Citat:
Ursprungligen postat av
Renras
Nu när Corecraft verkligen börjar närma sig så tycker jag väl ändå att vi borde planera en
Flashback Guild på servern!
PvE eller
PvP? (förmodligen både och)
Jag tänker mig en form av allt i allo guild som består av väldigt många spelare. Detta gör att de som vill spela seriös PvP eller PvE kommer att kunna göra det samtidigt som andra också kan spela mer avslappnat om de så vill.
Horde eller
Alliance?
Själv anser jag att Alliance är ett mycket bättre val eftersom privatservrar alltid lider av obalans mellan factions(alltid fler horde).
Men om vi nu skulle välja horde så leder detta till:
- Långa battleground köer.
- Mindre aktion i world PvP.
- Svårare att mina/herba eftersom du ej kan döda större delen av konkurrensen.
- Generellt fler östeuropeer och ryssar hos Horde på privatservrar.
Kan tillägga att jag har varit med på ett antal Corecraft tester och kan bara säga att det är helt fantastiskt. Tror nog att detta kommer att bli den största privatservern genom tiderna.
Tankar? Vad tror ni om en Flashback Guild?
Kul! Hoppas det blir något. Ska själv gå med i Genesis på alliance. Men om det, av någon anledning, inte skulle bli av är jag intresserad.
F.ö. tror jag tyvärr Corecraft release inte är så pass nära trotsallt. Har också varit med och spelat nästan på varje test dom haft och faktum kvarstår att det är pågående DC's (Har blivit färre nu senaste dock). Och efter varje dc's blir det en stor rollback, vilket inte är så roligt :-)
Dessutom är det en del buggar kvar att fixa. Inga som är "gamebreaking" men eftersom de strävar efter en "perfect" blizzlike server(förutom att de kör med instant 58 vilket säger emot ganska rejält men men) så kan de ju dröja...
De har ju lovat en 2014 release men har inte fått någon uppdatering angående det på länge nu. Jag skulle lägga mina pengar på en Q1 2015 release