2013-09-08, 22:57
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moldova1992
Denna medlem brukar inte vara särskilt snäll mot andra i sina kommentarer direkt.Inläggen som lett till avstängningen kan du ju inte se eftersom dom är borttagna.Alla moderatorerna röstar om avstängningen ca 120 stycken så avstängningen är inte beslutad av en moderator.Mi*ro 1*3 var avstängd så sent som i maj så hon har bevisligen dragit på sig många varningar på kort tid.

Nu ljuger du allt bra om du påstår att postaren är otrevlig för det inte postaren i det här fallet.
Sarkastisk möjligen men inte otrevlig.
Och det är inte heller ett regelbrott, så det har ingen betydelse i sak.

Jävligt fult också och prata om en avstängd som inte kan försvara sig.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-09-08 kl. 23:00.
Citera
2013-09-08, 23:05
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jävligt fult också och prata om en avstängd som inte kan försvara sig.
Och det får bli slutkommentaren gällande just den här användarens trevlighet, både nu och när hon återvänder efter sin avstängning.

// Mod
Citera
2013-09-08, 23:30
Medlem
På tal om otrevlig, varför är forumets regelverk utformad så att det främjar invektiv och personliga tillmälen? Jag kan slå vad om att de flesta tillfällen som någon postar utanför ämnet beror på att tröskeln är ofantligt stort beträffande vett och etikett. Bara man skriver någonting om ämnet, så kan man kasta vilken skit som helst på andra medlemmar. Man kan fråga sig om det är medvetet, så att moderatorerna får mycket att göra och kan utdela massvis med varningar. Jag har aldrig varit med om något liknande i kvantitet beträffande avstängningar och raderade trådar.
Citera
2013-09-08, 23:36
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
På tal om otrevlig, varför är forumets regelverk utformad så att det främjar invektiv och personliga tillmälen? Jag kan slå vad om att de flesta tillfällen som någon postar utanför ämnet beror på att tröskeln är ofantligt stort beträffande vett och etikett. Bara man skriver någonting om ämnet, så kan man kasta vilken skit som helst på andra medlemmar. Man kan fråga sig om det är medvetet, så att moderatorerna får mycket att göra och kan utdela massvis med varningar. Jag har aldrig varit med om något liknande i kvantitet beträffande avstängningar och raderade trådar.
Forumets regelverk främjar inte alls invektiv och personliga tillmälen, men inte heller stävjar det det i någon större utsträckning. Inom de gränser som regelverket tillåter så är det viktiga vad du har att säga, inte hur du säger det.
Citera
2013-09-08, 23:39
Medlem
Citat:
Bara man skriver någonting om ämnet, så kan man kasta vilken skit som helst på andra medlemmar. Man kan fråga sig om det är medvetet, så att moderatorerna får mycket att göra och kan utdela massvis med varningar.
Hur menar du nu?Det du skriver säger ju emot det du menar.Du verkar mena att skriva en mening topic och resten off topic eller?Sådant ger också varningar.Flashbacks ägare är ju beroende av annonser eftersom fb är gratis.Tror du verkligen att ledningen skulle villja att det var mindre användare här?Ju mer användare ju mer cash.Men en viss kvalitet måste ju upphållas annars blir det ju bara trams.
Citera
2013-09-09, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Forumets regelverk främjar inte alls invektiv och personliga tillmälen, men inte heller stävjar det det i någon större utsträckning. Inom de gränser som regelverket tillåter så är det viktiga vad du har att säga, inte hur du säger det.

Enligt min åsikt så är flashback internettrollens paradis.

Citat:
Ursprungligen postat av moldova1992
Hur menar du nu?Det du skriver säger ju emot det du menar.Du verkar mena att skriva en mening topic och resten off topic eller?Sådant ger också varningar.

Nej, jag skriver inte emot vad jag menar, det finns medlemmar som systematiskt vräker ur sig nedsättande kommentarer utan att dra på sig varningar. Medlemmen som det gäller I nedanstående exempel, ägnade mest energi till att klanka ner på andra medlemmars intelligens.

Här presenteras några av tusentals exempel från en och samma medlem. Personen kunde hålla på i åratal utan synbar reprimand, däremot verkade det som att andra som besvarade skiten fick varningar. Jag har för mig att någon startade en tråd om gisslet som drabbat forumet Brott och brottsbekämpning.

