2013-08-25, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så bara för att man måste hålla sig till ett specifikt ämne i en specifik tråd så är det aftonbladet-nivå? Skärp dig.

Observera att jag sa snart. Jag tycker mig sett ett lägre tak sen jag började hänga på forumet sen 2007 då jag började läsa på flashback. Som många påpekat så kan ett inlägg som innehåller off-topic även innehålla on-topic och ha spännande diskussioner.
Citera
2013-08-25, 23:58
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Lustigt att många använder Aftonbladet/"Aftonbladetnivå" som exempel här, då det inte existerar något förhållningssätt liknande 0.03 i deras kommentarsfält (dvs. de är fyllda med OT och trams).
Citera
2013-08-26, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Lustigt att många använder Aftonbladet/"Aftonbladetnivå" som exempel här, då det inte existerar något förhållningssätt liknande 0.03 i deras kommentarsfält (dvs. de är fyllda med OT och trams).

Det jag menar är att slogan ''Yttrandefrihet på riktigt'' får ett tillägg i aftonbladsnivå med ''Fast bara om du tycker som oss''
Citera
2013-08-26, 01:59
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Observera att jag sa snart. Jag tycker mig sett ett lägre tak sen jag började hänga på forumet sen 2007 då jag började läsa på flashback. Som många påpekat så kan ett inlägg som innehåller off-topic även innehålla on-topic och ha spännande diskussioner.

Så du känner att det är AB-nivå på att vi har krav på att man håller sig till topic?, frågar jag igen. Att OT stör mer på ett forum där det är 13527 besökare klockan 2 på måndagsmorgonen än på ett forum där det är finns 13527 registrerade användare totalt. Taket är inte lägre, däremot är toleransen för onödigt tramsade som inte för tråden framåt lägre. Något som är ett måste på ett forum av Flashbacks storlek.

Visst, det går att blanda OnT och OT i ett och samma inlägg, jag gör det själv väldigt ofta. Det är däremot en farlig balansgång eftersom det inte finns någon fast gräns för vad "för mycket OT i ett annars OnT-inlägg" är.
Citera
2013-08-26, 09:21
Medlem
ischs avatar
Citat:
Det jag menar är att slogan ''Yttrandefrihet på riktigt'' får ett tillägg i aftonbladsnivå med ''Fast bara om du tycker som oss''

Notera åter igen att forumet är åsiktsneutralt och du är välkommen att ha vilka åsikter du än må vilja ha och du är fri att uttrycka dessa så länge de ryms inom det väldigt lufta regelverket. Så visst, det finns begränsningar (vilket vi till stora delar inte kan påverka) men det rör mer eller mindre hur du uttrycker dig än vad du uttrycker. Men vill du leka martyr så är det inte mycket varken jag eller forumet kan göra. Allt var ju som alltid bättre förr.
Citera
2013-08-26, 10:32
Medlem
Sunners avatar
Citat:

Du verkar inte riktigt begripa att yttrandefrihet inte är samma sak som att kunna skriva eller säga vad man vill var och hur man vill. På FB till skilnad från(men nu ska jag erkänna att jag inte har provat) så får du skriva trådar om hur judar står bakom 9/11, hur negrer förstör Sverige eller hur pensionärer borde skjutsas iväg till ättestupan. Däremot ska du göra det i rätt forum och din topic ska innehålla något av substans så att det faktiskt finns något att diskutera. Postar du bara "lol negrer luktar illa lolol " så åker du på en varning ja, men inte för att du skrev att negrer luktar illa utan för att det är en skitpost utan diskussionunderlag.
Postar du det på AB så lär du åka ut med arslet före just för att du postade att negrer luktar illa.

Sedan är det ju synd att t.ex HMF finns men det kan man knappast lasta FB för.
Citera
2013-08-26, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Dina varningar senaste året har kommit genom sju olika moderatorer. (Ingen av dem från Cousin Cocaine eller mig.)

Nej eftersom ni verkar vara aningen vettigare.

Det är inte hela sanningen. Titta istället på varningarna från detta år så ser du ett mönster och det är att det är samma moderator och titta sen hur varningarna kommit till. Inte ens du skulle klassa det där som varningar i sammanhanget...
Citera
2013-08-26, 18:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Nej eftersom ni verkar vara aningen vettigare.

Det är inte hela sanningen. Titta istället på varningarna från detta år så ser du ett mönster och det är att det är samma moderator och titta sen hur varningarna kommit till. Inte ens du skulle klassa det där som varningar i sammanhanget...

Snacka skit. Det finns inget mönster och det är verkligen inte samma moderator som har delat ut dina Varningar.
Citera
2013-08-26, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Snacka skit. Det finns inget mönster och det är verkligen inte samma moderator som har delat ut dina Varningar.

Det är klart som fan att det finns ett mönster. Titta istället på vad det är för fjantiga varningar. Det är ju inte ens varningar i sammanhanget...
Citera
2013-08-26, 20:51
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Det är klart som fan att det finns ett mönster. Titta istället på vad det är för fjantiga varningar. Det är ju inte ens varningar i sammanhanget...
Det mönster jag kan se är att du skriver tramsiga inlägg som i bästa fall kan klassas som OnT. Bästa fall.
Citera
2013-08-26, 21:14
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Vi kan ju om du vill ta och lägga ut dessa inlägg i denna tråden så har vi något att diskutera kring och huruvida vi lägger vår moderering på "rätt" nivå. Kan det vara någonting? Själv ser jag inga problem med varningarna.

admin4
Citera
2013-08-26, 23:23
Medlem
Moderering handlar om att få till ett bra samtal mellan debattörer.

Men ibland stirrar sig en moderator blind på en regel och raderar trots att det inte behövs.

Jag vet att TS (dokoalseled) postar mycket i Konspirationsforumet och där finns andra problem. I många fall är det ett långt större problem med stämningsläget där än att det postas off topic. Det förgiftar ämnet, men där gäller en låt gå attityd. Vad är nyttan i att radera 0.03 om samtalet ändå inte förbättras? Det kräver radikala modereringslösningar.

Man modererar varken för mycket eller för lite, men borde hitta bättre regionala lösningar istället för universalt regelrytteri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in