2010-09-03, 18:54
Medlem
Carelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeriik
I alla trådar som jag startat angående frågor har jag fått mycket bättre hjälp, det är inget sammanträffande.
Flashback är inte answers.com utan ett diskussionsforum. Kom inte hit och förvänta dig att alla ska engagera sig i dina frågor om du själv inte har lust att googla upp svaret. Anledningen till att du vill skapa en ny tråd istället för att ta frågan i den stora tråden är troligen för att du vill ha mer uppmärksamhet och ett snabbare svar på frågan. Visst, ställ dina frågor men ha inga större krav på respons.
Citera
2010-09-03, 18:54
Bannlyst
Citat:
Det som hänt mig var ett exempel, betydligt längre bak i tråden får du hela bilden.

Jag har läst det, men den enda bild jag får är att du är bortskämd och dessutom vägrar lyssna på andra. Sorry.

Du tycks tro att du vet precis vad som är bäst för forumet, det är att du får precis som du vill. Jag tror inte det är meningen med FB att just du ska få det. Du får anpassa dig till FB inte tvärtom.
Citera
2010-09-03, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Vad sa admin då?

Jag kontaktade inte admin, tänkte att mina argument skulle räcka. Att "hålla rent", som admin tydligen instruerat er, betyder väl inte att man ska ta bort alla små trådar om ett visst ämne och göra en stor tråd?

Citat:
Omgz.. Nästan ett HELT DYGN!! Skandal då alla moderatorer inte sover, jobbar eller har liv utanför flashback. Jag röstar på nackskott..

Det var inget värderande i den meningen, snarare ett konstaterande. Btw, vad är grejen med att de flesta moderatorer är så otrevliga? Om ni inte pallar med det ideella jobb ni utför här på flashback utan att vara otrevliga kanske ni skulle fundera på att resignera.

Citat:
Ursprungligen postat av Eitzel
Ska alla som inte tror att de får några svar i de stora trådarna för att inlägget bara skulle vara ett av väldigt många starta en ny tråd eller är det bara vissa som ska få göra det?

Jag talar utifrån erfarenhet av dessa mastodonttrådar. Njae, det har inte att göra med vem du är utan vad din tråd handlar om. Som sagt tycker jag att min tråd förtjänar att finnas kvar, tror många FIFA spelare skulle hålla med om det, just pga de argument jag redan presenterat.

Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Var verkligen det där så svårt att förstå? Din tråd behandlades exakt likadant som alla andra trådar, varför är just din så speciell? Argumentera för det istället så tror jag säkert att någon lyssnar.

Vänta lite.. var det inte precis vad jag gjorde, argumentera alltså? Argumenterade jag inte för varför min tråd var speciell?
Senast redigerad av Apfisk 2010-09-03 kl. 18:59.
Citera
2010-09-03, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jag har läst det, men den enda bild jag får är att du är bortskämd och dessutom vägrar lyssna på andra. Sorry.

Du tycks tro att du vet precis vad som är bäst för forumet, det är att du får precis som du vill. Jag tror inte det är meningen med FB att just du ska få det. Du får anpassa dig till FB inte tvärtom.
Jag försöker ge konstruktiv kritik inte anpassa det efter mina behov. Jag har ett solidariskt kall där jag känner att det bästa för Flashback vore de här detaljerna då jag på senare tid noterat en oerhört låg nivå på vissa Moderatorers åtgärder.

Vet inte riktigt hur du känner inför att göra det här till en bättre Webplats eller hur ofta du hjälper andra, men för mig känns det viktigt.

Med min erfarenhet lär man sig observera vissa skillnader, från hur det var idag gentemot för en tid sedan.
Citera
2010-09-03, 19:00
Bannlyst
Citat:
Moderatorn såg rubriken och låste då tråden, därför han inte har några argument.

ligger nog någonting i vad du säger.
Citera
2010-09-03, 19:01
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apfisk
Vänta lite.. var det inte precis vad jag gjorde, argumentera alltså? Argumenterade jag inte för varför min tråd var speciell?

Nej. Du konstaterade att du hade en sak du ville diskutera, men inte varför den inte passade i den stora tråden om Fifa.
Citera
2010-09-03, 19:02
Bannlyst
Citat:
Vad sa admin då?

Omgz.. Nästan ett HELT DYGN!! Skandal då alla moderatorer inte sover, jobbar eller har liv utanför flashback. Jag röstar på nackskott..

Kan du inte kommentera något som faktiskt är relevant för det jag försöker säga istället för att anmärka på hur jag säger det? Du verkar inte ha så mycket att komma med.
Citera
2010-09-03, 19:02
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Jag kontaktade inte admin, tänkte att mina argument skulle räcka. Att "hålla rent", som admin tydligen instruerat er, betyder väl inte att man ska ta bort alla små trådar om ett visst ämne och göra en stor tråd?

https://www.flashback.org/t951568

Skicka PM till moderator.
Skicka PM till admin.
Starta tråd/skriva inlägg i Flashbackdelen.

Eftersom du fått ett svar, ett korrekt svar av moderatorn men inte nöjer dig med det. Ja då får du ju gå till nästa steg i rutinen.

Citat:
Det var inget värderande i den meningen, snarare ett konstaterande. Btw, vad är grejen med att de flesta moderatorer är så otrevliga? Om ni inte pallar med det ideella jobb ni utför här på flashback utan att vara otrevliga kanske ni skulle fundera på att resignera.

Vi är inte otrevliga, tvärtom så är dom allra flesta väldigt ödmjuka och vänliga fram tills någon ger oss orsak till att inte vara på det sättet.
Citera
2010-09-03, 19:03
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Kan du inte kommentera något som faktiskt är relevant för det jag försöker säga istället för att anmärka på hur jag säger det? Du verkar inte ha så mycket att komma med.

Räckte det inte med ett inlägg?
Citera
2010-09-03, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Nej. Du konstaterade att du hade en sak du ville diskutera, men inte varför den inte passade i den stora tråden om Fifa.

Den skulle passa in där, ja. Men jag tycker fortfarande att det finns tillräckligt mycket underlägg i just denna specifika fråga för att den bli tillägnad en egen tråd. Fråga vilken FIFA-spelare som helst.
Citera
2010-09-03, 19:04
Bannlyst
Citat:
https://www.flashback.org/t951568

Skicka PM till moderator.
Skicka PM till admin.
Starta tråd/skriva inlägg i Flashbackdelen.

Eftersom du fått ett svar, ett korrekt svar av moderatorn men inte nöjer dig med det. Ja då får du ju gå till nästa steg i rutinen.

Vi är inte otrevliga, tvärtom så är dom allra flesta väldigt ödmjuka och vänliga fram tills någon ger oss orsak till att inte vara på det sättet.
Fast nej
Citera
2010-09-03, 19:10
Medlem
Carelesss avatar
Citat:
Vänta lite.. var det inte precis vad jag gjorde, argumentera alltså? Argumenterade jag inte för varför min tråd vad speciell?
Utdrag från tidigare inlägg: "En ny, briljant tråd från min sida...", "... inte förstår signifikansen i att det finns ett speciellt avsnitt för just denna fråga..." och "... påverkar spelet i större grad...". Kallar du detta för argumentation? Du har fortfarande inte argumenterat för varför din fråga är så viktig och bör behandlas i en egen tråd.

Exempel: Vänsterns nya förslag på skattehöjningar är briljant! Att högerblocket inte har förstått signifikansen av en sådan skatteförhöjning är för mig helt obegripligt. Detta förslag påverkar Sverige enbart positivt och bör föras genom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in