2015-03-20, 14:31
Medlem
aiights avatar
Är det bara jag som har problem med att komma in?
Var inne och spelade men blev DCad och nu står det "unable to connect".

EDIT: Nostalrius det handlar om.
Senast redigerad av aiight 2015-03-20 kl. 15:28.
Citera
2015-03-21, 21:15
Medlem
Fan va trist det är när man drar typ 27-28 och sen börjar röra sig mot contested zones. Och blir gankad 24/7.

Nu tänker ni "sluta gnäll, world pvp äger ju!". Jag är 100% benägen att hålla med då jag är en PvP spelare mestadels.

Men när man spelar caster och det är delay i contested zones, kan du inte vinna duellerna vs Rogues,shamans eller annat även om du så är frostmage för du kan inte fakecasta och dina frostnovas är så delayed att dom missar etc

Vet att dom jobbar på det men känns sjukt tråkigt när man är gibbsugen och tappar lusten efter att inte ens kunna försvara sig trotts att man eventuellt är bättre p.g.a 0.5-1.5s delay på casts.
Inte kunnat spela på 4 dagar i Ashenvale ens (detta är inte ens en zone som är mest trafikerad). Riktigt tråkigt.

Det går inte kitea,fakecasta eller hålla uppe slows alls. Total katastrof
Senast redigerad av znorlax 2015-03-21 kl. 21:19.
Citera
2015-03-21, 23:46
Medlem
Ja Nostralius failar som alla andra, fattar inte finns det inga som kan göra en server som funkar helt. Nostralius hade varit perfekt ifall inte alla dc och lagget hade funnits. Omöjligt att spela som det är nu, gäller bara att ha turen på sin sida.
Citera
2015-03-22, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heglert
Ja Nostralius failar som alla andra, fattar inte finns det inga som kan göra en server som funkar helt. Nostralius hade varit perfekt ifall inte alla dc och lagget hade funnits. Omöjligt att spela som det är nu, gäller bara att ha turen på sin sida.

Ja skillnaden är att Nostalrius har löst allt dom andra misslyckats med. Och därför blivit så stor att den är så poppis att trafiker är högre än vad de populäraste retailservrarna i vanilla t.o.m var :/

Så de blir ett ekonomiskt dilemma nu där dom antingen behöver stålar till bättre hårdvara eller stålar till en till server. Suger iaf att inte kunna lira i contested zones p.g.a lagg
Citera
2015-03-22, 07:01
Medlem
Upplever själv inget lagg på nostalrius vanligtvis men visst, på primetime en lördagskväll blir man ju inte förvånad om det är lite delay.

Annars måste jag säga att jag är imponerad av servern på det stora hela. En del buggar finns ju men det verkar patchas rätt snabbt.
Citera
2015-03-22, 11:53
Medlem
Observerads avatar
Fler som inte kan logga in på Nostalrius?
Citera
2015-03-23, 13:41
Medlem
Kravallens avatar
Tänkte logga in på Nostalgius idag/i morgon för första gången. Många har delade meningar om servern.
Är den spelvärd, på riktigt?
Citera
2015-03-23, 16:54
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Tänkte logga in på Nostalgius idag/i morgon för första gången. Många har delade meningar om servern.

Jag anser det iaf. Visst har den problem i bland med korta downtimes men går ju att logga in igen efter ett par sek. Men vad förväntar man sig när det är 5-6k personer inne helatiden. Var nästan 7-7.5k personer inne igår.
Citera
2015-03-23, 19:28
Medlem
Julmustarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen

Bästa privat servern för Vanilla som finns skulle jag säga.
En del verkar ha orimligt höga krav på privat servrar tycker jag.
Citera
2015-03-23, 19:59
Medlem
Kravallens avatar
Tack för svar. Har bestämt att köra på Nost. Testa iaf. Har ju inget att förlora. Vanilla är grymt.
Citera
2015-03-23, 20:17
Medlem
Mommejrs avatar
Vilka här lirar horde på Nost då?

Till kravallen: Kom ihåg bara att det är väldigt väldigt mkt folk inne helatiden. Du kommer nog bli ganska lack över att det inte går att lvla särskilt bra early. Men när du väl når 20+ gränsen så dalar det ned ganska bra iaf. Just i början är det ett helvete med att få quester gjorda för att det är folk överallt.
Citera
2015-03-24, 07:48
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Vilka här lirar horde på Nost då?

Till kravallen: Kom ihåg bara att det är väldigt väldigt mkt folk inne helatiden. Du kommer nog bli ganska lack över att det inte går att lvla särskilt bra early. Men när du väl når 20+ gränsen så dalar det ned ganska bra iaf. Just i början är det ett helvete med att få quester gjorda för att det är folk överallt.

Jag "createade" en Dwarf Hunter igår. Som du säger är det sjukt mycket folk i början som levlar. Jag spelade ca 2 timmar igår (en quest tog 30 min pga respawn och folk som "tog" min item för mig) men jag kom till level 6 och kunde iaf gå till Kharanos innan jag kvartade. Drabbades av ett DC men efter det upplevde jag bara att det var bättre på servern. Min ms låg på ca 73~ hela tiden och som hunter är det inte optimalt. Iaf när man inte har pet som tankar åt dig. Sitter på en ganska kass lina (stabila 15mbit ner hela tiden dock). Men som du säger så lär det bli bättre och enklare att levla när folk sprider ut sig lite. Inget jag lackade över direkt utan var rätt förstående över. Privat server är privat server.

Folket på Nost. verkar dock vara riktigt bra då det man vet att det är spelare som inte är 14 bast, för de var knappt påtänkta när Vanilla släpptes. Även om det är jobbigt att levla i början pga överbelastning så är intrycket riktigt bra!
Senast redigerad av Kravallen 2015-03-24 kl. 07:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in