2011-02-24, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejpanders
Feenix tar nog dem flesta servrarna, och du verkar vara GM på arichia....

Någon som vet en bra 3.5.5 Private med mycket PvP?

Ja... Feenix är nog i lead på alla Fun-PreTBC realms. Men inte i närheten av Blizzards preTBC.

Jag är en Dev hos Archaica och lirar lite då och då när jag har tid.
Citera
2011-02-27, 21:51
Medlem
ThreeSixtyFiftys avatar
Hej alla!

Ja är undrar hur man börjar spela privat på WoW, ja har aldrig haft en riktigt acc, o ja har så dålig ekonomi för att börja, så ja undrar hur man gör för att börja, o om man behöver riktigt acc elle nåt?

Skulle vara as nice om ni kunde hjälpa mig ^^

Im out, peace!!
Citera
2011-03-05, 01:10
Medlem
Finns det nåt bra sätt att downpatcha från 4.x.x till 3.3.5 eller måste man installera om hela skiten vilket jag inte har lust med just nu.
Citera
2011-03-06, 10:47
Medlem
Amagaahds avatar
Tips på twink server? Antingen TBC, WOTLK eller Cataclysm Patch!
Spelar ingen roll vilken level <:
Citera
2011-03-06, 18:32
Medlem
Jarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejpanders
Feenix tar nog dem flesta servrarna, och du verkar vara GM på arichia....

Någon som vet en bra 3.5.5 Private med mycket PvP?
men du, testa på Emerald Wow.

Har letat runt ett bra tag efter en bra PvP server, nu har jag hittat den.

GMs är väldigt involverade, finns alltid tillräckligt med spelare för att lira WSG och Grubashi arena. Det är många PvP events.
aja, läs mer på sidan, det är en 3.3.5 pvp server. heter Jaran där också. brukar vara inne för det mesta.
Citera
2011-03-06, 18:40
Medlem
Jarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThreeSixtyFifty
Hej alla!

Ja är undrar hur man börjar spela privat på WoW, ja har aldrig haft en riktigt acc, o ja har så dålig ekonomi för att börja, så ja undrar hur man gör för att börja, o om man behöver riktigt acc elle nåt?

Skulle vara as nice om ni kunde hjälpa mig ^^

Im out, peace!!
ladda ner Utorrent eller nåt annat torrent program om du inte har.

1. sen så laddar du ner Denna färdiga fina 3.3.5 wow spelet som fungerar att spela på direkt. (öppna det med torrentprogrammet)

2. du går in på Emerald-wow och gör ett konto.

3. sen så går du in på World of Warcraft (enGB)\Data\enGB och öppnar Realmlist som textdokument.

4. du ändrar vad som står där till Set realmlist logon.emerald-dream.net

5. sen inne på World of Warcraft (enGB) så öppnar du Wow, inte Launcher. loggar in, gör en character.

hoppas det ordnar sig.

edit: glömde att säga att allt är gratis.
Senast redigerad av Jaran 2011-03-06 kl. 18:49.
Citera
2011-03-12, 10:14
Medlem
Kan någon tipsa om en bra PvE-server?
Citera
2011-03-12, 18:36
Medlem
Hade tänkt att testa lite vanilla private servers, lättare sagt än gjort. Provat att av-installera wow och sedan tryckt in 1.12.1 patchen men på Feenix står det att alla servrar är offline och på några andra private servers jag provade så kom det upp "Can no validate version" eller något liknande!

Skulle vara tacksam om någon kan hjälpa mid
Citera
2011-03-12, 21:31
Medlem
haxxbajens avatar
Connecta till min server [Privat server-WOW]

Tjena!

Vid skrivande stund har jag suttit nästan 22 timmar och försökt lägga upp en privatserver men jag stöter bara på ett nytt problem efter att jag löst det andra.

Det största problemet nu är att personer KAN skriva i ett accname och password jag givit dom, men dom kommer inte längre än "Connecting to server" Och där tar det stopp, och man kommer tillbaks till realmlisten.

Dom kan se om jag ändrar namn på servern och liknande, vilket betyder att jag är "online".
Men det går bara inte, även om vi använder hamachi blir det ingen skillnad.

Vad kan problemet vara? Hoppas verkligen det finns någon på flashback som kan något om detta.

Mitt andra problem är att jag inte kan starta Apache, den säger bara "error: the apache service could not be started. Please check if no other apache server is running."

Har somsagt inte sovit på 22 timmar och detta börjar verkligen gå mig på nerverna.. minns inte att det ska vara så här svårt?

Önskar all hjälp jag kan få.

Kyys
Citera
2011-03-12, 21:39
Medlem
Lullebulle1s avatar
Realm-ipn ska vara din ip utifrån eller din hamachi ip om det är i hamachi ni sitter i.
Citera
2011-03-12, 21:51
Medlem
haxxbajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Realm-ipn ska vara din ip utifrån eller din hamachi ip om det är i hamachi ni sitter i.

Min ip utifrån? Och vad är min hamachi ip? menar du id't som folk connectar till när dom connectar till min hamachi?
Citera
2011-03-16, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxxbajen
Min ip utifrån? Och vad är min hamachi ip? menar du id't som folk connectar till när dom connectar till min hamachi?

Starta upp din MySQL (om det är det du använder för databaserna), öppna din realmd database och gå in i realmlist tabellen.

Under adress så ändrar du till din IP du vill att folk ska kunna ansluta.
http://www.whatismyip.com/ -- får du reda på din WAN IP, över internet direkt, dock behöver du öppna portar för detta. Portar : 8085 och 3724 öppna för både UDP och TCP.

tar du din Lokala IP så kommer endast de i ditt LAN att kunna ansluta.

Tar du din Hamachi (denna IP brukar stå längst upp i programmet när det är startat) så kan endast folk från Hamachi ansluta.

Vilken tutorial har du följt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in