Ja, vad ska man säga?
Ibland kan jag känna i trådar att en del moderator är ruskigt stor i käften och tror sig vara allsmäktig här inne, vilket jag har förstått att dem inte är när dem är ute i trådarna och diskuterar med oss medlemmar.
Sen tycker jag att man ska bli hårdare på personangrepp. Bara för 99% av medlemmarna inte känner varandra så betyder det inte att man kan kalla varandra vad som helst, eller tilltala varandra vad som helst. Jag skulle aldrig kläcka ur mig "Håll käften, Din idiot osv osv", ni förstår hur jag menar.
Visst det är ett forum där vi ska diskutera och vi är vuxna människa och vi ska behandla varandra med respekt och inte sitta och svära och kalla varandra en massa nedklåpande ord. En del medlemmar kanske mår illa innerst inne av dem blir kallad, vad vet jag?
Jag skulle ta illa vid mig om folk börjar kalla mig för saker, fast innerst vet jag att det inte stämmer, för dem känner inte mig överhuvudtaget.
Men en sak som jag, personligen tycker ska bli bättre, det är framför allt moderatorernas attityd gentemot oss medlemmar. Visst, alla har en dålig dag, men det ska inte behöva sprida sig över oss medlemmar att vi blir kallade en massa könsord och svordomar.
Moderatorerna ska ju föregå med gott exempel och absolut inte vara spydig, uppkäftig eller kallas oss medlemmar en massa ohövliga ord som egentligen inte hör hemma här.
Annars, ett toppen forum. Men det är just detta som jag skrev ovan som jag själv har lagt märke till när jag har tittat runt på forumet. Vilka moderatorer jag pratar om, ja det vet dem nog bäst själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Det bästa är om du vänder dig till moderatorn som modererar i det forumet där det upplevda regelbrottet mest inträffar men vill man vända sig till annan går det också bra.
Eller att man vänder sig till en moderator som man känner förtroende för har jag läst i ett PM jag fått och i några trådar här inne.