2011-10-28, 12:38
Medlem
Tja, hoppas något kan hjälpa mig här!

Har precis laddat ner World of Warcraft Client för Vanilla Feenix WoW. Installationen gick bra, och sen sa en polare att jag skulle ladda ner WINRar så att jag kunde göra om filen, så att det skulle gå. Steget nu är att jag ska ladda ner 1.12 Launcher, men då kommer det upp på uTorrent : Kan inte ladda ner ''Feenix-windows.zip'', torrenten är inte korrekt ben-kodat''. Vad skall jag göra nu? Är det något med WINRar som gör det knas eller kan man göra om filen? Tack för fort svar!
Citera
2011-11-02, 14:07
Medlem
CristDaFists avatar
Någon som kan tipsa om en populär server som liknar det vanliga så mycket som möjligt? Fullt fungerande instancer + pvp, alla spells ska fungera, senaste patchen osv osv. Behöver lite tidsfördriv (:
Citera
2011-11-02, 14:35
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Någon som kan tipsa om en populär server som liknar det vanliga så mycket som möjligt? Fullt fungerande instancer + pvp, alla spells ska fungera, senaste patchen osv osv. Behöver lite tidsfördriv (:
Det kommer du inte att hitta någon annanstans än http://battle.net
Citera
2011-11-02, 16:57
Medlem
Zedss avatar
Laddar ner klient till denna Feenix Warsong serven nu. Låter ju sjukt taggat med vanilla men är de mycket folk som spelar? PvP tänker jag främst på.
Citera
2011-11-02, 17:08
Medlem
musslaas avatar
Du kommer inte att bli besviken på Feenix (Warsong)

Levla 1-60 tar väl cirka 10-20 hours / played beroende på vilken erfarenhet du har.

Ofta över 1800 inne, många kvällar 2900+ (dom försöker fixa servrarna så 3k+ kan köra)

Väldigt aktiva raid guilds både horde/alliance sidan, aktiv pvp (battlegrounds) nästan 24/7, alliance har betydligt kortare köer vanligtvis.

Har själv en 60 paladin som jag raidat upp till bwl med på feenix, en tauren druid och en troll hunter, samma raid exp gäller för dom på feenix.

Startade dock en troll mage i lördags och körde upp 1-60 och håller på att styra pre-raid bis gear, ska bara se till att försöka hitta raiding guild som mage...
Citera
2011-11-02, 17:43
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musslaa
Du kommer inte att bli besviken på Feenix (Warsong)

Levla 1-60 tar väl cirka 10-20 hours / played beroende på vilken erfarenhet du har.

Ofta över 1800 inne, många kvällar 2900+ (dom försöker fixa servrarna så 3k+ kan köra)

Väldigt aktiva raid guilds både horde/alliance sidan, aktiv pvp (battlegrounds) nästan 24/7, alliance har betydligt kortare köer vanligtvis.

Har själv en 60 paladin som jag raidat upp till bwl med på feenix, en tauren druid och en troll hunter, samma raid exp gäller för dom på feenix.

Startade dock en troll mage i lördags och körde upp 1-60 och håller på att styra pre-raid bis gear, ska bara se till att försöka hitta raiding guild som mage...

Gillar det jag hör min vän! Jag är erfaren (började spela när de kom hit till Sverige och slutade nu 2011). En stabil vanilla server är det man dröm om sen TBC tog slut. Underbart! Dags att återuppliva min första rogue samt mage!

EDIT: Kommit igång och köra nu men hur är bästa sättet att få guld här då? Menar i vanilla var de rätt drygt att få epic mount och sådär, så hur blir det med guld när man levlar så fort?
Senast redigerad av Zeds 2011-11-02 kl. 18:37.
Citera
2011-11-02, 21:10
Medlem
musslaas avatar
Yeah, guld är lite av ett problem speciellt om man är ny på servern.

