bli hårdare på personangrepp. Bara för 99% av medlemmarna inte känner varandra så betyder det inte att man kan kalla varandra vad som helst, eller tilltala varandra vad som helst. Jag skulle aldrig kläcka ur mig "Håll käften, Din idiot osv osv", ni förstår hur jag menar.

Visst det är ett forum där vi ska diskutera och vi är vuxna människor och vi ska behandla varandra med respekt och inte sitta och svära och kalla varandra en massa nedklåpande ord. En del medlemmar kanske mår illa innerst inne av dem blir kallad, vad vet jag?

Jag skulle ta illa vid mig om folk börjar kalla mig för saker, fast innerst vet jag att det inte stämmer, för dem känner inte mig överhuvudtaget.

Men en sak som jag, personligen tycker ska bli bättre, det är framför allt moderatorernas attityd gentemot oss medlemmar. Visst, alla har en dålig dag, men det ska inte behöva sprida sig över oss medlemmar att vi blir kallade en massa könsord och svordomar.

Om det finns flera som känner med sig av detta - Det vet jag inte. Personligen tycker jag att det ibland kan bli jobbigt i längden att bli kallad det ena och det andra, vilket vi aldrig skulle kalla varandra IRL, men nu sitter vi ju på internet och då är det fritt spelrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in