2014-11-27, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
Har precis börjat på en alliance druid (lvl 30) på emerald dream x1 xp. Driver en hyfsad ok guild med sköna bröder i ca 50 members, adda Jevlakungfan om ni vill lira lite

Är helt nybörjare till WoW men det verkar som ett schysst spel :P
Om någon vill hjälpa en fattig nybörjare så tar jag tacksamt emot alla donationer/tips

Roligt att se nybörjare som drar sig till de äldre expansionerna. Fast kanske beror det mest på att du inte har lust att lägga ut pengar på retail? Retail=nuvarande wow, där du betalar månadsavgift osv

Spelet är ju väldigt tufft och hårt mot nybörjaren i vanilla jfr med t.ex. WoD (senaste expansionen). Men hoppas du tycker det är roligt i alla fall! :-) Själv föredrar jag de äldre expansionerna (särskilt TBC).

Nå det var rejält offtopic men lite tips:

"Målet" för dig just nu är att komma till 60. Du har säkert redan märkt att det är svårt att hitta quester emellanåt, och det är inget konstigt. Kör gärna instanser emellanåt som omväxling, det är roligt och du får bra prylar, bättre än från vanliga quester. Det finns även quester du kan plocka upp där du ska fara in i instanser och göra saker, oftast döda X boss. Då får du ytterligare bra saker. Annars om du har helt slut på quest så får du helt enkelt grinda mobs, alltså döda djur om och om.

Om du lyckas komma till 60, (grattis isf!) så kommer folk vilja att du går resto spec. Feral och balance är inte jätte populärt då det kräver att du har bra gear för att åstadkomma något.

Antar att du levelar som feral just nu?

Resto = healer. Jag tycker det är roligt, och det är upp till var och en som sagt (duh) vad man tycker är kul. Men detta är inget du behöver fundera på just nu, utan kör på bara!
Senast redigerad av 6minus1351 2014-11-27 kl. 17:30.
Citera
2014-11-27, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
En FB-guild låter som en bra idé! Kan nog räkna med att jag följer med som Shadow Priest eller Paladin.

Då är vi typ 5 pers. Behöver någon mer förutom mig som kan gå tank, och några healers på det så kan vi köra karazhan iaf. :-)
Citera
2014-11-27, 17:49
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6minus1351
Då är vi typ 5 pers. Behöver någon mer förutom mig som kan gå tank, och några healers på det så kan vi köra karazhan iaf. :-)

Jag kan absolut tänka mig att tanka eller heala om jag går Paladin. I TBC var det även rätt kul att spela Warrior om jag minns rätt så det kanske heller inte hade varit så dumt. Där har jag dock väldigt lite erfarenhet. Föredrar dock alltid SP.
Citera
2014-11-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Jag kan absolut tänka mig att tanka eller heala om jag går Paladin. I TBC var det även rätt kul att spela Warrior om jag minns rätt så det kanske heller inte hade varit så dumt. Där har jag dock väldigt lite erfarenhet. Föredrar dock alltid SP.

Gött!

Men verkar som att intresse finns för ett flashback guild. Tror det blir lättare att försöka forma något på "riktigt" när vi vet release datum
Citera
2014-11-27, 23:50
Medlem
wotoos avatar
Count me in guys!

Spelade som healer Vanilla till Cata.
Citera
2014-11-30, 04:16
Medlem
www.nethersong.com

2.4.3 TBC Highrate / Blizzlike server
x15 xp rates
x10 guld rates
x3 crafting & Reputation rate

Joina idag!
Citera
2014-12-04, 20:59
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renras
Nu när Corecraft verkligen börjar närma sig så tycker jag väl ändå att vi borde planera en Flashback Guild på servern!

PvE eller PvP? (förmodligen både och)
Jag tänker mig en form av allt i allo guild som består av väldigt många spelare. Detta gör att de som vill spela seriös PvP eller PvE kommer att kunna göra det samtidigt som andra också kan spela mer avslappnat om de så vill.

Horde eller Alliance?
Själv anser jag att Alliance är ett mycket bättre val eftersom privatservrar alltid lider av obalans mellan factions(alltid fler horde).

