Citat:
Ursprungligen postat av Wup
Har precis börjat lira vanilla på Fenixservern, måste säga att jag är sjukt imponerad.
Men är det någon som har nåt tips på var man kan få tag på lite specguider för vanilla? Har försökt att googla men icke hittat något vettigt för mage. Kan vara jag som är totalt inkompetent också.. Men iallafall, om någon har nån form utav tips är det mycket välkommet!

Mage
Minimum Required Level:
60
Required Talent Points:
51
Arcane Talents - 16 point(s)
Arcane Focus - rank 5/5
Arcane Concentration - rank 5/5
Improved Arcane Explosion - rank 5/5
Evocation - rank 1/1
Frost Talents - 35 point(s)
Improved Frostbolt - rank 5/5
Ice Shards - rank 5/5
Winter's Chill - rank 3/3
Improved Frost Nova - rank 2/2
Piercing Ice - rank 3/3
Cold Snap - rank 1/1
Arctic Reach - rank 2/2
Frost Channeling - rank 3/3
Shatter - rank 5/5
Ice Block - rank 1/1
Frostbite - rank 5/5
Frost. Denna är aningen mer åt PVE hållet. Talent Kalkylator finns här
http://wow112.gamestool.net/ om någon annan har ett bättre förslag. Det var länge sedan jag spelade classic samt retail. Men Vill minnas att det var något åt det där hållet jag körde. Vill du ha lite mer PVP, går det ju att flytta en poäng från winter's chill för att lägga på ice barrier om så är fallet.
Eller denna ifall du vill ha lite bättre mana regen men slow effekterna från dina frost spells blir lite sämre. Du kan ju skippa iceblock för att få 12% mana regen while casting om så vill, men den är en lifesaver ibland. Arcane focus valde jag framför improved arcane missiles då det ökar din AOE damage i och med färre resists. Samt mindre resists när du ska använda polymorph vilket kan vara fördelaktigt även i PVP.
Mage
Minimum Required Level:
60
Required Talent Points:
51
Arcane Talents - 19 point(s)
Arcane Focus - rank 5/5
Arcane Concentration - rank 5/5
Improved Arcane Explosion - rank 5/5
Evocation - rank 1/1
Arcane Meditation - rank 3/5
Frost Talents - 32 point(s)
Improved Frostbolt - rank 5/5
Ice Shards - rank 5/5
Improved Frost Nova - rank 2/2
Piercing Ice - rank 3/3
Cold Snap - rank 1/1
Arctic Reach - rank 2/2
Frost Channeling - rank 3/3
Shatter - rank 5/5
Ice Block - rank 1/1
Frostbite - rank 5/5
Fire kanske är bättre / bra det med, men jag vill minnas att det var frost som var the shit när jag spelade. Dock så var fire bra för PVP har jag för mig.
Långt inlägg men hoppas det hjälper lite.
Spelar själv på Molten-wow @Neltharion realmen med en polare, är det någon som spelar där så hojta gärna till (har 2 chars just nu, Holle / Klegg). Men har faktiskt kvar en 60 druid på feenix som jag levlade upp. Själv vill jag spela classic/vanilla men polarn insisterar att spela WOTLK(Som är klart sämre)