2015-04-19, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det skrev du i den här tråden: (FB) Bilhistoriens mest ogenomtänkta tekniska lösning? Du menar alltså att detta var på topic eftersom ditt førslag var så värdeløst?

Värdelöst eller ej så är det 100% sant att man ökar hästkrafterna på 5 minuter enbart genom att koppla in en dator och ändra insprutningen då Volvos 13 liters motor är samma i grunden oavsett vilket antal hästar kunden väljer.

Vad fan har du för problem med det? Tydligen så är du fel person för det forumet eftersom din okunskap lyser genom som en supernova.
Citera
2015-04-19, 20:53
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokenOfTime
Värdelöst eller ej så är det 100% sant att man ökar hästkrafterna på 5 minuter enbart genom att koppla in en dator och ändra insprutningen då Volvos 13 liters motor är samma i grunden oavsett vilket antal hästar kunden väljer.

Vad fan har du för problem med det? Tydligen så är du fel person för det forumet eftersom din okunskap lyser genom som en supernova.

Säkert helt sant. Men det betyder inte att det är topic før tråden och uppenbart var det så moderatorn uppfattade det eftersom det därfør blev raderat.

Gissar att det också var det som moderatorerna i delforumet svarade dig när du tog upp det med dem innan du postade här. Eller?
Citera
2015-04-19, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Säkert helt sant. Men det betyder inte att det är topic før tråden och uppenbart var det så moderatorn uppfattade det eftersom det därfør blev raderat.

Gissar att det också var det som moderatorerna i delforumet svarade dig när du tog upp det med dem innan du postade här. Eller?

Man vet ju för fan aldrig vem som raderade inlägget då man inte kan se det så hur ska man ta upp saken med dom?

Håller fast vid min åsikt, vissa av er beter sig som Adolf. Jag har varit avstängd förut, rätt eller fel tänker jag inte diskutera men att radera helt sakliga inlägg som hör till Topic är inte yttrandefrihet.

Antar att mina åsikter om I&I har att göra med det.

Hur är det med yttrandefriheten som flashback anser stå för?
Citera
2015-04-19, 21:29
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Man vet ju för fan aldrig vem som raderade inlägget då man inte kan se det så hur ska man ta upp saken med dom?

Håller fast vid min åsikt, vissa av er beter sig som Adolf. Jag har varit avstängd förut, rätt eller fel tänker jag inte diskutera men att radera helt sakliga inlägg som hör till Topic är inte yttrandefrihet.

Antar att mina åsikter om I&I har att göra med det.

Du hittar moderatorerna før delforumet nederst på delforumsidan:

(FB) Bilar

Moderatorer (3): rotadent , Oddball , Carl Hamilton

Yttrandefriheten bygger på att man yttrar sig inom ämnet før tråden så att inte de som ønskar diskutera just detta ämne får sin yttranderihet begränsad genom att de måste pressa sig igenom drøsvis av ovidkommande inlägg.

Om du inte hittar en tråd som passar det du diskuterar är det bara att starta en ny tråd, i rätt delforum, och diskutera där. Nästan precis vad du vill kan du diskutera (se reglernas begränsningar).
Senast redigerad av Gromgutten 2015-04-19 kl. 21:33.
Citera
2015-04-20, 01:45
Medlem
LFEs avatar
Jag tror att det här är ett klassiskt exempel på ett semantiskt missförstånd.

Killen som fick sitt inlägget raderat trodde nog att tråden handlade om lösningar som folk inte tänkt på medan moderator säkert tänkte sig att den handlade om "lösningar" som var så ogenomtänkta att de var värdelösa och misslyckades.
Citera
2015-04-20, 08:57
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Vad är det för hjärndöd moderator på motorforumet som tog bort mitt inlägg där jag skrev att det tar 5 minuter att öka hästkrafterna på en Volvolastbil enbart genom att koppla in en dator och ändra insprutningen?!

Hur fan kan det inlägget ses som osakligt?!

Raderingen av ditt inlägg är helt korrekt eftersom det var OT. Ditt inlägg handlade om ett förbättringsförslag medan tråden handlade om något helt annat...

(FB) Bilhistoriens mest ogenomtänkta tekniska lösning?

Man måste med andra ord läsa rubriken innan man postar.

Citat:
[b]

När det gäller yttrandefriheten så verkar det på sin plats att du först läser vad yttrandefrihet innebär...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Yttrandefrihet

Det existerar ingen absolut yttrandefrihet eftersom det finns flera exempel på där yttrandefriheten begränsas i ett visst syfte. Om du läser artikeln så kommer du att förstå.

