Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det finns ett visst värde i det du skriver att mods ska ha "ryggrad" att skriva att de inte tycker om ett beslut och det är att användarna då får se att modsen inte alltid är ense om saker och ting. Men det blir larvigt att förklara att så är fallet hela tiden, det om något känns som att klappa någon på huvudet. Det fattar väl vem som helst att med 65 mods så är inte alla samstämiga hela tiden.
Alla är samstämmiga när frågan diskuteras i Flashback i alla fall, eller hur? Håller man med så är man snabb att framföra det, hyser man annan åsikt håller man som regel käften.
Problemet är: Man tullar på sin integritet för varje beslut man är "tvungen" att ställa upp på, även om man har avvikande åsikt. och till slut har man schackrat bort så pass mycket av sin egen magkänsla att man inte vet på vilket ben man ska stå. För varje liten kompromiss man är tvungen att gå med på så dör ens engagemang en smula. Och det är hårt. Och det är svårt. Hur mycket integritet har man kvar efter ett eller två år som moderator? Kan ni se er själva i spegeln?
Citat:
Är ett beslut jävligt fel så hoppar förmodligen moderatorn av, annars fortsätter man diskussionen där den har börjat. Jag fattar verkligen inte vart du vill komma enver. Tycker du att jag först ska ta en lång diskussion i outlaw om ett beslut, sen när det går emot mej ska jag ut i forumet och ta samma diskussion igen?
Problemet är att det är en försvinnande liten grupp i Outlaw som besitter den typen av integritet som krävs för att offentligt visa att man i vissa frågor inte delar admins åsikter om hur "förbättringar" skall ske. Dom som eventuellt har den typen av integritet ser man aldrig skymten av när denna "förbättring" sedan diskuteras i t ex Flashbacksforumet.
Problemet är inte bara att Outlaw är full med ja-sägare, problemet är att rekryteringsgången premierar likgiltighet, konsensus och urvattnad mittfåra. Man vill ha en administrativ byråkrati som hellre ägnar sig åt "micro management" genom trådflyttning, trådlåsning och trådradering, istället för fritänkande intellektuellt handlingskraftiga individualister. Och problemet är som alltid att dom inkompetenta genom sin stora mängd fortsätter att välja in ännu fler inkompetenta. Många kommer fram till en punkt där dom känner att en fråga är så pass stor och så pass viktig att dom inte kan sitta kvar. Det blir ett ödesval. Men dom allra flesta är inte beredda att försaka sin sheriffstjärna för den typen av frågeställningar. Tyvärr.
Problemet är att stabiliteten leder till stagnation, i synnerhet som det saknas fritänkande människor i Outlaw som kan föra forumet framåt. Det räcker inte bara med byråkratmoderatorer, nån måste ta dom stora sprången också. Fokus mellan stabilitet/stagnation och lite mer liv i luckan/framåtrörelse har genom forumets historia alltid skiftat mellan dom båda grupperna. Och det är aldrig bra om skutan kantrar för mycket åt ena eller andra hållet. Balansgången mellan kaos och totalitarism är en smal och vass egg att vandra på.
Citat:
Personligen har jag inget intresse i att skriva ett inlägg i stil med "bara så ni vet, det här tyckte inte jag om, jag var mot detta" så fort ett beslut som jag motsätter mej sätts i verket.
Du kanske kunde vara med i debatten och framföra dina åsikter om saken istället för att hålla käften då? Eller du kanske tillhör den skara av moderatorer som inte äger förmågan eller integriteten att göra det?
Det
ÄR en väldigt jobbig situation att kämpa för en fråga i Outlaw, men få den nerröstad av kollegorna eller admin. Det är inte alla som tycker att varje liten skitsak är värd att lämna sin plats för. Och det
ÄR svårt att tvingas sitta kvar när man blivit nedröstad och vet att felaktiga beslut implementeras. Vad fan ska man göra? Jag vet i alla fall vad jag skulle göra..........och har gjort.
Citat:
Jo eller hur...

Du, den där nivån får du behålla alldeles för dig själv, jag ville bara påpeka att tråden inte handlar om vad jag gjort eller inte gjort.