2014-11-21, 00:10
Medlem
Thedoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renras
Nu när Corecraft verkligen börjar närma sig så tycker jag väl ändå att vi borde planera en Flashback Guild på servern!

PvE eller PvP? (förmodligen både och)
Jag tänker mig en form av allt i allo guild som består av väldigt många spelare. Detta gör att de som vill spela seriös PvP eller PvE kommer att kunna göra det samtidigt som andra också kan spela mer avslappnat om de så vill.

Horde eller Alliance?
Själv anser jag att Alliance är ett mycket bättre val eftersom privatservrar alltid lider av obalans mellan factions(alltid fler horde).

Men om vi nu skulle välja horde så leder detta till:
  • Långa battleground köer.
  • Mindre aktion i world PvP.
  • Svårare att mina/herba eftersom du ej kan döda större delen av konkurrensen.
  • Generellt fler östeuropeer och ryssar hos Horde på privatservrar.

Kan tillägga att jag har varit med på ett antal Corecraft tester och kan bara säga att det är helt fantastiskt. Tror nog att detta kommer att bli den största privatservern genom tiderna.

Tankar? Vad tror ni om en Flashback Guild?

Kul att du lägger ner så mycket tanke inför Corecraft! Jag var väl först mest sugen på Horde pga att det är faktionen man spelat mest. Dock har Alliance en hel del fördelar som du nämner. Kanske ska överväga igen vilken sida det blir
Citera
2014-11-22, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renras
Nu när Corecraft verkligen börjar närma sig så tycker jag väl ändå att vi borde planera en Flashback Guild på servern!

PvE eller PvP? (förmodligen både och)
Jag tänker mig en form av allt i allo guild som består av väldigt många spelare. Detta gör att de som vill spela seriös PvP eller PvE kommer att kunna göra det samtidigt som andra också kan spela mer avslappnat om de så vill.

Horde eller Alliance?
Själv anser jag att Alliance är ett mycket bättre val eftersom privatservrar alltid lider av obalans mellan factions(alltid fler horde).

Men om vi nu skulle välja horde så leder detta till:
  • Långa battleground köer.
  • Mindre aktion i world PvP.
  • Svårare att mina/herba eftersom du ej kan döda större delen av konkurrensen.
  • Generellt fler östeuropeer och ryssar hos Horde på privatservrar.

Kan tillägga att jag har varit med på ett antal Corecraft tester och kan bara säga att det är helt fantastiskt. Tror nog att detta kommer att bli den största privatservern genom tiderna.

Tankar? Vad tror ni om en Flashback Guild?

Kul! Hoppas det blir något. Ska själv gå med i Genesis på alliance. Men om det, av någon anledning, inte skulle bli av är jag intresserad.

F.ö. tror jag tyvärr Corecraft release inte är så pass nära trotsallt. Har också varit med och spelat nästan på varje test dom haft och faktum kvarstår att det är pågående DC's (Har blivit färre nu senaste dock). Och efter varje dc's blir det en stor rollback, vilket inte är så roligt :-)

Dessutom är det en del buggar kvar att fixa. Inga som är "gamebreaking" men eftersom de strävar efter en "perfect" blizzlike server(förutom att de kör med instant 58 vilket säger emot ganska rejält men men) så kan de ju dröja...

De har ju lovat en 2014 release men har inte fått någon uppdatering angående det på länge nu. Jag skulle lägga mina pengar på en Q1 2015 release
Citera
2014-11-22, 19:34
Medlem
Thedoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6minus1351
Kul! Hoppas det blir något. Ska själv gå med i Genesis på alliance. Men om det, av någon anledning, inte skulle bli av är jag intresserad.

F.ö. tror jag tyvärr Corecraft release inte är så pass nära trotsallt. Har också varit med och spelat nästan på varje test dom haft och faktum kvarstår att det är pågående DC's (Har blivit färre nu senaste dock). Och efter varje dc's blir det en stor rollback, vilket inte är så roligt :-)

Dessutom är det en del buggar kvar att fixa. Inga som är "gamebreaking" men eftersom de strävar efter en "perfect" blizzlike server(förutom att de kör med instant 58 vilket säger emot ganska rejält men men) så kan de ju dröja...

