2014-02-13, 00:23
Medlem
Raverlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skez
TBC-server, Combat Rogue, vilka vapen ska jag använda?

Har dragit på mig en massa vapen i Karazhan på roguen nu och jag vet inte vilka jag ska använda.
För tillfället har jag Fool's Bane (http://database.wow-one.com/index.php?item=28657) [Mace] i Main Hand och Emerald Ripper (http://database.wow-one.com/index.php?item=28524) [Dagger] enchantad med Mongoose i Off Hand.

De andra vapnena som står till hands är
Blade of the Unrequited (http://database.wow-one.com/index.php?item=28572) [Dagger]
Gladiator's Quickblade (http://database.wow-one.com/index.php?item=28307) [Sword (Off Hand)]
Big Bad Wolf's Paw (http://database.wow-one.com/index.php?item=28584) [Fist (Main Hand)]

Jag körde aldrig rogue och brydde mig aldrig om att lära mig något annat än Shadow Priest i TBC retail så är väldigt off här.
Just nu kör jag Macen i Main Hand tack vare den höga max damagen och daggern i Off Hand eftersom den är snabb och redan enchantad med Mongoose.

Behöver expertis från någon rogue-kunnig om vilka vapen jag ska köra? Helst med Emerald Ripper eftersom den redan är enchantad som sagt.
Kan tänk mig specca Mutilate om jag ska köra med båda knivarna och det är bättre än Combat, men trivs med Combat egentligen. Jag förstår att ska jag köra Combat är det svärd jag bör ha men eftersom vi är en liten guild som känner varandra sen länge och är gudomligt trött på semi-hardcore raiding kör vi bara Karazhan och det bara en gång i veckan på en väldigt lugn nivå, så om vi kommer ta Netherspite nån gång snart vettefan (där är ju ett bra svärd). Under tiden kan jag ju hoppas på att få kniven från Prince.

Ledsen om det blev lite rörigt!

Personligen föredrar jag två större vapen när man kör combat. dvs två svärd eller två maces. Du behöver skadan och behöver inte snabbheten från knivarna tack vare de abilites du har samt saknar genom att välja combat. Men jag skulle rekommendera att gå assassin om du vill använda kniven - assassin gör antagligen mest skada också!
Citera
2014-02-13, 14:59
Medlem
ProblemSolveds avatar
Tjena gubbs!

Tänkte tipsa om en helt ny "Blizz-like" WOTLK 3.3.5a server
som jag testat runt på och som flytit på fint
utan driftstörningar eller märkvärdiga bugs.

Problemet är lite att då den är såpass ny så brister population lite
och hoppas det finns något kompisgäng som kanske är sugen att börja
lira lite wotlk från start och få rullning på det hela

WINTERLORE
  • Insta boost till 70
  • Free heirlooms
  • x5 XP
  • x2 Reputation
  • Cross-faction (tills servern fått rullning)
  • Dunder trevliga GM's

Heter Lullabye online, Skriv om ni tittar förbi
Citera
2014-02-13, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ProblemSolved
Tjena gubbs!

WINTERLORE
  • Insta boost till 70
  • Free heirlooms
  • x5 XP
  • x2 Reputation
  • Dunder trevliga GM's

Algalon släpps på lördag!

Dalaran-wow.com

Varför är intresset så svalt
WotLK var grymt!
Citera
2014-02-13, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -ssx
Algalon släpps på lördag!

Dalaran-wow.com

Varför är intresset så svalt
WotLK var grymt!

Förklara gärna vad som är nytt med den, eller andra nya privatservrar, som inte redan finns på x antal servrar. Det enda jag tycker saknas är fler Pve-servrar (sk normalservrar). En vild gissning är att 99% av alla privatservrar är PvP, vilket är konstigt då kanske endast en minoritet av retailservrarna är egentliga PvP. Jag räknar då inte in de PvP-servrar där det i praktiken bara finns en faction. Släng upp ett par Pve-servrar så kanske intresset ökar.
Citera
2014-02-13, 17:56
Medlem
loafmasters avatar
Är mycket intresserad av att hitta en Vanilla eller TBC PvE server. Gärna med någon x Exp.
Citera
2014-02-13, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moki
Förklara gärna vad som är nytt med den, eller andra nya privatservrar, som inte redan finns på x antal servrar. Det enda jag tycker saknas är fler Pve-servrar (sk normalservrar). En vild gissning är att 99% av alla privatservrar är PvP, vilket är konstigt då kanske endast en minoritet av retailservrarna är egentliga PvP. Jag räknar då inte in de PvP-servrar där det i praktiken bara finns en faction. Släng upp ett par Pve-servrar så kanske intresset ökar.
Det är inget nytt med den. Förutom att det här är så nära retail du kan komma!

Vill man uppleva WotLK såsom det var, så erbjuder den här servern bäst scripts allt som allt.

Vet inte om det är "pvp eller pve"-server.... allt är bara originellt.
Men det är helt klart mest pve-aktivitet här... inte fullt så mycket folk än. Får vänta tills man ser hur många som hoppar på det här Algalon-tåget nu... Finns ju självklart och arena och allt annat, men inte engagerat mig i det ännu.

1x ratio på allt.
Citera
2014-02-14, 01:38
Medlem
Tjo! Tänkte kolla om det är någon som lirar på Molten wow's deathwing server? Vi är 16 grabbar som dragit igång en guild och precis börjat cleara i ICC. Vore kul att få ihop 25manna! Släng iväg ett pm om intresse finns.
Citera
2014-02-14, 05:16
Medlem
Som ssx säger så är detta alltså ett försök på den första 3.3.5 BLIZZLIKE privat servern. Finns ingen sån här sedan tidigare

Jag kommer spela alliance där som sagt, druid. Tänkte i början att fixa realm first 80 men kommer inte ha möjligheten pga. tidsbrist
Citera
2014-02-15, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleeppartypeople
Som ssx säger så är detta alltså ett försök på den första 3.3.5 BLIZZLIKE privat servern. Finns ingen sån här sedan tidigare

Jag kommer spela alliance där som sagt, druid. Tänkte i början att fixa realm first 80 men kommer inte ha möjligheten pga. tidsbrist

Hur kommer servern att fungera? Blir lite förvirrad när jag läser på forumet, finns det två servers? Kirin Tor och Algalon? Är Kirin Tor bara en betaserver medan Algalon är den riktiga? Hursomhelst verkar det väldigt intressant, ska köra! Blir nog horde för min del, men vi får se!
Citera
2014-02-16, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProblemSolved
Tjena gubbs!

WINTERLORE
  • Insta boost till 70
  • Free heirlooms
  • x5 XP
  • x2 Reputation
  • Dunder trevliga GM's

Kikade in igår, men jag fick ingen boost till 70 vad jag kunde se?
Bara heirlooms.

//Las
Citera
2014-02-16, 18:17
Medlem
Vilka spelar på Algalon?

Jag spelar alliance, "fish"
Citera
2014-02-17, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltrox01
Tjo! Tänkte kolla om det är någon som lirar på Molten wow's deathwing server? Vi är 16 grabbar som dragit igång en guild och precis börjat cleara i ICC. Vore kul att få ihop 25manna! Släng iväg ett pm om intresse finns.

Absolut, PM:a namn/faction så löser vi det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in