Men om vi nu skulle välja horde så leder detta till:
  • Långa battleground köer.
  • Mindre aktion i world PvP.
  • Svårare att mina/herba eftersom du ej kan döda större delen av konkurrensen.
  • Generellt fler östeuropeer och ryssar hos Horde på privatservrar.

Kan tillägga att jag har varit med på ett antal Corecraft tester och kan bara säga att det är helt fantastiskt. Tror nog att detta kommer att bli den största privatservern genom tiderna.

Tankar? Vad tror ni om en Flashback Guild?

Hur ser det ut med corecraft, har de satt datum för servern? (inte hållt mig uppdaterad)

Värt att notera för de som minmaxar är att horde hade mycket bättre racials innan wotlk. Undeads racial var den bästa i pvp och orc/troll var de bästa dps racials. Taurens hade även en hp buff som var bra för tanks (om jag inte minns fel)

Varken human racial eller dwarf var lika bra som de är idag, dwarfs var nog tillomed helt värdelös?
Citera
2014-12-04, 22:02
Medlem
geuncle420s avatar
Råkade skriva mitt inlägg i fel tråd(retail wow-tråden) och provar här istället!

Hej alla wowfanatiker!

Har nyligen börjat spela på en vanilla-privatserver(Feenix) och på realmen Emerald Dream(Blizzlike, 1x exp osv)

Har nu läst en del på forum och vad jag förstått så har dom satt in ett pay to win system där man kan betala för raiding-gear och liknande. Och jag har f.ö inte lyckats komma in på någon BG en endaste gång. För lågt spelarantal antar jag.

Då undrar jag egentligen om ni vet någon bra, stabil vanillaserver med bra/hög population, script, community och liknande.

Och finns det någon hemsida där man kan kolla på olika servrars population, regler och liknande?
Hittar nämligen inget vid googlesökningar.

Tack på förhand
Citera
2014-12-05, 15:33
Medlem
Thedoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geuncle420
Råkade skriva mitt inlägg i fel tråd(retail wow-tråden) och provar här istället!

Hej alla wowfanatiker!

Har nyligen börjat spela på en vanilla-privatserver(Feenix) och på realmen Emerald Dream(Blizzlike, 1x exp osv)

Har nu läst en del på forum och vad jag förstått så har dom satt in ett pay to win system där man kan betala för raiding-gear och liknande. Och jag har f.ö inte lyckats komma in på någon BG en endaste gång. För lågt spelarantal antar jag.

Då undrar jag egentligen om ni vet någon bra, stabil vanillaserver med bra/hög population, script, community och liknande.

Och finns det någon hemsida där man kan kolla på olika servrars population, regler och liknande?
Hittar nämligen inget vid googlesökningar.

Tack på förhand

Tja

Feenix är egentligen det enda alternativet om du vill ha en server med bra population. Det går inte direkt att köpa gear så enkelt där. De gör det bara till personer som betalar riktigt bra och det är nog ingen på ED som använt det på länge. Det var ett tag tal om att de skulle införa vote points på tier 0,5 men de struntade nog i det. Trots sina buggar har jag haft skitkul på Emerald Dream under ett års tid. Innan WoD kom hade servern runt 2000 spelare i timmen men nu runt 1000. BGs är ett problem i vardagarna och det spelas då bara WSG på lvl 60. När det är AV weekend, då är det fan fest.

Vengeance WoW släpptes nu i slutet av november. Dock har de ingen population direkt men den kommer nog snabbt stiga pga admins verkar vara aktiva, stabila servrar och riktigt clean och bra hemsida.

Själv väntar jag på CoreCraft som kommer vara en 1x server som ska släppas om ett par veckor. Dock får vi se om de håller deadlinen. Du får helt enkelt undersöka Emerald dream när den online igen eller vengeance WoW. Finns inga andra bra alternativ för 1x blizzlike.
Citera
2014-12-05, 17:26
Medlem
Renrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Hur ser det ut med corecraft, har de satt datum för servern? (inte hållt mig uppdaterad)

Värt att notera för de som minmaxar är att horde hade mycket bättre racials innan wotlk. Undeads racial var den bästa i pvp och orc/troll var de bästa dps racials. Taurens hade även en hp buff som var bra för tanks (om jag inte minns fel)

Varken human racial eller dwarf var lika bra som de är idag, dwarfs var nog tillomed helt värdelös?
Inget datum ännu, allt de har sagt är att servern kommer att komma ut 2014. Men många börjar tvivla på detta nu, de har dock sagt på IRC att de kommer att informera oss om datumet efter nästa test(som är nu på söndag).

