2014-11-10, 17:12
Medlem
Fûrims avatar
Gjorde en horde gubbe på Feenix Emerald Dream, någon annan som spelar där?
PMa mig!
Citera
2014-11-12, 18:56
Medlem
Culuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thedoit
Den har flyttats till feenixserver.com pga DDos attacker under flera veckor. Servern ligger uppe rätt stabilt nu men de blev jävligt ddosade i slutet av sommaren

Vad är det ddosarna försöker göra eller komma åt?
Citera
2014-11-12, 21:13
Medlem
Tjena! Slutade spela på ed å archangel för ett tag sen! Några av mina vänner har börja spelat på Excalibur, så jag undrar om nån vill ha en typ bis fury warrior på ed, lr präst LR mage, olika accounts. LR t4 tank på arch lr t4 warlock. Byte mot en 70horde på exalibur, jävla fina stavfel å sånt. Men Åbro 7,3 för 8kr på bolaget blir det lätt så!!!
Citera
2014-11-12, 22:02
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culus

Sabba
Citera
2014-11-15, 12:13
Medlem
snelhest >s avatar
Ni som kanske är lite mer insatt i Corecraft, de verkar inte vara släppt ännu men ändå är det massa guilder som letar folk i forumen?
Citera
2014-11-18, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhest >
Ni som kanske är lite mer insatt i Corecraft, de verkar inte vara släppt ännu men ändå är det massa guilder som letar folk i forumen?

Ja det är ju klart. Man vill ju ha ett schysst guild när servern startar och många guilder satsar ju på server first kills och då hjälper det ju om man är förberedd
Citera
2014-11-19, 13:26
Medlem
Thedoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fûrim
Gjorde en horde gubbe på Feenix Emerald Dream, någon annan som spelar där?
PMa mig!

Spelar Horde, Nick Dreads
Citera
2014-11-19, 13:28
Medlem
Thedoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fûrim
Jävligt sugen på vanilla igen jag också. Tycks finnas 2 som verkar lovande som är under uppbyggnad nu, corecraft och kronos. Vad skall man välja och varför? Ser att många här tycks vara sugna på corecraft. Vill bara få lite förtydligande på vad som lockar med resp server

edit: utöver det givna att corecraft är BC och kronos vanilla

CoreCraft är TBC. Du har Kronos och sen en till vad den nu heter som är på väg. Ops den editen iaf!
Jag tror och vill att Corecraft kommer att lyckas rätt rejält. Servern har redan ett rätt stort community som väntar på att servern ska släppas. Den testkörs mer ofta där spelare får hjälpa till att hitta buggar. För att få access till den testen är det bara att gå in på irc.

Jag spelar på emerald dream pga att den är up and running. Ingen aning om hur lång tid det kommer ta för Kronos att komma upp. Så är du sugen på att spela idag, kom Emerald Dream. Annars är det bara att vänta.

DOCK, ta alltid releasedatum för servrar med en nypa salt då det är ideellt arbete.
Citera
2014-11-19, 13:30
Medlem
Thedoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6minus1351
Ja det är ju klart. Man vill ju ha ett schysst guild när servern startar och många guilder satsar ju på server first kills och då hjälper det ju om man är förberedd

Jag kommer nog inte söka guild förrän servern har faktiskt launchat. En hel del guilds kommer nog försvinna på vägen till launch om släppet skjuts upp för många gånger.
Citera
2014-11-19, 13:32
Medlem
Thedoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culus

Enligt rykten så DDosar andra servrar varandra för att driva trafiken till sig själva. Annars som sagt innan, bara sabba skiten ur servrarna. TheRebirth var en WoW vanilla server som var rätt grym men blev DDosad till förbannelse. Servern dog på ett par månader pga detta.
Citera
2014-11-20, 15:14
Medlem
Har precis börjat på en alliance druid (lvl 30) på emerald dream x1 xp. Driver en hyfsad ok guild med sköna bröder i ca 50 members, adda Jevlakungfan om ni vill lira lite

Är helt nybörjare till WoW men det verkar som ett schysst spel :P
Om någon vill hjälpa en fattig nybörjare så tar jag tacksamt emot alla donationer/tips
Citera
2014-11-20, 16:21
Medlem
Renrass avatar
Nu när Corecraft verkligen börjar närma sig så tycker jag väl ändå att vi borde planera en Flashback Guild på servern!

PvE eller PvP? (förmodligen både och)
Jag tänker mig en form av allt i allo guild som består av väldigt många spelare. Detta gör att de som vill spela seriös PvP eller PvE kommer att kunna göra det samtidigt som andra också kan spela mer avslappnat om de så vill.

Horde eller Alliance?
Själv anser jag att Alliance är ett mycket bättre val eftersom privatservrar alltid lider av obalans mellan factions(alltid fler horde).

Men om vi nu skulle välja horde så leder detta till:
  • Långa battleground köer.
  • Mindre aktion i world PvP.
  • Svårare att mina/herba eftersom du ej kan döda större delen av konkurrensen.
  • Generellt fler östeuropeer och ryssar hos Horde på privatservrar.

Kan tillägga att jag har varit med på ett antal Corecraft tester och kan bara säga att det är helt fantastiskt. Tror nog att detta kommer att bli den största privatservern genom tiderna.

Tankar? Vad tror ni om en Flashback Guild?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in