Då man levlar så pass fort är det riktigt svårt att få in nog med guld för t.e.x mount på 40, epic på 60 osv. Du får helt enkelt stå ut och sedan farma på 60 för guld o.s.v

Jag har en karaktär som jag inte använder förutom för 300 tailoring (mooncloth var 4e dag) vilket inbringar runt 150 guld. Samt en till med 300 alchemy, transmute arcane, arcane bars går för 50-100g beroende på dag/tid på servern osv.

Annars brukar det funka bra att farma texter i silithus och sälja för 2-4 guld styck.
Citera
2011-11-02, 22:23
Medlem
Zedss avatar
Citat:

Då man levlar så pass fort är det riktigt svårt att få in nog med guld för t.e.x mount på 40, epic på 60 osv. Du får helt enkelt stå ut och sedan farma på 60 för guld o.s.v

Jag har en karaktär som jag inte använder förutom för 300 tailoring (mooncloth var 4e dag) vilket inbringar runt 150 guld. Samt en till med 300 alchemy, transmute arcane, arcane bars går för 50-100g beroende på dag/tid på servern osv.

Annars brukar det funka bra att farma texter i silithus och sälja för 2-4 guld styck.

okej blir som förr i tiden då. Men angående gear medan man levlar då? När man är 60 kommer man garanterat ha skrot gear? kommer ju knappast kunna hoppa in i scholo osv då eller? Så var ska man fixa gear så länge?
Citera
2011-11-03, 22:56
Medlem
Zedss avatar
Citat:

Du har inte lust att skicka några guld så man kan köpa sig sina skills när man levlar? fan tungt här i början asså. Level 26 nu och de är bra segt eftersom man byter ut gear såpass sällan osv. Nickar Seqter om du har lust att skicka mig ett par guld eller så
Citera
2011-11-06, 13:24
Medlem
Desertwalkers avatar
För alla oss som älskar pre-tbc och inte vill att det ska finnas vote rewards, donation gear eller något annat så har det nu kommit en ny server (som ligger runt 300+ online på peak hours).

Det är tack o lov 1.12.1 och har 1x xp.
Men denna server har även lite högre xp rate efter downtime och under vissa holidays (just nu x2 xp).

Servern heter http://www.therebirth.net/
Rekommenderar alla som gillar 1.12.1 att gå in på den.
Det är INGET lagg, 24/7.

Spelar själv i en guild som heter Thunderbluff Steakhouse @ alliance.
Om någon vill komma in i guilden eller lira så skriv till mig (ign ozzk)

Folk är overall jättetrevliga och det ser ut som denna server kommer att lyckas bra. Den har funnits i lite drygt en månad och deras devs är väldigt aktiva. har själv inte hittat några buggar ännu förutom pathingsystemet men det är ju som standard att det ska bugga på alla privatservrar.
Citera
2011-11-06, 13:44
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
För alla oss som älskar pre-tbc och inte vill att det ska finnas vote rewards, donation gear eller något annat så har det nu kommit en ny server (som ligger runt 300+ online på peak hours).

Det är tack o lov 1.12.1 och har 1x xp.
Men denna server har även lite högre xp rate efter downtime och under vissa holidays (just nu x2 xp).

Servern heter http://www.therebirth.net/
Rekommenderar alla som gillar 1.12.1 att gå in på den.
Det är INGET lagg, 24/7.

Spelar själv i en guild som heter Thunderbluff Steakhouse @ alliance.
Om någon vill komma in i guilden eller lira så skriv till mig (ign ozzk)

Folk är overall jättetrevliga och det ser ut som denna server kommer att lyckas bra. Den har funnits i lite drygt en månad och deras devs är väldigt aktiva. har själv inte hittat några buggar ännu förutom pathingsystemet men det är ju som standard att det ska bugga på alla privatservrar.
Imponerande changelogs, devsen verkar faktiskt ha något innanför skallen på den där servern.
Citera
2011-11-06, 13:59
Medlem
Desertwalkers avatar
Yup. De är väldigt aktiva till skillnad från fd Archaica och TaintedWoW.
Iofs så var det inte devs fel på Archaica utan mer management.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in