2012-01-22, 16:57
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseProducent
Är det några som spelar på Fenix? Funderar på att börja med någon

Jag spelade, har dock lagt av. Skaffade mig 3x 60s innan jag la ner. Servern är ok. Se till att screena varje gång du vinner viktig loot. Vid rollback kan du bli av med items.
Citera
2012-01-22, 19:48
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Administratörerna har valt att stänga ner servern pga dåligt intresse.

Vad yrar du i? Funkar klockrent. Servern krashade väl antagligen bara.
Citera
2012-01-24, 18:20
Medlem
Wups avatar
Har precis börjat lira vanilla på Fenixservern, måste säga att jag är sjukt imponerad.
Men är det någon som har nåt tips på var man kan få tag på lite specguider för vanilla? Har försökt att googla men icke hittat något vettigt för mage. Kan vara jag som är totalt inkompetent också.. Men iallafall, om någon har nån form utav tips är det mycket välkommet!
Citera
2012-01-25, 10:51
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wup
Har precis börjat lira vanilla på Fenixservern, måste säga att jag är sjukt imponerad.
Men är det någon som har nåt tips på var man kan få tag på lite specguider för vanilla? Har försökt att googla men icke hittat något vettigt för mage. Kan vara jag som är totalt inkompetent också.. Men iallafall, om någon har nån form utav tips är det mycket välkommet!

Mage

Minimum Required Level: 60
Required Talent Points: 51
Arcane Talents - 16 point(s)

Arcane Focus - rank 5/5
Arcane Concentration - rank 5/5
Improved Arcane Explosion - rank 5/5
Evocation - rank 1/1

Frost Talents - 35 point(s)

Improved Frostbolt - rank 5/5
Ice Shards - rank 5/5
Winter's Chill - rank 3/3
Improved Frost Nova - rank 2/2
Piercing Ice - rank 3/3
Cold Snap - rank 1/1
Arctic Reach - rank 2/2
Frost Channeling - rank 3/3
Shatter - rank 5/5
Ice Block - rank 1/1
Frostbite - rank 5/5

Frost. Denna är aningen mer åt PVE hållet. Talent Kalkylator finns här http://wow112.gamestool.net/ om någon annan har ett bättre förslag. Det var länge sedan jag spelade classic samt retail. Men Vill minnas att det var något åt det där hållet jag körde. Vill du ha lite mer PVP, går det ju att flytta en poäng från winter's chill för att lägga på ice barrier om så är fallet.

Eller denna ifall du vill ha lite bättre mana regen men slow effekterna från dina frost spells blir lite sämre. Du kan ju skippa iceblock för att få 12% mana regen while casting om så vill, men den är en lifesaver ibland. Arcane focus valde jag framför improved arcane missiles då det ökar din AOE damage i och med färre resists. Samt mindre resists när du ska använda polymorph vilket kan vara fördelaktigt även i PVP.

Mage

Arcane Talents - 19 point(s)

Arcane Focus - rank 5/5
Evocation - rank 1/1
Arcane Meditation - rank 3/5

Frost Talents - 32 point(s)

Ice Shards - rank 5/5
Piercing Ice - rank 3/3
Cold Snap - rank 1/1
Arctic Reach - rank 2/2
Shatter - rank 5/5
Ice Block - rank 1/1
Frostbite - rank 5/5

Fire kanske är bättre / bra det med, men jag vill minnas att det var frost som var the shit när jag spelade. Dock så var fire bra för PVP har jag för mig.

Långt inlägg men hoppas det hjälper lite.

Spelar själv på Molten-wow @Neltharion realmen med en polare, är det någon som spelar där så hojta gärna till (har 2 chars just nu, Holle / Klegg). Men har faktiskt kvar en 60 druid på feenix som jag levlade upp. Själv vill jag spela classic/vanilla men polarn insisterar att spela WOTLK(Som är klart sämre)
Senast redigerad av hockexx 2012-01-25 kl. 10:57.
Citera
2012-01-28, 06:33
Medlem
Wups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Mage

Arcane Talents - 16 point(s)

Arcane Focus - rank 5/5
Evocation - rank 1/1

Frost Talents - 35 point(s)

Ice Shards - rank 5/5
Winter's Chill - rank 3/3
Piercing Ice - rank 3/3
Cold Snap - rank 1/1
Arctic Reach - rank 2/2
Shatter - rank 5/5
Ice Block - rank 1/1
Frostbite - rank 5/5

Frost. Denna är aningen mer åt PVE hållet. Talent Kalkylator finns här http://wow112.gamestool.net/ om någon annan har ett bättre förslag. Det var länge sedan jag spelade classic samt retail. Men Vill minnas att det var något åt det där hållet jag körde. Vill du ha lite mer PVP, går det ju att flytta en poäng från winter's chill för att lägga på ice barrier om så är fallet.