Citat:
HAHAHAHAAHAH...säger den som är tom dummare än dom andra foliehattarna i denna tråd.

Citat:
Så länge ni skriver eran idioti så kommer jag att varra kvar och stampa ned era efterblivna argument i marken.

Citat:
Kan inte du och andra okunniga rikspuckon starta någon fårskockstråd där ni gnäller på allt polisen gör istället Smutskasta ett vittne" Vad fan snackar du om? Han gjorde ett yttrade om vad veterinärens undersökning visade? Du som CSI expert får väl fara dit och överbevisa dom. Åklagaren kommer säkert att köpa din version före polisens Låter mycket troligt med den dignitet du visat genom dina inlägg i denna tråd
Citera
2013-09-09, 00:59
Medlem
Citat:

Nej, jag skriver inte emot vad jag menar, det finns medlemmar som systematiskt vräker ur sig nedsättande kommentarer utan att dra på sig varningar. Medlemmen som det gäller I nedanstående exempel, ägnade mest energi till att klanka ner på andra medlemmars intelligens.

Här presenteras några av tusentals exempel från en och samma medlem. Personen kunde hålla på i åratal utan synbar reprimand, däremot verkade det som att andra som besvarade skiten fick varningar. Jag har för mig att någon startade en tråd om gisslet som drabbat forumet Brott och brottsbekämpning.
Okej.Det låter som regelbrott utan att ha sett börja av diskutionen.Men? har du rapporterat inläggen?Annars så kan ju ingen moderator aggera.
Citera
2013-09-09, 19:31
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Det står dig fritt att ha vilken åsikt du vill.
Citat:
Och utan synbar reprimand innebär att vi bortser från hans upprepade avstängningar för ohörsamhet, eller? Senaste aktiviteten på kontot var för över nio månader sedan.
Citera
2013-09-10, 02:11
Medlem
Hmm, om man ska ge sina fem ören i frågan så är det inte lite allmänt utspårat logikmässigt att klaga på moderatorernas egna åsikter i de stora frågorna. Vilka åsikter moderatorerna sitter och trycker på är ju helt ovesäntligt så länge - om man ska se till flashbacks egna syfte - de sköter forumen och håller dem snygga och läsbara utan en massa OT, regelbrott generellt och långa ruljanser med personangrepp två användare emellan i en tråd där de inte håller med varandra om ett OT ämne.

Nu hänger jag förvisso inte själv i de mer kontroversiella ämnena eftersom det är ganska mycket hat och hetsiga debatter som jag inte alls är speciellt intresserad av att delta i, men jag har respekt för att dessa forum är väldigt svårmodererade. Så jag kanske bara spekulerar ur mitt egna oskulldsfulla perspektiv då jag själv aldrig blivit "kränkt" via "censur". Håller man sig till reglerna upplever jag att alla moderatorer är rätt hyggliga.
Citera
2013-09-10, 06:05
Bannlyst
Moderatorer som har humor
Citera
2013-09-19, 18:38
Medlem
dokoalseleds avatar
Min tråd blev sammanfogad med denna.

Jag skrev att forumet är övermodererat. Att tråden blev sammanfogad med denna och att jag nu måste förklara vad den tråden handlade om, och som förmodligen har drunknat i massvis med annat och fallit i glömska, är både ironiskt och ett bra exempel.

Jag står fast vid att jag tycker att forumet är övermodererat. Det är bra med hårt moderering men inte med dålig moderering, det är den dåliga det är för mycket av. Jag skapade en tråd om hippierörelsen och CIA. När tråden svalnat postade jag länkar, i min egen tråd, som var videor och ljudklipp där de pratade om hippierörelsen och CIA. Det fick man tydligen inte göra för det är inte diskussion utan då ska man posta i en tråd för länkar. Det här forumet har en del dumma regler.
Citera
2013-09-19, 20:01
Moderator
tobess avatar
Tycker ärligt talat inte alls att forumet är övermodererat, tvärtom så finns det mycket skit som får stå kvar eftersom det postas så fruktansvärt mycket att det säkerligen är svårt att hinna med.

Jag vågar påstå att om man klarar av att uttrycka sig som en normal vuxen person så kan man skriva om vadsomhelst utan att för den delen råka ut för någon moderering.

Visserligen kommer det alltid att finnas regelbrott iaf mot 1.x reglerna men när det gäller 0.x så skulle det mesta "problemen" försvinna om folk bara tänkte till en gång eller två innan de postade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in