Det finns inte heller någon absolut yttrandefrihet på flashback. Begränsningen ligger dock inte i vad du får säga utan var och hur.

Detta regleras i regelverket. Bland annat går det av praktiska skäl inte att tillåta diskussioner huller om buller om allting i alla trådar. Därför måste man följa ämnets topic i diskussionerna. Följer man inte topic så tenderar diskussionerna att för varje nytt inlägg hamna allt längre ifrån trådens ursprungliga ämne.

Precis det hände med ditt inlägg. Du postade ett inlägg som innehållsmässigt var raka motsatsen till trådens topic. Blir ditt inlägg rapporterat så raderas det sannolikt och på helt korrekta grunder.
Citera
2015-04-20, 10:24
Bannlyst
Moderatorer som är rasister och slänger anti-rasistiska trådar i papperskorgen tycker jag inte om! Jag undrar om alla moderatorer är rasister och Sverigedemokrater då alla anti-rasister blir utstötta. Användare däremot diskuterar, även om de också är rasister så vill de diskutera och då blir det enklare också att få vissa att öppna sina ögon lite mer.
Citera
2015-04-20, 10:26
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
En sak jag undrar (har säkert besvarats innan), men händer det att modsen får varningar och blir avstängda?
Jag har varnat en av mina kollegor i ett gemensamt delforum en gång. Av alla moderatorer jag delat ut varningar till så var en kollega i det gemensamma delforumet en överraskning.

Men han tog det med gott mod, han sa att han insåg själv att det var ett uppenbart fall av regelövertramp.

Däremot så är det verkligen inte vanligt med avstängningar. Främst för att vi försöker hålla utkik för 1.xx-regelbrott och nog kan hitta det i våra egna inlägg också. För jag är defintiivt inte mildare mot en kollega.
Citera
2015-04-20, 10:29
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Moderatorer som är rasister och slänger anti-rasistiska trådar i papperskorgen tycker jag inte om! Jag undrar om alla moderatorer är rasister och Sverigedemokrater då alla anti-rasister blir utstötta. Användare däremot diskuterar, även om de också är rasister så vill de diskutera och då blir det enklare också att få vissa att öppna sina ögon lite mer.
Även en tråd om anti-rasism kan vara felplacerad. Det spelar ingen roll om du vill ha den i ett annat delforum.
Citera
2015-04-20, 14:39
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Det är oväsentligt vad moderatorer har för personliga åsikter. De skall alltid moderera efter regelverket och inte efter vad de själva tycker.

Om du syftar på din "anti-rasistiska tråd" som kastades i papperskorgen så kastades den inte på något sätt för att den var just "anti-rasistisk" utan helt enkelt för att den var helt felplacerad, dvs i Resor, och att det dessutom framgick av din trådstart att du gjorde detta medvetet. Då är det inte märkligt att tråden kastas och man får varning för detta.

Om du har några konkreta exempel på när moderatorer modererar efter sina åsikter och inte regelverket så kan du alltid kontakta valfri admin med dessa konkreta exempel så undersöker vi saken.

admin4
Citera
2015-04-23, 15:09
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Hur vill du att modsen ska bemöta användarna?

Har du något konkret exempel på bra bemötande?

Själv försöker jag vara saklig och balanserad, även om jag
säkert misslyckas med det ibland.

Först måste ni berätta för oss användare vilka ni är när det gäller era åsikter.
En jude eller muslim till mod kan i vissa känsliga ämnen inte diskutera som en människa. Om ni är judar så måste ni tala om det för oss. Ni måste sluta med att nobba alla som kritiserar. Om man är bög så ska man också säga det eller moderera nånstans där sådana frågor inte är aktuella.
Ni är ett stort skämt här som backar varandra i varje fråga. Det här handlar inte om att göra rätt eller fel, det är en principsak att en bög inte modererar muslimfrågan eller en muslim inte modererar tråden om fikusar på stranden.
Senast redigerad av Bahram 2015-04-23 kl. 15:16.
Citera
2015-04-23, 15:13
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Det är oväsentligt vad moderatorer har för personliga åsikter. De skall alltid moderera efter regelverket och inte efter vad de själva tycker.

admin4
Det är väsentligt. Regelverket lämnar ett utrymme för vad mod anser i frågan, då är det löjligt att hävda att bögen har samma uppfattning om trams i fikusfrågan som muslimfrågan. Sorry admin, funkar inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in