2016-04-22, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prettifly
Hmm fattade det som uttalanden från mark kern och sodapoppin m.m, som haft kontakt med han att det först och främst handlade om blizzard som ska starta upp legacy server.
Men annars kanske just att de slänger upp en egen server och är ok. Om blizzard är smart så kommer de ju aldrig tillåta att de får en egen server 200k+ x 12€(eller vad det kostar nu).. det blir ju en hel del även fast man tar bort eventuella kostnader för gm/dev som jobbar med servern men blir ju mer profit -> Problemet är väl slänger de upp legacy server är det ju som att de säger -> Vi har misslyckats vi är sämst på att utveckla spel :P Även fast det är väl inte direkt det som det handlar om, men många kommer nog dra den kopplingen inte minst dem själva.

Fast det tror jag alla redan har förstått vid det här läget, dvs. båda blizzard och spelarna. De vill ju inte ens rapportera prenumerations siffran längre...
Citera
2016-04-22, 10:46
Medlem
Nemjungs avatar
Nån som kan rekommendera nån privat server? Är väl mest sugen på vanilla/tbc. Känns som kronos
dock är överbelastat? Kan tänka mig Wotlk om det är en bra server. Inte sugen på nån p2w server

Sen kommer blizz inte på ett tag releasa nån legacy server som vissa säger då de innan WOD releasen sa väldigt tydligt att dom inte kommer göra det.
Citera
2016-04-22, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Nån som kan rekommendera nån privat server? Är väl mest sugen på vanilla/tbc. Känns som kronos
dock är överbelastat? Kan tänka mig Wotlk om det är en bra server. Inte sugen på nån p2w server

Sen kommer blizz inte på ett tag releasa nån legacy server som vissa säger då de innan WOD releasen sa väldigt tydligt att dom inte kommer göra det.

therebirth.com

vanilla, 5x exp från quests annars 1x på allt.
Jag spelar horde
Citera
2016-04-22, 15:21
Medlem
Rikarvinges avatar
http://www.looking4group.eu/#newserver

Några tyskar ska kopiera Playtbc och släppa en instant 60 1x TBC-server.

De har en låg pop server redan som verkar ha de vanliga buggarna. Det var enkelt och fort att komma igång på den (insta70 med grön gear), om ni vill pröva.
Citera
2016-04-22, 15:24
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jalokin
therebirth.com

vanilla, 5x exp från quests annars 1x på allt.
Jag spelar horde

Är det verkligen 5x XP från quests? Märkte ingenting av det senaste jag körde där vill jag minnas.

EDIT: Ah, såg nu att man måste skriva in command för det!
Senast redigerad av Observerad 2016-04-22 kl. 15:38.
Citera
2016-04-22, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Vi som skulle köra på PlayTBC kör just nu Theatre of Dreams för stunden, Wotlk x2 server. Ulduar släpps om 3-4 veckor. Så man hinner levla och geara upp sig lite i Naxx etc innan det .

Vi är många från guilden som kör, men vi behöver gärna några fler för att köra 10 manna, så om någon är på så är du välkommen!

Vilka klasser/roller behöver ni?
Citera
2016-04-23, 14:10
Medlem
Nemjungs avatar
Tänkte testa Vengeance of Azeroth servern, verkar vara ok, inta 58 char 1-58 x2 xp 58-70 x1
Den har fått bra reviews, nån som lirar där ? Försöker ju hitta nåt efter Nost och ska jag vara helt ärlig så vill jag nog slippa att lvla 1-60 igen på en server jag inte vet kommer finns uppe om 1 vecka, blir ju ganska mycket tid man lägger ner på bara lvlingen...
Citera
2016-04-23, 14:55
Bannlyst
http://www.looking4group.eu/

Det blir nya PlayTBC.
Citera
2016-04-23, 15:09
Medlem
xfiler76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
http://www.looking4group.eu/

Det blir nya PlayTBC.

ok kommer ni att köra där?
har ni någon Guild man kan joina ?
hör av dig med pm
Citera
2016-04-23, 21:24
Medlem
Någon som vet om devs på Vengeancewow är aktiva med att fixa buggar? Blink är exempelvis nästan helt trasig.
Citera
2016-04-24, 12:07
Medlem
Jag lirar på Vengancewow atm. Admins är lätta att få tag i och fixar de mesta snabbt. Det känns som en ny server trots att det inte är de. Rekommenderar verkligen den, lagom med folk också :>
Citera
2016-04-24, 13:39
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Kronos är totalt överfullt, 6k spelare + 1-2k i kö är inte hållbart, Någon som vet vilken vanilla server som har bästa population förutom kronos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in