Håll dig uppdaterad genom:
https://twitter.com/breadnb/
https://twitter.com/corecraft_shiro/

Angående minmax och olika raser i PvP så beror det mycket på vilken klass & arena setup som man spelar.
Generellt sätt så brukar folk säga att dessa är de bästa raserna för dessa klasser:
Gnome - Warrior
Dwarf - Hunter & Holy Paladin
Undead - Priest, Rogue & Mage
Orc - Shaman

Resterande klasser beror mycket på smaksak & vilken setup man kör.

Men du måste också tänka på vad du vill uppnå med ditt spelande, i alla tider har det varit fler hordes än alliance på privatservrar och horde kör oftast pvp i större utsträckning än alliance. Detta betyder att horde på Corecraft troligen kommer att få sitta i 15-20 min BG köer medan alliance inte har någon kö överhuvudtaget. Lägg sedan till alliance premades så skulle det inte förvåna mig om man får honor 5-10x snabbare som alliance.
Citera
2014-12-06, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah

Håller ej med. Nu ska jag främst spela PvE på Corecraft och då har alliance många fördelar:

Draenei: 1% extra hit till ALLA i gruppen.
Humans: Bonus spirit vilket gynnar holy/disc priests.
Humans: Bonus sword specialization för rogues
Gnome: Bonus Intellect för casters
Dwarf: Bonus gun specialization för hunters
Night elf: Extra dodge för feral bear/prot warr

vs.

Orc: Extra AP för melee/ranged. Minns inte om den ger +spell damage/healing i denna patch
Undead: -
Tauren: 5% extra stamina för tanks. Jämför 5% stamina vs. 1% dodge
Blood elf: Minnet sviker. De kan få bonus mana med mana tap men jag den summan är väl obetydlig i 70?
Troll: Bonus pet damage? eller är det orcer som har det? + spell som ger extra attack/casting speed

IMO är alliance överlägsna om du ska gå pve. Pvp är en annan historia, helt klart.
Senast redigerad av 6minus1351 2014-12-06 kl. 10:31.
Citera
2014-12-06, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thedoit

Vengeance WoW släpptes nu i slutet av november. Dock har de ingen population direkt men den kommer nog snabbt stiga pga admins verkar vara aktiva, stabila servrar och riktigt clean och bra hemsida.

Spelade på vengeance wow ett tag, lvlade en druid till 30 och där tog det stopp för min del. Rekommenderar den inte i dagens läge. (OBS: Detta gäller deras TBC server!)

+
Trevligt folk, de få som spelar
Väldigt få DC's
Många quest funkar
1x Rates
Inga donationer för items/guld

-

Servern ligger i Canada/US, vilket betyder att vi från europa har minst 150ms. Jag låg runt 180 och andra som jag spelade med hade 200.
Mycket buggar. För att nämna några:
1. Sap funkar som en stun. Alltså kan rogues sap random humanoid och sedan döda denna under sapen då den ej bryts.
2. Stealth/Prowl. Mobs har nämnvärt mycket skarpare "ögon"... Vissa dots, kanske alla, kan ticka medans du är i stealth/prowl och du kommer trots det att fortsätta vara smygandes.
3. Feral druider har 2 extra talent points, de ligger alltså 2 levels före alla andra klasser. Dessutom efter du har lagt 2 points i Primal Fury så blir du illa tvungen att respeca varje gång du reloggar
4. Hunter Pets stannar i max loyalty i en alldeles för kort stund innan de måste matas igen.
Väldigt få spelare. 5-6 online är genomsnittet

Och mer än så. Tror ingen av de bugs jag har reportat har blivit fixat ännu. (Säkert runt 10st)
Senast redigerad av 6minus1351 2014-12-06 kl. 10:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in