De har ju lovat en 2014 release men har inte fått någon uppdatering angående det på länge nu. Jag skulle lägga mina pengar på en Q1 2015 release

Jag tror detsamma. Visserligen är nog slutet på 2014 en bra uppskattning men saker kommer alltid i vägen. Är mest bara jäkligt taggad på servern i sin helhet atm
Citera
2014-11-23, 00:32
Medlem
Zedss avatar
Jag tippar på Jan eller Feb 2015 faktiskt. Att få ut det nu innan nyår känns ganska sådär, speciellt eftersom det inte ens verkar som om de är klara med 1-58 kedjan (är den ens påbörjat enligt "A Better Estimation"? Sen har de ju lite annat stuffs kvar där. Men men, den kommer när den kommer och jag kommer köra på direkt den körs igång efter jag följt den nu i 2 år.

Låter nice med ett FB gille. Själv vill jag spela Alliance för att jag gjorde det vanilla-tbc men polarna vill köra horde. Dock känns det så slött som redan påpekat i tråden med alla längre köer etc med horde och personligen föredrar jag alliance alla dagar i veckan, får försöka övertala. Hoppas vi blir många härifrån som börjar köra. Även om vi inte lirar i samma gille så kan vi ju alltid samlas och köra lite heroics/bgs och annat tillsammans.
Citera
2014-11-23, 22:35
Medlem
john13371337s avatar
Vilken server för WOTLK rekommenderas? Eftersöker någon med relativt aktiv pvp-scen.
Citera
2014-11-24, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6minus1351
Kul! Hoppas det blir något. Ska själv gå med i Genesis på alliance. Men om det, av någon anledning, inte skulle bli av är jag intresserad

Haha. Bara några timmar efter jag skrev detta så skrev våran GM på hemsidan att han har bestämt att avsluta guildet. Detta kom från ingenstans och vi har recruitat folk i nästan 1 år. Tydligen har han börjat jobba skift och har därmed ingen möjlighet att spela.

Men det sagt så är i alla fall jag guildless och efter att ha kikat runt vilka guilder som rekryterar på forumet så är det inga som direkt tilltalar mig.

Skapa ett FB guild på Corecraft skulle ju kunna bli roligt. Dock så vet jag inte hur intresset ser ut här, behöver ju totalt ca 30pers (25+några reserv) om vi ska kunna raida T5. Fast samtidigt är det ju gott om tid kvar tills release

Jag ska spela feral druid (tank). Alliance
Citera
2014-11-24, 09:55
Medlem
Pickmylussys avatar
Vet 2 "aktiva" Svenska guilder som rekryterar redan på corecraft. Ni kan väl joina någon av dom istället för att konkurrera än mer?

Själv hörde jag talas om cc för 2 år sen tror jag... släpps innan årsslutet "Synd" att wod släpptes nu dock, tycker om det än så länge så hoppar nog cc tills vidare i alla fall.
Citera
2014-11-24, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Vet 2 "aktiva" Svenska guilder som rekryterar redan på corecraft. Ni kan väl joina någon av dom istället för att konkurrera än mer?

Själv hörde jag talas om cc för 2 år sen tror jag... släpps innan årsslutet "Synd" att wod släpptes nu dock, tycker om det än så länge så hoppar nog cc tills vidare i alla fall.

Ingen av dessa spelar alliance tyvärr
Citera
2014-11-24, 21:45
Medlem
Nymfans avatar
Börjar faktiskt bli hypad på Corecraft, igen.
Känns som att jag kommer bli Resto Druid i slutändan

Hur vet ni att de vill släppa det innan / på nyårsafton?
Jag må vara seg men hittade faktiskt inte det.
Citera
2014-11-24, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nymfan
Börjar faktiskt bli hypad på Corecraft, igen.
Känns som att jag kommer bli Resto Druid i slutändan

Hur vet ni att de vill släppa det innan / på nyårsafton?
Jag må vara seg men hittade faktiskt inte det.

De har skrivit det flera gånger i diverse trådar att de lovat en release år 2014. Dock har många börjat ifrågasätta detta på senare tid och de har ej bekräftat att den infon fortfarande gäller.

Hypad, vi är då minst två. Har varit medlem på deras hemsida i 2år nu. (sjukt så fort tiden går). Uppdaterar deras forum säkert 5ggr om dagen. Kan nog bero på att jag har rätt tråkigt och gör inte så mycket när jag inte pluggar.
Citera
2014-11-25, 14:14
Medlem
Thedoits avatar
Äsch CC kommer när den kommer. Även om de inte håller sig till sin deadline med release så spelar ett par månader hit o dit så mycket när man väntat så pass länge. Visst, skulle vara jävligt nice att spela CC till nyår dock! ^^
Citera
2014-11-27, 12:32
Medlem
loafmasters avatar
En FB-guild låter som en bra idé! Kan nog räkna med att jag följer med som Shadow Priest eller Paladin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in