Eller denna ifall du vill ha lite bättre mana regen men slow effekterna från dina frost spells blir lite sämre. Du kan ju skippa iceblock för att få 12% mana regen while casting om så vill, men den är en lifesaver ibland. Arcane focus valde jag framför improved arcane missiles då det ökar din AOE damage i och med färre resists. Samt mindre resists när du ska använda polymorph vilket kan vara fördelaktigt även i PVP.

Mage

Arcane Talents - 19 point(s)

Arcane Focus - rank 5/5
Evocation - rank 1/1
Arcane Meditation - rank 3/5

Frost Talents - 32 point(s)

Ice Shards - rank 5/5
Piercing Ice - rank 3/3
Cold Snap - rank 1/1
Arctic Reach - rank 2/2
Shatter - rank 5/5
Ice Block - rank 1/1
Frostbite - rank 5/5

Fire kanske är bättre / bra det med, men jag vill minnas att det var frost som var the shit när jag spelade. Dock så var fire bra för PVP har jag för mig.

Långt inlägg men hoppas det hjälper lite.

Spelar själv på Molten-wow @Neltharion realmen med en polare, är det någon som spelar där så hojta gärna till (har 2 chars just nu, Holle / Klegg). Men har faktiskt kvar en 60 druid på feenix som jag levlade upp. Själv vill jag spela classic/vanilla men polarn insisterar att spela WOTLK(Som är klart sämre)

Aah, tack så mycket för att du orkade svara! Det hjälpte verkligen, nu har jag fått lite mer kläm på det hela.
Skit i Moltenrealmen och kom över till Fenix, jag är helt såld!
Citera
2012-01-28, 14:29
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wup
Aah, tack så mycket för att du orkade svara! Det hjälpte verkligen, nu har jag fått lite mer kläm på det hela.
Skit i Moltenrealmen och kom över till Fenix, jag är helt såld!

Vi får se hur det blir. Ska ge WOTLK en chans. Samt att Molten servern har blivit riktigt bra. Få buggar, dock en hel del tattiga amerikaner med extremt barnsligt beteende.
Citera
2012-01-28, 23:44
Medlem
För de som kör på Feenix som Horde kan jag rekommendera guilden <Apathy> om man vill köra med X1 exp
Citera
2012-01-29, 01:06
Medlem
.ANDERSs avatar
Värt att donera för 60 på feenix? Så helvete trött på att levla.
Citera
2012-02-04, 19:51
Medlem
deKrakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
Värt att donera för 60 på feenix? Så helvete trött på att levla.

Lirar på Feenix som alliance. Har spelat dryga 2 timmar nu och är level 25, så enligt mig inte värt att donera haha.

Skicka gärna ett PM eller så om ni lirar allys o har lust o lira!
Citera
2012-02-05, 13:42
Medlem
styckets avatar
Ingen som har kollat in http://worldofscriptcraft.com/site/ ?
Verkar vara en riktigt bra vanilla server med mycket folk inne! Över 500 nu bara på horde sidan, vilket är mycket mer än feenix. Man börjar level 49 om man vill och man kan höja xp raten till x5 så det går snabbt till 60. Allt finns sammanfattat här, och även mycket fler videos på hur bossarna är scriptade osv!

http://www.youtube.com/watch?v=E5K-6_2cWzI&feature=related

http://worldofscriptcraft.com/site/
Citera
2012-02-05, 17:54
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Ingen som har kollat in http://worldofscriptcraft.com/site/ ?
Verkar vara en riktigt bra vanilla server med mycket folk inne! Över 500 nu bara på horde sidan, vilket är mycket mer än feenix. Man börjar level 49 om man vill och man kan höja xp raten till x5 så det går snabbt till 60. Allt finns sammanfattat här, och även mycket fler videos på hur bossarna är scriptade osv!

http://www.youtube.com/watch?v=E5K-6_2cWzI&feature=related

http://worldofscriptcraft.com/site/

Fler än Feenix? Nej.
Citera
2012-02-05, 20:02
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeds
Fler än Feenix? Nej.
Det var väl drygt 100 som var online senast jag loggade in för någon vecka sen om jag inte missminner mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in