2011-08-09, 00:36
Medlem
pokemontrainers avatar
Kul att fler klimat Feenix! Whispra Iusedrugs om ni behöver hjälp
Citera
2011-08-09, 02:04
Medlem
Mango123456s avatar
Har lyckats ta mig in i emerald dream i moltenwow servern fan va nice det är hehe
Citera
2011-08-09, 04:40
Medlem
zombiedolls avatar
Har en lvl 60 Gnome och en lvl 60 undead på Feenix

Nickar Glittergirl på min undead och Belua på min gnome ^^
Citera
2011-08-09, 10:38
Medlem
lodiz90s avatar
La Q-Gaming ner eller vad hände med den Vanilla servern? Spelade där förr såg att den var nämnt i tidigare inlägg men orkade inte läsa så noga ^^
Citera
2011-08-11, 00:07
Medlem
Feenix e riktigt nice, synd bara att den lägger ner typ 1 minut lite då och då :/
Citera
2011-08-12, 18:20
Medlem
Befriarens avatar
Hej allihopa. Tänkte ladda ned feenix och prova lira lite private vanilla. Jag har dock inte förstått om man behöver ha riktiga wow installerat för att kunna spela? Tyckte att installationsguiden (http://forum.wow-one.com/index.php?/topic/2100-vanilla-wow-installation-guide-both-mac-and-pc/) var ganska stökig. Någon som har koll på hur installationen ska gå till?
Citera
2011-08-12, 23:35
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Befriaren
Hej allihopa. Tänkte ladda ned feenix och prova lira lite private vanilla. Jag har dock inte förstått om man behöver ha riktiga wow installerat för att kunna spela? Tyckte att installationsguiden (http://forum.wow-one.com/index.php?/topic/2100-vanilla-wow-installation-guide-both-mac-and-pc/) var ganska stökig. Någon som har koll på hur installationen ska gå till?
Installera WoW version 1.12.1 (retail är uppe på 4.2.x) och sen ändrar du realmlist.wtf och sen är det bara att spela.
Citera
2011-08-13, 00:33
Medlem
Befriarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Installera WoW version 1.12.1 (retail är uppe på 4.2.x) och sen ändrar du realmlist.wtf och sen är det bara att spela.

Lyckades komma in nu. Installerade retail och ändrade realmlist till det som stod i installations guiden. Servrarna är dock offline för mig, kan det bero på att jag har fel patch eller något? Har laddat ner patcharna 1.12.1 och försökte lägga in dem i temp mappen, och ta bort 4.2 patchen som redan var där men det funkade inte.

När jag är inne på character creation ser det inte heller ut som vanilla wow. Goblins är där till exempel, även om de är gråa och inte går att välja.

Såhär ser det ut i wow mappen och här är även de patcher jag lyckats ladda ned:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e45a9f16a67d_vanilla%20wow%20patch.png

Nått tips på vilken jag ska ta bort och vilken jag ska lägga in i wow mappen?
Citera
2011-08-13, 00:49
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Befriaren
Lyckades komma in nu. Installerade retail och ändrade realmlist till det som stod i installations guiden. Servrarna är dock offline för mig, kan det bero på att jag har fel patch eller något? Har laddat ner patcharna 1.12.1 och försökte lägga in dem i temp mappen, och ta bort 4.2 patchen som redan var där men det funkade inte.

När jag är inne på character creation ser det inte heller ut som vanilla wow. Goblins är där till exempel, även om de är gråa och inte går att välja.

Såhär ser det ut i wow mappen och här är även de patcher jag lyckats ladda ned:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e45a9f16a67d_vanilla%20wow%20patch.png

Nått tips på vilken jag ska ta bort och vilken jag ska lägga in i wow mappen?
Bara att börja om, du ska inte använda installationsfilen från battle.net. Den går direkt till 4.x.
Sök på piratebay så finns det en 1.12.1 klient du kan ladda ner.
Citera
2011-08-13, 01:02
Medlem
Befriarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Bara att börja om, du ska inte använda installationsfilen från battle.net. Den går direkt till 4.x.
Sök på piratebay så finns det en 1.12.1 klient du kan ladda ner.

Mm gjorde det. Håller på att installera nu efter att ha unzippat allt i en och samma mapp. Följer dessa instruktioner: http://thepiratebay.org/torrent/5158084/World_of_Warcraft_1.12.1_Full_Client___Patches

Tack för hjälpen! Btw, är Feenix någorlunda balanserat? Måste man loota sin gear på vanligt vis etc?
Citera
2011-08-13, 01:04
Medlem
Jag har tänkt att starta en 1.12.1 server. Vad tycker ni?

Jag har erfarenheter utav privat servrar.
Citera
2011-08-13, 01:28
Medlem
Befriarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groven85
Jag har tänkt att starta en 1.12.1 server. Vad tycker ni?

Jag har erfarenheter utav privat servrar.

Kör hårt! Tror den skulle bli bäst om du gör den så lik vanilla wow som möjligt. Orginalet alltså, utan boostad xp. Back in the days har jag för mig att det brukade ta ca 18 dagar i played time för den genomsnittliga spelaren att nå lvl 60.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in